تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی دوچرخه سواری ایران 18 فروردین ماه سالجاری با ترکیب 30 رکابزن عازم رقابتهای قهرمانی آسیا در ژاپن می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی دوچرخه سواری در راه ژاپن

تیم ملی دوچرخه سواری ایران 18 فروردین ماه سالجاری با ترکیب 30 رکابزن عازم رقابتهای قهرمانی آسیا در ژاپن می شود.

به گزارش مهر، مسابقات قهرمانی آسیا از روز 22 فروردین ماه در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و دو رشته پیست و جاده برگزار خواهد شد. تیم ملی بانوان کشورمان شامل 3 دوچرخه سوار برای دومین بار حضور در رقابتهای بین المللی را تجربه خواهد کرد.

تیم ملی کشورمان در مسابقات 2007 قهرمانی آسیا در تایلند موفق به کسب 15 مدال و تصاحب عنوان قهرمانی آسیا شد.

برنامه زمانبندی مسابقات به شرح زیر است:

- از تاریخ 22 لغایت 25 فروردین ماه رقابتهای رشته های پیست

- از تاریخ 27 لغایت 29 فروردین ماه رقابتهای رشته های جاده

هنوز از سوی کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری اسامی نهایی تیم اعزامی به این رقابتها اعلام نشده است.

منچستر یونایتد و بارسا در یک قدمی صعود

تیم های فوتبال منچستر یونایتد و بارسلونا سه شنبه شب در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل میزبانان خود به برتری رسیدند.

به گزارش مهر، منچستر یونایتد به عنوان یکی از آماده ترین تیم های حال حاضر اروپا، دیشب موفق شد با نتیجه 2 بر صفر تیم رم را در ورزشگاه المپیک شهر رم شکست دهد.

کریستیانو رونالدو(39) و وین رونی(66) گل های تیم منچستر یونایتد را به ثمر رساندند. توتی، کاپیتان تیم رم، غایب بزرگ این دیدار بود.

تیم فوتبال بارسلونا دیگر برنده بزرگ بازی شب گذشته بود. این تیم در حالی که در گلزن کرشن با شالکه دیدار می کرد، با تک گل کرکیچ در دقیقه 11 به پیروزی رسید تا در بازی برگشت کار سهل تری پیش رو داشته باشد.

در ادامه این رقابت ها، امشب آرسنال میزبان لیورپول است و چلسی در زمین فنرباغچه با این تیم دیدار می کند.

مبارزه 900 تکواندوکار برای قهرمانی

استقبال کشورهای مختلف از هفتمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان باعث شد تا کمیته برگزاری، مسابقات فوق را به مدت 5 روز برگزار کند.

به گزارش مهر، در حالی که فدراسیون جهانی زمان برگزاری این مسابقات را "8 تا 11 می 2008" (19 تا 22 اردیبهشت ماه) اعلام کرده بود استقبال خوب کشورهای مختلف باعث شد تا با درخواست میزبان و موافقت فدراسیون جهانی این مسابقات به جای چهار روز به مدت 5 روز برگزار شود. پیش بینی می شود بیش از 900 تکواندوکار از 100 کشورجهان در این مسابقات به میدان بروند.

مسابقات فوق از 18 اردیبهشت ماه در سالن "هالکاپینار" شهر ازمیر در ترکیه آغاز می شود که در این روز تکواندوکاران دو وزن 51- کیلوگرم و 55- کیلوگرم در بخش پسران و 42- کیلوگرم و 44- کیلوگرم در بخش دختران به میدان خواهند رفت.

مسابقات از ساعت 9 صبح آغاز شده و ساعت 19 به پایان خواهد رسید. مراسم افتتاحیه نیز در همین روز و از ساعت 16 آغاز خواهد شد.

در روز دوم این مسابقات پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه در بخش پسران تکواندوکاران دو وزن 45- کیلوگرم و 48- کیلوگرم و در بخش دختران 42- کیلوگرم و 44- کیلوگرم مسابقات خود را برگزار خواهند کرد.

جمعه 20 اردیبهشت ماه در سومین روز مسابقات رقابتهای اوزان 59- کیلوگرم و 63- کیلوگرم در بخش پسران و 52- کیلوگرم و 55- کیلوگرم در بخش دختران برگزار خواهد شد.

درچهارمین روز مسابقات هم شنبه 21 اردیبهشت ماه در بخش پسران تکواندوکاران اوزان 68- کیلوگرم و 73-کیلوگرم و در بخش دختران تکواندوکاران اوزان 59- کیلوگرم و 63- کیلوگرم مسابقات خود را برگزار خواهند کرد.

آخرین روز این مسابقات یکشنبه 22 اردیبهشت ماه تکواندوکاران اوزان 78- کیلوگرم و 78+ کیلوگرم در بخش پسران و 68- کیلوگرم و 68+ کیلوگرم در بخش دختران مسابقات خود را برگزار خواهند کرد.

وزن کشی مسابقات عصر روز قبل ساعت 15 و در محل سالن "هالکاپینار" برگزار می شود. ضمن اینکه جلسه هماهنگی داوران طی روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه در سالن فوق انجام خواهد شد. همچنین مراسم قرعه کشی ساعت 14 در هتل "شرایتون" ازمیر برگزار خواهد شد.

تیم ملی نوجوانان ایران که در دو دوره قبلی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده برای دفاع از این عنوان راهی ترکیه خواهد شد. ترکیه در سال 1998 میزبان دومین دوره این مسابقات بود و این دومین باری است که میزبانی مسابقات را برعهده می گیرد.

مارادونا مشعل المپیک را حمل می کند

دیه گو مارادونا چنانچه در زمان عبور مشعل المپیک از بوئنس آیرس در آرژانتین باشد، مشعل المپیک 2008 پکن را حمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشعل المپیک 2008 پکن 11 آوریل (23 فروردین) وارد پایتخت آرژانیتن می شود و دیه گو مارادونا اصلی ترین نامزد حمل مشعل به حساب می آید. یک منبع آگاه به خبرگزاری شینهوآ گفت:" او خواهان حمل مشعل است و مذاکرات در این خصوص بخوبی پیش می رود."

این در حالی است که مارادونا به احتمال فراوان در زمان عبور مشعل المپیک در آرژانتین در این کشور حضور نخواهد داشت. چنانچه وی در بوئنس آیرس باشد، مشعل را به آمفی تئاتر پوئرتو مادرو حمل خواهد کرد.

گابریلا ساباتینی، دارنده مدال نقره رقابت های تنیس 1988 سئول، دیگر شخصیت مشهور ورزشی است که مشعل را حمل می کند. بوئنس آیرس تنها منطقه آمریکای لاتین است که مشعل المپیک در مسافت 137 هزار کیلومتری خود، در آنجا حمل می شود.