تبیان، دستیار زندگی
علی دایی :  رضا عنایتی و فرهاد مجیدی بهترین جانشینان من هستند سایت اینترنتی fifa world cup  در گزارشی به بررسی شرایط كنونی علی دایی كاپیتان تیم ملی ایران ، آینده خط حمله این تیم وجانشینان دایی  پرداخته اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی جانشینان خود را در تیم ملی معرفی كرد

علی دایی :  رضا عنایتی و فرهاد مجیدی بهترین جانشینان من هستند

سایت اینترنتی fifa world cup  در گزارشی به بررسی شرایط كنونی علی دایی كاپیتان تیم ملی ایران ، آینده خط حمله این تیم وجانشینان دایی  پرداخته است .

در این گزارش آمده است : دایی به عنوان  شناخته شده ترین بازیكن ایران اخیرا موفق شده با زده 86 گل ، ركورد گلزنی در رقابتهای ملی را از آن خود كند و با پشت سر گذاشتن فرانس پوشكاش اسطوره فوتبال مجارستان ، نام خود را در كتاب ركوردهای فوتبال به ثبت برساند.

برانكو ایوانكویچ مربی كروات تیم ملی ایران معتقد است دایی به رغم اینكه 35 سال دارد ، هنوز هم یك مهره غیر قابل جایگزین برای تیم ملی است و هنوز هم قصد بازنسشته شدن از تیم ملی را ندارد . اما شاید این بیشتر به آن جهت باشد كه دایی جایگزین واقعی در تیم برای خود نمی بیند.

دایی 35 ساله  در این مورد گفت : وقتی احساس كنم دیگر  توان بازی برای تیم ملی را ندارم ، تصمیم به بازنشستگی خواهم گرفت اما اكنون حس میكنم در بهترین شرایط بدنی قرار دارم و میخواهم با تیم ملی به جام جهانی 2006 بروم.

در فوتبال ایران مهمترین مدعیان برای جایگزینی دایی ، فرهاد مجیدی ، علی كریمی ، فریدون زندی ، ایمان مبعلی ، جوا كاظمیان، وحید هاشمیان ،علیرضا واحدی نیكبخت ، مهدی مهدوی كیا – بازیكن سال 2003 آسیا و حتی محرم نویدكیا هستند.

كه در این میان هاشمیان 27 ساله با درخشش در فصل جاری بوندس لیگا بهترین جانشین برای او به حساب می آید. او كه در بوندس لیگا 14 گل برای بوخوم به ثمر رسانده نه تنها به این تیم كمك كرده تا در رده پنجم جدول به دنبال مجوز حضور در جام یوفا باشد ، بلكه با جلب نظر مسوولان بایرن مونیخ ، از فصل آینده پیراهن این تیم را به تن خواهد كرد.

هاشمیان بخاطر سرعت ، شم گلزنی ، كنترل توپ و حركات و ضربات غیرقابل پیش بینی در بین طرفداران بوخوم به " هلی كوپتر" شهرت دارد و ایوانكوویچ درباره او می گوید، هاشمیان یك مهاجم فوق العاده است و متاسفم كه او را به همراه نداریم.

اما دایی خود معتقد است رضا عنایتی و فرهاد مجیدی بهترین انتخابها برای جانشینی او هستند.

عنایتی 28 ساله كه در تیم استقلال عضویت دارد ، در سال 2002 بهترین گلزن لیگ ایران لقب گرفت. او در بازی آخر تیم ملی ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی برابر لائوس زننده 2 گل بود.

فرهاد مجیدی هم كه 28 ساله است ، عنوا ن برترین گلزن باشگاههای امارات را در اختیار دارد . او عضو باشگاه الوصل دوبی است. برونو متسو مربی مطرح فرانسوی العین قهرمان نخستین لیگ قهرمانان آسیا بارها از مجیدی به عنوان یك مهاجم مطرح و با استعداد نام برده است . متسو در مرحله نیمه پایانی فصل قبل لیگ قهرمانان از مجیدی به عنوان یك بازیكن قرضی بهره گرفت و اتفاقا مجیدی با گل حساسش به دالیان چین ، العین را به دیدار پایانی رهنمون ساخت.

اما علی كریمی دریبل زن قهار ایرانی دیگر مدعی خط حمله تیم ملی ایران است .او كه در تیم الاهلی امارات عضویت دارد ، مطرحترین و محبوبترین بازیكن لیگ امارات است . كریمی همچنین علاوه بر تكنیك عالی خود از توان بدنی و شوتهای پرقدرتی برخوردار است و هم اینك چند تیم ایتالیا و اسپانیا در تلاش برای بخدمت گرفتن او هستند.

با حضور دایی در پیشانی خط حمله ایران ، كریمی به عنوان هافبك هجومی و در كنار مهدوی كیا در سیستم 1-3-2-4 تیم به درخشش میپردازد.

حسین كعبی 19 ساله كه جوانترین بازیكن تركیب تیم ملی ایران است هم استعداد بالایی دارد. كعبی چندی پیش برای تمرین به تیم ولورهمپتون انگلیس رفت و علاوه بر عضویت در تیم زیر 23 سال ایران مورد توجه طرفداران و مطبوعات نیز قرار دارد. او سرشار از سرعت و مهارت است و با نمایشی مقبول در رقابتهای مقدماتی جام جهانی  پاسخ اعتماد ایوانكویچ را به خوبی داده است .