تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پاس توانست با پیروزی پر گل برابر استقلال اهواز قهرمان سومین دوره لیگ برتر شد. به گزارش تبیان: در آخرین روز و در ورزشگاه آزادی استقلال تهران در حالی به مصاف پگاه رفت كه اگر در ورزشگاه دستگری حریفش پاس در مقابل همنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش اختصاصی تبیان از بازی استقلال و پگاه گیلان

تیم فوتبال پاس توانست با پیروزی پر گل برابر استقلال اهواز قهرمان سومین دوره لیگ برتر شد.

به گزارش تبیان: در آخرین روز و در ورزشگاه آزادی استقلال تهران در حالی به مصاف پگاه رفت كه اگر در ورزشگاه دستگری حریفش پاس در مقابل همنام اهواز ی اش متوقف می شد آنوقت با پیروزی در مقابل نگاه قهرمان لیگ برتر می شد. كه اینچنین نشد.

این دو بازی كه بطور همزمان برگزار شد در پایان به قهرمان پاس انجامید.

به گزارش خبرنگار تبیان از ورزشگاه آزادی استقلال با غیبت مجیدی و خرمگاه به مصاف پگاه رفت. حساسیت و تمركز حواسها به سوی نتیجه پاس و گرفتن رادیو در دست تماشاگران به جذابیت ها و حساسیت این بازی افزوده بود.

وقتی پاس اولین گل خود را در دقیقه 8 توسط برهانی به ثمر رساند نا خود آگاه این خبر با موج تماشاگران به بازیكنان استقلال رسید و در دقیقه 9 روی ارسال كه دین محمدی عشوری زاد روی خروج ضعیف قاسمی دروازه استقلال را باز كرد اما 4 دقیقه بعد ضربه كاشته عنایتی بازی را به تساوی كشاند سپس در ادامه و باز هم روی جوانی خط دفاع استقلال با فرار محمد خانی از جناح چپ استقلال توانست در دقیقه 28 و روی دفع ناقص دفاع به گل برسد.

تا اینكه استقلال علیرغم از دست دادن فرصت های بسیار نیمه اول بازنده به رختكن برود.

در نیمه دوم ودر دقیقه 58 منصوریان گلی زیبا زد و بازی به تساوی كشیده شد تا اینكه در دقیقه 92 روی حركت نوازی دارو بازی جلال مرادی ضربه پنالتی اعلام كرد كه نوازی توانست در آخرین بازی تیمش زننده آخرین گل باشد و استقلال در حالیكه 3 بر2 برنده شد نایب قهرمان شد .

حاشیه های این بازی از نگاه تبیان

1-) علی سامره زیرپوش پوشیده بود كه روی آن یا حضرت ابوالفضل العباس نوشته شده بود و قصد داشت بعد از گلزنی آن را نشان دهد كه اینچنین نشد.

2-) فرهاد جم و تعدادی دیگر از هنرمندان كشورمان در جایگاه از این بازی دیدن كردند.

3-) دكتر ایروانی، دكتر قریب و تاجرنیا به همراه ساعدی، نظری و سردار سعادتی، احمد سجادی از میهمانان ویژه این بازی بودند.

4-) فرزاد مجیدی، خرمگاه و پرویز برومند هر سه نفر بازی را از روی جایگاه نظاره می كردند كه در این بین فزاد مجیدی با در دست داشتن رادیویی مرتباً از نتیجه بازی پاس خبردار می شد و آن را به حاضرین اعلام می كرد.

5-) از ابتدای بازی تا پایان آن هواداران استقلال یكپارچه تیم و مربی خود را تشویق و از وی حمایت كردند.

6-) سیروس دین محمدی  در پایان بازی و در هنگام اعلام پنالتی به علت اعتراض به مرادی اخراج شد.

7-) پس از پایان بازی اكثر بازیكنان استقلال از فرط ناراحتی گریه می كردند و این هواداران و قلعه نوعی بودند كه به آنها دلداری می دادند.

8-) محمود فكری، پیروز قربانی، سید عباسی، قاسمی، همدانی، سامره، صادقی كسانی بودند كه بیشتر از همه اشك ریختند.

9-) صادقی بعلت مصدومیت به همراه نوروزی پزشك استقلال لنگ لنگان ورزشگاه را بسوی بیمارستان ترك كرد.

10-) دكتر ایروانی وكلیه كادر مدیریتی و بازیكنان استقلال را در پایان و در رختكن این تیم جمع كرد و طی سخنانی از قلعه نوعی حمایت كرد و ارزش نایب قهرمانی استقلال را بالاتر از قهرمانی پاس خواند و از كلیه بازیكنان و هواداران این تیم تشكر كرد.

11-) اصغر حاجیلو پس از بازی به رختكن تیم نیامد.

12-) نیروی انتظامی بر خورد شدیدی را با هواداران استقلال داشت.

13-) اشك و ناله های بلند فكری در رختكن این تیم هم ادامه داشت بطوریكه اشكهای كاپیتان با تعصب استقلال حاضرین را تحت تاثیر قرار داده بود.

14-) یكی از علاقه مندان به تیم استقلال كه جوانی در حدود 25 سال بود پس از بازی دچار عارضه سكته شد و با همكاری دكتر نوروزی به بیمارستان هدایت شد جالب اینكه در چند دقیقه اول اورژانسی دیده نمی شد و وی برای مداوای اولیه به رختكن تیم استقلال آورده شد.