تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری ABC news در گزارش اخیر خود از تمرینات تیم ملی تكواندو بانوان، "سارا خوش‌جمال فكری"، ملی‌پوش المپیكی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختر مبارز ایرانی و طلای المپیك

خوش جمال فکری تکواندو کار تیم ملی بانوان ایران

خبرگزاری ABC news در گزارش اخیر خود از تمرینات تیم ملی تكواندو بانوان، "سارا خوش‌جمال فكری"، ملی‌پوش المپیكی ایران را یك مبارز واقعی دانست كه طلای المپیك را هدف قرار داده است.

به نقل از ایسنا، در گزارش این خبرگزاری آمده است: او [سارا خوش جمال فكری] یك فایتر واقعی ایرانی است كه با جدیت و قدرت، برغلبه بر حریف خود تمركز كرده است. تابستان امسال، وی از كشور خود ایران و شهر تهران به صحنه رفیع المپیك سفر خواهد كرد.

خوش‌جمال فكری به ABC news گفت: «من بسیار سخت تمرین كرده‌ام و یك مربی بی‌نظیر دارم. اكنون برای مسابقات المپیك آماده می‌شوم.... .من بسیار خوشحالم.»

پس از اینكه خوش جمال در مسابقات آسیایی كسب سهمیه المپیك در ویتنام با غلبه بر حریفان كلاس بالای جهانی در گروه خود، توانست سهمیه حضور در بازی‌های المپیك 2008 را كسب كند، وی به یك قهرمان مشهور ملی بدل شد. با در نظر گرفتن شئونات یك جامعه مسلمان، خوش‌جمال در مسابقات خود از روسری استفاده می‌كند.

سارا خوش جمال فکری تکواندو کار تیم ملی ایران

وی در فرصت‌های محدودی كه در اختیار داشته است، قابلیت و جاه‌طلبی بالای خود را نشان داده است. خوش‌جمال اولین بانوی ورزشكار ایرانی است كه موفق به كسب سهمیه مستقیم المپیك شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: یكی از كاركنان فدراسیون تكواندوی ایران می‌گوید: "سارا به الگویی برای دختران جوان ایرانی بدل شده است. او اولین بانوی ورزشكار ایرانی است كه توانست سهمیه المپیك را كسب كند و پیش از وی نماینده ایران در مسابقات تیراندازی با تپانچه از طریق wild card سهمیه لازم را دریافت كرده بود. (سهمیه تیم‌هایی كه بدون حضور در رقابت‌های انتخابی به برخی از ورزشكاران تعلق می‌گیرد.)

سارا خوش‌جمال فكری می‌گوید: «من خوشحالم ولی مضطربم. وظیفه بزرگی برعهده من است و همه ایران چشم به من دوخته‌اند. من با تمام وجود به كسب مدال طلای المپیك می‌اندیشم. می‌دانم كه این موضوع برای سایر دختران ایرانی مهم است اما برای من نیز اهمیت دارد. سخت تمرین می‌كنم و امیدوارم بتوانم از عهده آن برآیم. مدال المپیك مردم كشورم را خوشحال خواهم كرد.»

تكواندو در ایران معروفیت فزاینده‌ای داشته است و حدود 120 هزار بانوی ایرانی به تكواندو می‌پردازند. تكواندو جزء معدود رشته‌های ورزشی ایران است كه خانم‌ها در مسابقات بین‌المللی در آن به رقابت با حریفان می‌پردازند.