تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه شب گذشته، جهان فوتبال درگیر نبردهای دوستانه تیم های ملی دنیا بود. و این فرصتی بود برای تیم ها كه یك بار دیگر به ارزیابی نیروها و موقعیت فوتبال خود بپردازند. آلمان، كه میزبان جام جهانی آینده است در میان ناباوری در بخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكست سنگین آلمان و قدردانی از باجو

چهارشنبه شب گذشته، جهان فوتبال درگیر نبردهای دوستانه تیم های ملی دنیا بود. و این فرصتی بود برای تیم ها كه یك بار دیگر به ارزیابی نیروها و موقعیت فوتبال خود بپردازند.

آلمان، كه میزبان جام جهانی آینده است در میان ناباوری در بخارست له شد. آنها 5-1 به رومانی باختند. نیمه اول 4- صفر بود. خط دفاع آلمان در نیمه اول بارها به خط حمله رومانی چراغ سبز نشان داد و رومانیایی ها هم از هر فرصت نهایت بهره را بردند و از 5 و 10 متری اولیوركان را 4 بار به تسلیم واداشتند. یوردانسكو مربی رومانی با گماردن سه مهاجم در خط دفاعی سه نفره آلمان اصلا به ژرمن ها اجازه تفكر نداد. در نیمه دوم اولیوركان از جلوی تونل با لباس شخصی بازی را تماشا كرد و به جای او دروازه بان اشتوتگارت هلیدبراند درون دروازه ایستاد. غایب بزرگ این بازی میشائیل بالاك بود. كه بر روی نیمكت ذخیره ها حضور داشت. بكن باوئر پس از بازی، این باخت را ناباورانه عنوان كرد و گفت، هر كس این نتیجه را دید و یا شنید، به طور حتم حدس زد كه اشتباهی صورت گرفته است. تیم ملی فوتبال مجارستان كه در بوداپست از برزیل پذیرایی می كرد، 4-1  تسلیم شد. این اولین باخت تاریخی مجارستان در برابر برزیل بود. مجار در 4 بازی قبلی سه بار از سد برزیل گذشت و یك بار هم مساوی كرد.

نبرد اسپانیا با ایتالیا كه برای قدردانی از روبرتوباجو، گلزن سابق ایتالیا و فعلی باشگاه برشیا برگزار شد، 2 گل داشت كه سهم هر تیم یك گل بود. باجو یك بار می توانست گلزنی كند اما او پس از فریب دروازه بان حریف، در شرایط نامتعادل و زاویه بسته توپ را به اوت زد. ویه ری در دقیقه 56 با ضربه سر گل تساوی ایتالیا را به ثبت رساند. ایتالیا سه دقیقه قبل تر دروازه اش توسط تورس فرو ریخته بود. باجو در دقیقه 87 جای خود را به میكولی داد.

نتایج دیدارها:

كره جنوبی صفر- پاراگوئه صفر

قزاقستان2- آذربایجان3

ارمنستان1- تركمنستان صفر

چك صفر- ژاپن 1

رژیم اشغالگر قدس1- مولداوی1

بلغارستان3- كامرون صفر

لهستان صفر- ایرلند صفر

روسیه سفید( بلوروس)1- لیتوانی صفر

اوكراین 1- اسلوواك1

الجزایر صفر- چین1

رومانی 5- آلمان1

لتونی صفر- ایسلند صفر

نروژ3- روسیه 2

بوسنی 1- فنلاند صفر

مقدونیه صفر- كرواسی 1

بلژیك 2- تركیه 3

دانمارك1- اسكاتلند صفر

استونی 1- آلبانی 1

تونس 1- مالی صفر

سوئیس 2- اسلوونی1

مجارستان1- برزیل 4

هلند4- یونان صفر

اتریش 4- لوگزامبورگ 1

گینه2- ساحل عاج4

سامان مارینو1- لیختین اشتاین صفر

ایرلند شمالی1- صربستان1

غنا1- آنگولا1

كلمبیا2- السالوادور صفر

هندوراس1- اكوادور1

شیلی1- پرو1

ایتالیا1- اسپانیا1

گلها:

ویه ری (56) برای ایتالیا، تورس ( 53) برای اسپانیا