تبیان، دستیار زندگی
فارس؛ پنجمین دوره مسابقات جام جهانی بازی های کامپیوتری فروردین سال آینده در تهران برگزار می شود. این مسابقات که در دو مرحله برگزار می شود، در بخش مقدماتی به منظور شناخت نفرات برتر کشور انجام خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران میزبان بازی های کامپیوتری

بازی های کامپیوتری

فارس؛ پنجمین دوره مسابقات جام جهانی بازی های کامپیوتری فروردین سال آینده در تهران برگزار می شود. این مسابقات که در دو مرحله برگزار می شود، در بخش مقدماتی به منظور شناخت نفرات برتر کشور انجام خواهد شد. این دوره از مسابقات در 10 مرکز بازی های کامپیوتری در 7 شهر کشور شامل تهران، مشهد، کرج، همدان، اراک، قم و گرگان برگزار می شود. محدودیت حضور و تعداد برای شرکت کنندگان وجود ندارد و هر تعداد بازیکن می توانند در این دوره به رقابت بپردازند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات پس از رقابت در مراکز محل ثبت نام به رقابت خواهند پرداخت. برگزیدگان این دوره شامل 64 بازیکن در بازی Warcraft III، 128 بازیکن در بازی Trackmania Nations، 128 بازیکن در بازی Evolution Soccer 08 pro و 16 تیم 5 نفره در بازی Dota All Stars هستند که برای کسب مقام قهرمانی در تهران به رقابت خواهند پرداخت. جام جهانی بازی های کامپیوتری برای اولین بار در سال 2003 میلادی برگزار شد.

شرکت مادیران به عنوان نماینده انحصاری ESWC در ایران، از سال 2004 میلادی مسابقات مقدماتی را در کشور برگزار کرده و پس از مشخص کردن نفرات برتر، مقدمات جام جهانی بازی های کامپیوتری 2008 را در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1387 برگزار می کند. در مسابقات مقدماتی ESWC2007 ایران که اسفندماه سال گذشته برگزار شد 1101 نفر شرکت کننده در سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند و نفرات برتر مسابقات با حمایت گروه مادیران به کشور فرانسه اعزام شدند تا با قهرمانان دیگر کشورهای جهان به رقابت بپردازند.

در مسابقات نهایی ESWC2007 فرانسه بیش از 750 نفر شرکت کننده از 51 کشور جهان در فرانسه گرد هم آمدند و با هم به رقابت پرداختند و مهارت و توان خود را در بازی های مختلف به نمایش گذاشتند. این مسابقات از ابتدای برگزاری با استقبال گسترده علاقه مندان بازی های کامپیوتری سراسر جهان مواجه شده است به طوری که در مسابقات سال گذشته بیش از 35 هزار تماشاچی مستقیماً در سالن های اختصاصی، روند مسابقات را دنبال کردند و بیش از 500 ساعت گزارش و خبر مستقیم از 22 شبکه مختلف تلویزیونی سراسر جهان مسابقات را پوشش خبری دادند.

منبع: سایت آموزش نیوز

22 اسفند 1386