تبیان، دستیار زندگی
و منتظریم تا در آغازین لحظات سال 87 ، هفتمین نکته مهم ایشان را با گوش جان پذیرا باشیم. تا به قداست عدد هفت ، هفتمین سال دهه 80 را با خوشی و میمنت و آرزوی فرج امام عصر(عج) در این سال آغاز کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکته هفتم چیست؟

6 نکته از 6 پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در 6 سال گذشته ...

 و منتظریم تا در آغازین لحظات سال 87 ، هفتمین نکته مهم ایشان را با گوش جان پذیرا باشیم. تا به قداست عدد هفت ، هفتمین سال دهه 80 را با خوشی و میمنت و آرزوی فرج امام عصر(عج) در این سال آغاز کنیم.

گل نرگس، گل انتظار

سال 1381 سال عزت و افتخار حسینی است.

مساله مبارزه با فساد هم یک عنصر حقیقی و اساسی در اصلاح امور کشور است. مبارزه با فساد، وظیفه همه است، اما در درجه اول، وظیفه مسئولان کشور است.مبارزه با فساد باید با جدیت ، دقت بی نظیری کامل و دور از تند روی و زیاده روی باشد.

مردم عزیز ما در طول سال های بعد از انقلاب نشان داده اند که به اسلام و مبانی دینی و سربلندی کشور خود و پیشرفت همه جانبه این کشور علاقمند و بر آن عازمند.

بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 81

نكته‌اى كه امسال اضافه مى‌كنم و به آن تأكید مى‌ورزم، این است كه همه‌ى مسؤولان در سه قوّه، باید نهضتى را براى خدمت‌رسانى به مردم شروع كنند. ممكن است ما انواع و اقسام كارها و برنامه‌ها را در پیش‌رو داشته باشیم و اجرا كنیم؛ باید در میان آنها آنچه خدمت‌رسانىِ عمیقتر و ماندگارتر و زودبازده‌تر محسوب مى‌شود، اولویّت پیدا كند. به ویژه این كارها باید بیشتر در خدمت قشرهاى مستضعف و محروم و محتاج جامعه صورت گیرد. این اقدامات باید مدبّرانه و با برنامه‌ریزى انجام شود و گزارش آن نیز به مردم ارائه گردد. مسؤولان باید مردم را در قبال یك گزارش درست و متقن، مختار به قضاوت كنند تا مردم بتوانند كارآمدىِ نظام را به چشم ببینند و نسبت به آن قضاوت نمایند.

پیام من به جوانان كشورمان كه بیش از هفتاد درصد از ملت ما و سنین پانزده تا سى و پنج سال را تشكیل مى‌دهند این است كه همّت كنید و عزم و اراده‌ى خود را تقویت نمایید. در میدانهاى گوناگون، شجاعانه خود را مهیّا كنید و آماده باشید. ممكن است ما هرگز جنگ نظامى نداشته باشیم؛ اما یقیناً جنگ سیاسى، اقتصادى و به‌ویژه فرهنگى خواهیم داشت. در این‌جا من مجدّداً به مسؤولین توصیه مى‌كنم كه حسابها را طورى تنظیم و برنامه‌ها را طورى تدبیر كنند كه جوانان كشور ما مزه‌ى شیرین مبارزه با فساد و تلاش براى خدمت‌رسانى را بچشند و احساس كنند .دعا مى‌كنم كه خداى متعال به مسؤولین این توفیق را بدهد و به ملت عزیز ما سرافرازى، كامیابى، سعادت و عزت عطا فرماید و توجّهات حضرت ولىّ‌عصر ارواحنافداه و دعاى مستجاب آن حضرت را شامل حال ملت عزیز ما قرار دهد.

بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 82

و اما سال 83؛ سال 83 در حقیقت ادامه‏ى همه‏ى فعالیتهاى اساسى از سوى مسؤولان گوناگون براى کشور است. اگرچه سال 82 را به عنوان سال نهضت خدمتگزارى معرفى کردیم، اما نهضت خدمتگزارى چیزى نیست که در طول یک سال به پایان برسد و وظیفه‏ى خدمتگزارى وظیفهییى نیست که پس از مدتى از دوش مسؤولان برداشته شود؛ همچنان که نهضت تولید علم، نهضت عدالت‏طلبى و نهضت مبارزه با فساد، کارهایى است که باید با شدت و قوت ادامه پیدا کند. خصوصیت سال 83 در این است که دستگاه‏هاى مهم و اساسى کشور فصل جدیدى را طى مىککنند و به دوره‏ى جدیدى قدم مى‏گذارند.

بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 83

سال گذشته سال پاسخگویى بود؛

یك غرض عمده از طرح این شعار در سال 83 این بود كه روح پرسشگرى در ذهن ملت ایران زنده شود و مسؤولان احساس كنند كه در مقابل مردم باید پاسخگو باشند.

امسال «همبستگى ملى و مشاركت عمومى» مى‏تواند شعار بزرگ ملت ایران باشد. یقیناً مشاركت عمومى مردم ... و همبستگى ملى آنان خواهد توانست به پیشرفت برنامه‏ها كمك كند.

بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 84

امروز امت اسلام و ملت ما بیش از همیشه به پیغمبر اعظم خود نیازمند است؛ به هدایت او، به بشارت و انذار او، به پیام و معنویت او، و به رحمتى كه او به انسان‏ها درس داد و تعلیم داد. امروز درس پیغمبر اسلام براى امتش و براى همه‏ى بشریت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و كرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به طور طبیعى، نام مبارك پیامبر اعظم است. در سایه‏ى این نام و این یاد، ملت ما درس‏هاى پیغمبر را باید مرور كند و آنها را به درس‏هاى زندگى و برنامه‏هاى جارى خود تبدیل كند. ملت ما به شاگردى مكتب نبوى و درس محمّدى (صلّى‏اللَّه‏علیه‏وآله) افتخار مى‏كند. ملت ما پرچم اسلام را در میان امت اسلامى با استقامت و استحكام برافراشته است؛ سختى‏ها را تحمل كرده است و كامیابى‏هاى حضور در این میدان شرف و افتخار را دیده است و به فضل الهى، كامیابى‏هاى بیشتر در راه است.

بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 85

ملت ما باید هشیار باشد. تلاش براى سازندگى كشور و عمده‏تر و مهمتر از آن، تلاش براى اتحاد كلمه و یكپارچگى ملى و اتحاد امت اسلامى ادامه یابد. عاقلانه، هوشیارانه، خردمندانه و مدبرانه بایستى این اتحاد را حفظ كرد و روزبه‏روز تقویت كرد. من به همین جهت به مسأله‏ى اتحاد كلمه‏ى ملتمان اهمیت مى‏دهم. و به نظر من امسال، سالِ «اتحاد ملى و انسجام اسلامى» است؛ یعنى در درون ملت ما اتحاد كلمه‏ى همه‏ى آحاد ملت و قومیتهاى گوناگون و مذاهب گوناگون و اصناف گوناگون ملى؛ و در سطح بین‏المللى، انسجام میان همه‏ى مسلمانان و روابط برادرانه‏ى میان آحاد امت اسلامى از مذاهب گوناگون و وحدت كلمه‏ى آنها.

امروز عظمت اسلام هم وابسته به استقلال ملتها و عزم راسخ ملتهاست و ملت مسلمان ایران در این راه تاكنون بحمداللَّه پرچمدار بوده است و پرچمدار هم خواهد بود.

بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال 86