تبیان، دستیار زندگی
لیگ برتر تیم فوتبال پاس با شكست 5 بر صفر استقلال اهواز عنوان قهرمانی سومین دوره رقابتهای لیگ برتر را از آن خود كرد. نیمه اول دیدارحساس پاس با پیروزی شاگردان مجیدجلالی درنیمه اول همراه بود. دودیدارحساس هفته پایانی رقابتهای لی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاس قهرمان سومین دوره رقابتهای لیگ برتر

تیم فوتبال پاس با شكست 5 بر صفر استقلال اهواز عنوان قهرمانی سومین دوره رقابتهای لیگ برتر را از آن خود كرد.

نیمه اول دیدارحساس پاس با پیروزی شاگردان مجیدجلالی درنیمه اول همراه بود.

دودیدارحساس هفته پایانی رقابتهای لیگ برترازساعت 17دوشنبهبطورهمزمان درتهران آغازشد كه نیمه اول این دوبازی حكم به قهرمانی تیم فوتبال پاس داد.

براساس این گزارش درورزشگاه شهید دستگردی تهران تیم فوتبال پاس درحضوربیش از7 هزارهوادارخود موفق شد با گلهای دقایق 9 و29 آرش برهانی تیم استقلال اهوازرا شكست دهد. درحالیكه استقلال اهوازشروع خوبی داشت، اما این پاس بود كه با دوگل آرش برهانی نیمه اول را به سود خود به پایان رساند. دراین نیمه استقلال اهوازنیزصاحب چند فرصت مسلم گلزنی شد، اما نتوانست دروازه میزبان خود را بازكند.

درحالیكه پاسی ها نیمه اول را با دوگل به سود خود به پایان برده بود، در نیمه دوم نیز سه بار دروازه حریف را باز كرد تا عنوان قهرمانی سومین دوره لیگ برتر را از آن خود كند. دراین نیمه میثم منیعی در دقیقه 52 ، محسن بیاتی نیا در دقیقه 56 و آرش برهانی در دقیقه 86 برای پاس گلزنی كردند تا این تیم عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. كریم بوستانی سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز به علت اعتراض به قضاوت داور و افشین كماییبازیكن این تیم به علت دریافت كارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شدند.

دردیگر دیداركه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم فوتبال استقلال با شكست 3بر2 تیم پگاه گیلان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

درپایان سومین دوره رقابتهای لیگ برترتیم فوتبال پاس با53 امتیازعنوان قهرمانی را از آن خود كرد و استقلال تهران با 51 امتیاز درجای دوم ایستاد. فولاد خوزستان نیزدرجای چهارم قرارگرفت.

حاشیه هایی از برپایی جشن قهرمانی این تیم را می خوانید:

*پس از به ثمر رسیدن گل سوم تیم پاس اندك تماشاگران طرفدار تیم استقلال اهواز كه پشت دروازه این تیم استقرار داشتند ،  ورزشگاه را ترك كردند.

*كریم بوستانی سرمربی تیم استقلال اهواز به خاطر اعتراض به آفساید بودن گل سوم پاس از سوی مسعود مرادی از روی نیمكت استقلال اهواز اخراج شد.

*تماشاگران اطراف جایگاه در حین بازی مدام حركات تكنیكی خداداد عزیزی را به برانكو نشان می دادند و از او می خواستند تا او را به تیم ملی دعوت كند . برانكو نیز با تنها با تكان دادن سر حرف های تماشاگران را تایید می كرد.

*به محض به صدا در آمدن سوت پایان بازی از سوی مسعود مرادی تعداد زیادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه از روی سكوها وارد زمین شدند  و بازیكنان پاس را در آغوش گرفتند . ورزشگاه دستگردی پس از پایان مسابقه یكپارچه شور و شادی بود.

* سردار قالیباف فرمانده نیروی انتظامی پس از پایان بازی و قهرمانی پاس وارد زمین شد و قهرمانی این تیم را به تك تك بازیكنان تبریك گفت.

*بازیكنان پاس با دریافت جام قهرمانی در ورزشگاه دور افتخار زدند . جام بارها بین بازیكنان پاس رد و بدل شد و هر كدام  از بازیكنان تلاش می كردند با جام عكس یادگاری بگیرند.

.*پس از پایان بازی مجید جلالی روی دست های بازیكنان پاس و مردم دور افتخار زد و در ورزشگاه گردانده شد

*پرچم سبز رنگ بزرگی كه از سوی طرفداران پاس به ورزشگاه دستگردی آورده شده بود بارها دور زمین گردانده شد و هواداران پاس با تكان دادن آن به جشن و پایكوبی پرداختند.

*لحظاتی پس از قهرمانی پاس از بلند گوهای ورزشگاه صدای روح بخش اذان پخش شد و بازیكنان و مسئوولان تیم پاس در زمین مسابقه سجده شكر بجای آوردند.

*ورزشگاه دستگردی ساعتها پیش ازشروع مسابقه مملوازتماشاگربود، بطوریكه هم اكنون جمعیتی بیش ازگنجایش ورزشگاه بر روی سكوها حضوردارند.

*برانكوایوانكوویچ، حسین فركی، علی كاظمی، شفیع زاده، محمد پورازجمله چهره های سرشناسی بودند كه ازنزدیك این دیداررا تماشا می كنند.

*محمد باقرقالیباف فرمانده نیروی انتظامی نیزبه همراه جمعی ازمعاونان ومشاوران خود ازجایگاه ویژه این دیداررا زیرنظردارد.

*ازدحام جمعیت درورزشگاه دستگردی به حدی است كه جایگاه خبرنگاران نیزبه اشغال تماشاگران درآمده است ونمایندگان رسانه های گروهی مجبورشدند درمیان جمعیت وازطریق تلفن همراه گزارشهای خود راارسال كنند.

*اكثرعكاسان حاضردرورزشگاه پشت دروازه تیم استقلال اهوازاستقراردارند. ازبین این عكاسان تنها سه نفرپشت دروازه پاس حضوریافتند.

*قراراست به قید قرعه به 10 نفرازتماشاگران حاضردرورزشگاه دستگردی یك دستگاه اتومبیل رنوسپند اهداء شود. به همین منظوركارتهای قرعه كشی همراه با بلیط فروشی بین تماشاگران توزیع شده است.