تبیان، دستیار زندگی
در شب میلاد از یک سو پادشاهان و از سوی دیگر بزرگان ادیان با مناظر عجیبی روبرو می شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادیان در شب ولادت

حضرت رسول، حضرت محمد، هفته وحدت

در شب میلاد از یک سو پادشاهان و از سوی دیگر بزرگان ادیان با مناظر عجیبی روبرو می شدند. انوشیروان در ایران با فرو ریختن قسمتی از قصر عظیم مدائن روبرو شد و نجاشی در جبشه رویای عجیبی دید. بزرگان یهود از طلوع ستاره سرخ باخبر شدند و کشیشان مسیحی بر محراب کلیساها نام محمد را دیدند و زرتشتیان آتش هزار ساله را از دست دادند. این وقایع به جای جای زمین خبر ولادت پیامبر را جهانی ساخت.

خبر حبیب راهب

در آن شب هیچ دیر و صومعه ای نماند مگر آن که بر محراب آنها کلمه نوشته شد و تا صبح ماند. عده ای در همان شب نزد حبیب راهب آمدند و گفتند: ای حبیب دلایل این منظره های عجیب را که هر لحظه اتفاقی می افتد برایمان بازگو: پرده هایی از آسمان برای کعبه، سرنگون شدن بت ها در داخل کعبه، حرکت ستارگان، برق آسمان و صداها و فریادهایی که شنیده می شود.

حبیب گفت:

می دانید که من بر دین شما نیستم ولی سخن حق را می گویم. اگر خواستید قبول کنید و اگر نخواستید نپذیرید این علامات به وجود نیامده مگر برای پیامبری فرستاده شده در این زمان که ما اسم و صفت او را در تورات و انجیل و زبور و دیگر کتابهای آسمانی یافته ایم.

اوست آن شخصی که عبادت بت ها را باطل می کند و مردم را به سوی پروردگار دعوت می کند او بر تمام عالمیان همانند شمشیری برنده و نیزه ای موثر و تیری سهمناک خواهد شد و همه پادشاهان وظالمان دنیا در برابر او خاضع می شوند و ای و صد وای بر اهل کفر و طغیان و عبادت کنندگان بت ها از شمشیر و نیزه و تیر او هر کس ایمان بیاورد و نجات یافته و هر کس  او را انکار کند هلاک شود.

سخن بزرگان یهود.

بدانید که ستاره سرخ طلوع کرده است که هیچگاه طلوع نمی کند مگر برای ولادت یا قیام یک پیامبر و هیچ پیامبری نمانده جز احمد که این ستاره نشانه ی ولادت اوست

برگرفته ازکتاب بحارالا نوارجلد15

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.