تبیان، دستیار زندگی
1383 برندگان جوایز ادبی پن معرفی شدند «رابرت پینسكی، ملك الشعرای سابق امریكا، می ویس گلنت» استاد داستان های كوتاه و «جاناتان سفران فوئر» رمان نویس سرشناس امریكایی به فهرست برندگان جوایز ادبی پن كه از سوی سازمان نویسندگان جه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 17اردیبهشت ماه 1383

برندگان جوایز ادبی پن معرفی شدند

«رابرت پینسكی، ملك الشعرای سابق امریكا، می ویس گلنت» استاد داستان های كوتاه و «جاناتان سفران فوئر» رمان نویس سرشناس امریكایی به فهرست برندگان جوایز ادبی پن كه از سوی سازمان نویسندگان جهانی پن اهدا می شود پیوستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، فوئر، نویسنده نوقلم كتاب «همه چیز منور شده است» یكی از سه نویسنده برنده جایزه بورسیه پن - رابرت بینگهام شد. این جایزه به نویسندگان منتخبی اهدا می شود كه در حال حاضر مشغول نوشتن دومین اثر تألیفی خود هستند و فوئر به همراه دو برنده دیگر این جایزه «ویل هینریچ» و «مونیك تروآنگ» به مدت دو سال متوالی كمك هزینه ای به مبلغ 35 هزار دلار، در هر سال برای نوشتن آثارشان دریافت خواهند كرد.

بر پایه این گزارش «می ویس گلنت» نویسنده معروفی كه در كارنامه حرفه ای خود مجموعه داستاهایی همچون «حقایق خانگی» و «در هوا سوار بر بالن» را دارد، موفق به دریافت جایزه پن / ناباكوف شد. این جایزه به ارزش 20 هزار دلار به یك نویسنده جهانی تعلق می گیرد كه واجد خلاقیتی ماندگار و مهارتی تمام عیار در نگارش باشد. از دیگر برندگان جایزه پن، ملك الشعرای سابق امریكا «رابرت پینسكی» در خلال سالهای 2000-1997 بود كه جایزه پن - اولكر به ارزش 5 هزار دلار برای «شاعر امریكایی كه در اوج قدرت و توانایی باشد» را دریافت كرد.

برپایه این گزارش در فهرست برندگان امسال آنتونی سوافورد، برای نوشتن اثر «Jarhead» كتاب خاطراتی در باب جنگ خلیج فارس جایزه پن - مارتاآلبراند برای هنر خاطره نویسی را دریافت كرد و دو نمایشنامه نویس معروف لانفورد ویلسن نیز هر یك برندگان جایزه پن - بنیاد لاوراپلز برای نمایش (دوام) شدند.