تبیان، دستیار زندگی
مصاحبه علی کریمی هافبک ملی پوش تیم فوتبال القطر را در زیر می خوانید ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی کریمی و عید نوروز

علی کریمی دیروز درجایگاه ویژه شاهد باخت بد پرسپولیس بود

مرد فوتبال آسیا در سال 2005، بازکنی خاص با اخلاقی منحصر به فرد است. یکی از ویژگی های این بازیکن فوق العاده تکنیکی بی تفاوتی است که نمونه بارز آن زمانی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا توسط وی مشاهده شد که کریمی بسیار بی تفاوت این جایزه را در دست گرفت و در پاسخ به سوال خبرنگاران که چه احساسی از کسب این افتخار دارد، گفت:« هیچ احساسی ندارم».

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار با کویت در خصوص نوروز و سال جدید هم زیاد عکس العملی از خود نشان نمی دهد و با این موضوع همانند مسائل دیگر برخورد می کند.

کریمی در گفتگو با گروه ورزشی تبیان در خصوص نوروز و سال جدید به سوالات زیر پاسخ داد:

* به نظرت نوروز یعنی چی؟

- همه چیز با آمدن نوروز و بهار تغییر می کند اما من مانند خیلی ها این عقیده را ندارم که نوروز و سال تحویل در زندگی انسان تاثیر مستقیم دارد بلکه باعث تحول در طبیعت می شود.

علی کریمی دیگر به هیچ تیمی فکر نمی کند

* تا حالا شده که موقع سال تحویل خواب باشی؟

چندین بار موقع سال تحویل خواب بودم ولی برخلاف کسانی که می گویند باید در این لحظه بیدار باشی، هیچ اتفاق خاصی برایم نیفتاده است. البته نوروز و عید باعث تازه شدن می شود ولی این تازه شدن باید در درون خود آدم باشد و هر وقت این اتفاق بیفتد، عید خواهد بود.

* چه چیز نوروز برایت جالب است؟

- زمان کودکی خیلی شیطون بودم. آن موقع هم عیدی گرفتن و تعطیلی مدارس در نوروز و سال جدید بیش از همه چیز برای ما اهمیت داشت.

* بهترین نوروزی که تا امروز تجربه کردی، کی بود؟

- آن سالی که هاوش پسر اولم در لحظه سال تحویل در کنار ما بود. البته هاوش در آن موقع 5- 6 ماهه بود ولی وقتی کنار ما بود حس بسیار خوبی داشتم.

* و بدترین نوروز؟

- سه سال پیش، وقتی که پس از پیروزی بزرگ ما برابر ژاپن، 6-7 هوادار پشت درهای ورزشگاه آزادی کشته شدند بسیار ناراحت شدم. ماه ها با خودم فکر می کردم خانواده آنها چه می کنند و چه نوروز تلخی را تجربه کردند.