تبیان، دستیار زندگی
این بار قصد داریم کاربرانی را که تا به حال از این نرم‌افزار استفاه نکرده یا کامل به تمام حالات کپی در این نرم‌افزار تسلط ندارند، با این برنامه آشنا سازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Nero:حالت‌های مختلف کپی اطلاعات

قسمت دوم

- مرور قسمت اول

در مقاله قبل به معرفی نرم‌افزار قدرتمند Nero و کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف پرداختیم. هدف از معرفی این نرم‌افزار نیز آشنا کردن شما با قابلیت‌های حرفه‌ای و کاربردی این برنامه قدرتمند است که در نگاه اول بسیاری از کاربران به آن توجهی نمی‌کنند در صورتی که در بسیاری از موارد این برنامه می‌تواند بهترین راه‌حل برای رفع نیازهای نرم‌افزاری شما باشد.

اولین و ساده‌ترین استفاده‌ای که از این نرم‌افزار می‌شود کپی اطلاعات در حالت‌های مختلف روی سی‌. دی و دی‌وی‌دی است.

نرم‌افزار Nero قادر است بسادگی سی‌‌دی و دی‌وی‌دی‌هایی از نوع دیتا، صوتی، تصویری و ... را برای شما ایجاد کند که البته هر یک از انواع این حالات کپی نیز حالت‌های مختلفی دارد که کامل توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند.

این بار قصد داریم کاربرانی را که تا به حال از این نرم‌افزار استفاه نکرده یا کامل به تمام حالات کپی در این نرم‌افزار تسلط ندارند، با این برنامه آشنا سازیم.

انتخاب حالت‌های مختلف کپی

نرم‌افزار Nero پس از نصب، ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده هر یک از این ابزارها می‌توانید از نرم‌افزار استفاده کنید. به عنوان مثال ابزارهایی همچون Nero Bumig Rom، Nero Express، Nero Start Smart و ... از جمله ابزارهای کوچکی‌اند که با استفاده هر کدام از آنها عملیات کپی اطلاعات روی سی. دی و دی وی. دی قابل اجراست و تنها تفاوت آنها با یکدیگر در نحوه نمایش منوها و ساده یا پیچیده بودن روش کار با آنهاست . این ابزار در نسخه‌های مختلف Nero دستخوش تغییراتی‌اند، به عنوان مثال، ابزارNero start smart  در نسخه 8 این نرم‌افزار نسبت به نسخه 7 آن دارای تغییرات گرافیکی بسیار زیادی است و موجب شده است تا کاربران جدیدی که به استفاده از این برنامه روی می‌آورند بسیار راحت‌تر از قبل بتوانند از آن استفاده کنند.

ابزار Nero Buming Rom نیز همراه همیشگی این نرم‌افزار در تمام نسخه‌ها بوده که همچنان نیز با تغییر بسیاری کمی در این نرم‌افزار گنجانده شده. اما به دلیل پیچیدگی نسبی کار با این ابزار مورد پسند کاربران حرفه‌ای است.

ابزار Nero Express یکی از متداول‌ترین ابزاری است که از نسخه 6 این نرم‌افزار ارائه شد و کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کرد. استفاده از این ابزار بسیار راحت است و در تمام نسخه‌های نرم‌افزار Nero نیز دارای شکل و شمایل یکسانی بوده است.

ابزار Nero express کاربردی‌ترین و ساده‌ترین حالات کپی اطلاعات را شامل می‌شود که البته در بیش از 90 درصد موارد نیز فقط این حالت کپی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزینه‌های موجود در ابزار Nero express به طور مختصر عبارتند از:

Data

CD  Data: با انتخاب این گزینه می‌توانید همه نوع قابل  را در سی. دی مورد نظر خود کپی کرده و در همه ویندوزها نیز به استفاده از آنها بپردازید. این حالت برای کپی نرم‌افزار، عکس، موزیک‌های MP3 و ... در کنار یکدیگر بسیار مفید است.

:Data DVD اگر دستگاه کپی دی‌وی‌دی در اختیار دارید و اطلاعات شما زیاد است و روی سی‌دی جا نمی‌گیرد، می‌توانید آنها را با انتخاب این گزینه روی دی‌وی‌دی کپی نمایید. این گزینه نیز همانند گزینه بالا از تمام فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند و همه نوع اطلاعاتی در آن قابل انتقال است.

Music

CD Music: اگر می‌‌خواهید یکی سی‌دی موزیک قابل پخش در تمام دستگاه‌های پخش موزیک ایجاد کنید، از این گزینه استفاده کنید. در این حالت حدودا بسته به نوع سی‌دی شما 70 دقیقه موزیک در یک سی‌دی قابل رایت است که فایل‌های MP3، Wma  نیز هنگام انتقال از رایانه به سی‌دی به صورت خودکار به فرمت Audio CD تبدیل می‌شوند.

Jukebox Audio CD: اگر قصد دارید موزیک‌های بیشتری در یک سی‌دی جای گیرد و فایل‌های صوتی خود را با فرمت‌های MP3، WMA در سی‌دی رایت کنید از این گزینه استفاده کنید. سی‌دی‌هایی که به این حالت کپی می‌شوند در تمام رایانه‌ها و دستگاه‌های پخش سی‌دی که از فورمت‌های MP3، WMA پشتیبانی می‌کنند قابل پخش است.

Jukebox Audio CD: این حالت نیز دقیقا مانند Jukebox Audio CD است. با این تفاوت که اطلاعات شما روی دی وی‌دی رایت می‌شود.

Videos/Pictures

Video CD: فرمت استادارد رایت فیلم روی سی‌دی که در تمام دستگاه‌های پخش سی‌دی‌های تصویری قابل اجرا باشد ویدئو سی‌دی است. پس چنانچه می‌خواهید از فیلم‌های مورد نظر خود یک سی‌دی تصویری ایجاد کنید، این گزینه را انتخاب کنید.

DVD- Video: اگر یک فیلم دی‌وی‌دی را قبلا روی هارددیسک خود کپی کرده‌اید و حالا می‌خواهید مجددا آن را روی دی‌وی‌دی کپی کنید می‌باید از این گزینه استفاده کنید. دقت داشته باشید که چنانچه قصد دارید از فیلم‌های روی هارددیسک که به فرمت دی‌وی‌دی نیستند یک فیلم دی‌وی‌دی ایجاد کنید باید از ابزار Nero Vision استفاده کنید که در مقالات بعدی به توضیح کامل آن می‌پردازیم.

Image, Project, Copy

با استفاده از گزینه‌های موجود در این بخش می‌توانید از سی‌دی یا دی‌وی‌دی‌های مورد نظر خود به طور کامل یک کپی روی هارددیسک ایجاد کنید و همچنین می‌توانید به ایجاد سی‌دی یا دی‌وی‌دی از کپی‌های گرفته شده توسط نرم‌افزار که در هارددیسک شما ذخیره شده است، اقدام کنید.

منبع: کلیک- امیر عصاری

مطالب مرتبط:

از Nero چه می‌دانید؟