تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتسال کشورمان سه شنبه شب در دیداری دوستانه مقابل میزبان خود، تیم ملی فوتسال پرتغال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تساوی تیم ملی فوتسال ایران مقابل پرتغال

تیم ملی فوتسال کشورمان سه شنبه شب در دیداری دوستانه مقابل میزبان خود، تیم ملی فوتسال پرتغال به نتیجه تساوی دست یافت.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتسال کشورمان که برای برگزاری دو بازی تدارکاتی راهی پرتغال شده است، شب گذشته در نخستین دیدار دوستانه خود مقابل تیم ملی فوتسال این کشور به نتیجه تساوی 2 بر2 دست یافت. برای تیم کشورمان در این بازی تدارکاتی جواد اصغری مقدم و محمد هاشم زاده گلزنی کردند.

تیم ملی فوتسال ایران با هدف آماده سازی برای حضوری قدرتمند در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا راهی پرتغال شده است و امشب دومین دیدار دوستانه خود را مقابل تیم میزبان برگزار خواهد کرد.

تیم ملی فوتسال پرتغال یکی از چهار تیم برتر فوتسال اروپاست که در رده بندی بهترین تیم های ملی فوتسال جهان بین 10 تیم برتر جای دارد.

قطبی: پرسپولیس نیم فصل اول می شویم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در ده دیدار باقیمانده در لیگ برتر مانند نیم فصل نخست بازی خواهیم كرد و پرسپولیس تیمی یكدل با تمركز بالا خواهد بود.

افشین قطبی كه در حاشیه‌ی تمرین پرسپولیس در بندرعباس سخن می گفت، با تاكید بر اهمیت دیدار مقابل ذوب‌آهن اظهار كرد: بازی با ذوب‌آهن به دلیل آن كه نخستین دیدار ما در سال جدید است از لحاظ روحی برای تیم بسیار مهم است و باید در اصفهان سه امتیاز این بازی را بگیریم.

وی افزود: بردن ذوب‌آهن و گرفتن امتیاز در اصفهان مثل یك ویتامین است و اعتماد به نفس بازیكنان را در آستانه‌ی بازی مقابل استقلال بالا می‌برد. در هر صورت شش امتیاز دیدار مقابل ذوب‌آهن و استقلال برای ما حكم امتیاز قهرمانی را دارد.

قطبی درباره‌ی اردوی بندرعباس نیز اظهار كرد: اردوی بندرعباس فضای خوبی برای بازیكنان ایجاد كرده تا بتوانیم انرژی مثبتی در تیم ایجاد كنیم و برای ده بازی باقیمانده در لیگ با انرژی و تفكر جدید به میدان برویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان كرد: قرار بود در امارات یا كیش اردو داشته باشیم كه به دلیل برخی مسایل و مشكلات نتوانستیم و بندرعباس را انتخاب كردیم كه تاكنون از امكانات و شرایط موجود در بندرعباس راضی هستیم.

وی افزود: در نیم فصل دوم تیم ما تنها چهل و پنج دقیقه فوتبال بازی می‌كرد و در مواقعی گل‌های بد و مفت می‌خوردیم كه عادت ناخوشایندی بود. ما در بیست و چهار بازی گل‌های بدی دریافت كردیم به خصوص در نیم فصل دوم كه ابتدا گل می‌خوردیم بعد به دنبال جبران نتیجه بودیم كه باید این روند را تغییر دهیم.

قطبی درباره‌ی چهار ملی‌پوش تیم پرسپولیس نیز گفت: بستگی دارد زمانی كه این بازیكنان به تمرینات باز می‌گردند شرایط بدنی‌شان چطور باشد و آیا می‌توانند به تیم كمك كنند؟ به احتمال زیاد از سه نفر آنها در دیدار مقابل ذوب‌آهن استفاده می‌كنیم.

قطبی در خصوص تیم ملی ایران نیز افزود: تمام تفكر من و پرسپولیس این است كه از دایی و تیم ملی حمایت كنیم و مطمئن هستم علی دایی می‌تواند در این برهه‌ی زمانی به تیم ملی كمك كند واز تجربیاتش در بهتر كردن تیم ملی استفاده كند.

منبع: ایسنا

اخطار AFC برای اصلاح تیر دروازه ها

در آخرین جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به همه فدراسیون ها اعلام شد که برای بازیهای آتی تحت نظارت این کنفدراسیون باید اندازه دروازه های خود را مطابق با استاندارد فدراسیون جهانی فوتبال کنند.

به گزارش مهر و به نقل از پایگاه خبری فوتبال آسیا، بنابر قانون بازیهای فدراسیون جهانی فوتبال فاصله بین دو تیر دروازه باید 32/7 متر و ارتفاع آن ( فاصله بین خط دروازه و زیر تیر افقی) 44/2 متر باشد. به علاوه این قطر تیرها باید به یک اندازه و حداکثر 12 سانتی متر باشد.

بر این اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون های تابعه این کنفدراسیون را ملزم کرده است در تمامی بازی های که تحت نظر AFC برگزار می شود باید تیرهای دروازه زمین مسابقه طبق استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال باشد.

اگر باشگاه یا تیم میزبان نتوانند این استاندارد را رعایت کنند ناظر بازی می تواند از آغاز مسابقه ممانعت کند و نتیجه 3-0 به سود میهمان اعلام شود.

بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا انتخاب می‌شود

مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا در شانگهای برگزار خواهد شد و بهترین بازیکن زن سال 2008 آسیا در کوالالامپور معرفی می شود.

به گزارش ایسنا، طبق برنامه قرار است مراسم بهترین مردان آسیا روز 25 نوامبر (4 آذر 87) برگزار شود و نام بهترین زنان قاره پنج روزدتر اعلام خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اولین عضو فیفا بود که بصورت جداگانه ای مراسم بهترین زنان قاره را برای اولین بار در سال 2007 برگزار کرد.

کمک ده هزار دلاری AFC به حریف سایپا!

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پرداخت 10 هزار دلار اضافه به تیم هایی که مجبورند بازیهای لیگ قهرمانان آسیا را خارج از خانه برگزار کنند، موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به این ترتیب دو تیم نیروی هوایی عراق که با سایپا در گروه دوم قرار دارد، اربیل عراق و نام دین ویتنام که بازیهایشان را خارج از خانه برگزار می کنند، می توانند مبلغ بیشتری بابت هزینه هر بازی دریافت کنند.

نیروی هوایی عراق روز 9 آپریل – 20 فروردین در کویت میزبان سایپا خواهد بود.

کریم باقری:"کاشانی" از پرسپولیس استعفا داد!

سال ‌٨٦ را باید سال احیای کریم باقری نامید. سالی که انگار برای او سرشار از انگیزه بود و همین انگیزه او را آن چنان متحول کرد که بی شک باید او را یکی از موثرترین بازیکنان پرسپولیس تا هفته بیست و چهارم به حساب آورد. کاپیتان محبوب، خوش اخلاق و با سابقه پرسپولیس رویای فتح جام را در سر دارد.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی کریم باقری با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در مراسم بهاریه پرسپولیس را بخوانید.

بهترین و خاطره‎ انگیزترین اتفاق در سال ‌٨٦؟

اتفاق شاخص و متفاوتی به ذهنم نمی رسد.

تلخ‎ترین اتفاق در سال ‌٨٦؟

خدا را شکر سال ‌٨٦ اتفاق ناگواری را تجربه نکردم.

اولین آرزو و دعا در لحظه تحویل سال؟

سلامتی خانواده‎ام و مردم ایران.

مهمترین هدف در سال ‌٨٧؟

رسیدن به قهرمانی با تیم پرسپولیس.

تفاوت پرسپولیس ‌٨٧ با پرسپولیس ‌٨٦؟

ما امسال لیگ برتر را فتح می کنیم.

عیدی شما به هواداران؟

خوب بازی کردن و نتیجه گرفتن پرسپولیس.

پیش بینی نتیجه بازی دربی؟

من هیچ وقت بازیها را پیش بینی نمی‎کنم.

بهترین شعاری که در استادیوم‎ها شنیده‎اید؟

‌٦ امتیاز کم بشه / بازم قهرمان می‎شه.

موثرترین بازیکن پرسپولیس در سال ‌٨٦؟

اکثر بازیکنان در خدمت تیم بودند و همه تلاش خودشان را کردند. هر چند معمولاً آنهایی که گل می زنند به چشم می‎آیند. می‎خواهم از اینجا از همه بچه ها به خاطر تلاشی که در سال ‌٨٦ به خرج دادند و برای سرافرازی پرسپولیس از هیچ کوششی دریغ نکردند تشکر کنم.

دروغ ‌١٣؟

آقای کاشانی از پرسپولیس استعفا داد!

حرف آخر...

انشاءا... سال ‌٨٧ سال خوبی برای مردم ایران و هواداران پرسپولیس باشد و با قهرمانی در لیگ بتوانیم پاسخ این همه محبت هواداران را بدهیم.