تبیان، دستیار زندگی
ی ؛ اگر به پرسپولیس بیایم پروین را هم می آورم  سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی كه هم اكنون به عنوان ریاست اداره پست كشور فعالیت می كند، در خصوص شایعه حضورش در هیات مدیره باشگاه، پیروزی گفت: این موضوع كه می گویند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت وگوی با مهندس سعید فائقی ؛

اگر به پرسپولیس بیایم پروین را هم می آورم

سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی كه هم اكنون به عنوان ریاست اداره پست كشور فعالیت می كند، در خصوص شایعه حضورش در هیات مدیره باشگاه، پیروزی گفت: این موضوع كه می گویند من قصد دارم مدیر عامل باشگاه پیروزی شوم، صحت ندارد. این باشگاه در طول سنوات گذشته مدیرانی در كنار خود پرورش داده كه من در مقابل آنها هیچ نیستم، این باشگاه را باید پیشكسوتان آن اداره كنند. در زمانی كه من معاونت ورزشی سازمان تربیت بدنی را برعهده داشتم، این مسئولیت را به عنوان ناظر سازمانی تربیت بدنی تجربه كردم.

امروز نیز نفرات جدیدی این كار را انجام می دهند. در آن برهه هم ما اشتباهاتی داشتیم، مهم این است كه تلاش كنیم، اشتباهات گذشته را جبران كنیم. اگر قرار باشد فقط به فكر مشكلات پیروزی نظر افكنیم، این همان قضیه از یك سوراخ چند بار گزیده شدن است. باشگاه پیروزی هوادرانی در خارج از كشور دارد كه تا كنون پیشنهادات بسیارخوبی برای كمك به اداره این تیم ارایه كرده اند. اعتقاد من بر این است در چنین وضعیتی نباید تلاش كرد ، كادر مدیریت فعلی از كار بركنار شوند. باید به اكبر غمخوار كمك كنیم.

هر مدیری برای موفقیت در كارش امكانات و پول كافی نیاز دارد. ما هم باید به این تیم كمك كنیم تا یك نوع وحدت رویه به وجود آید و با دیدگاه های مثبت به راه حل های جدیدی دست یابیم. در غیر این صورت با رواج شایعات مختلف اوضاع را خراب تر می كنیم. البته بهتر است مدیر عامل پیروزی از آقایان محلوجی، زم و عابدینی كه تجربه این مسئولیت را دارند مشاوره بگیرد. من مطمئنم این آقایان در صورت درخواست غمخوار به او پاسخ مثبت خواهند داد و كمكش خواهند كرد.

به طور مثال نقش علی پروین در موفقیت های پیروزی را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت. این نفرات باید بیایند و دست به دست هم بدهند ، تا تیم پیروزی به جایگاه واقعی خود دست یابد. ورزش محلی برای اتحاد نیروها است و نباید بین آنها تفرقه اندازی كرد.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی در ادامه افزود: دست مدیران فعلی باشگاه پیروزی بسته است، پس باید آگاه باشیم چه شرایط و امكاناتی برای غمخوار فراهم كرده ایم ، كه حالا انتظار كسب موفقیت از تیم او داشته باشیم. او تك و تنها تلاش خود را انجام می دهد تا تمامی شرایط و امكانات را برای موفقیت پیروزی فراهم كند. بنابراین باید منصفانه به قضایا نگاه كرد و بعد به قضاوت بپردازیم.

غمخوار تمامی وقت و زندگی خود را برای اداره هر چه بهتر پرسپولیس گذاشته است و با هزار و یك مشكل ، همچنان ایستادگی و تلاش می كند. متاسفانه ما عادت كرده ایم فقط یكدیگر را خراب كنیم . یك كاسه وجود دارد كه همه ما از آن آب می خوریم، اما اگر قرار باشد این كاسه بشكند، دیگر هیچ كدام نمی توانیم سیراب شویم.

وی در ادامه گفت: من در حد و اندازه فهم خودم و به عنوان یك هوادار مثل تمامی شاگردان كه عاشق پرسپولیس هستند به این نتیجه رسیده ام ، كه این تیم حتی تا چند دیدار پایانی لیگی 82 هنوز نتوانسته تركیب اصلی خود را پیدا كند. بازیكنان پیروزی جزو بهترین و با تجربه ترین فوتبالیستهای كشورمان هستند ، اما این كه چرا تیم با این اوصاف نتیجه نگرفته باید در مسایل فنی دلیل آن را جستجو كرد. به طور مثال هیچ گاه نمی توان با استفاده از دو مهاجم سرزن به حداكثر خواسته های خود در امر گلزنی برسیم. اما گر مثلا دایی و كاویانپور در كنار هم قرار می گرفتند آنگاه مهاجمان پیروزی با پاس های در عمق این هافبك صاحب موقعیت های گلزنی بیشتری می شدند. البته من به عنوان یك تماشاگر این صحبتها را می كنم ، نه به عنوان مدیر ورزشی.

فائقی گفت: غمخوار از روزی كه به پرسپولیس آمد در همه حال به دنبال این هدف بوده كه دارایی های باشگاه را افزایش دهد. شما دقت كنید در روز مسابقه سایپا و پرسپولیس ، نقش علی انصاریان در پیروزی تیمش چند درصد بود. من اعتقاد دارم انصاریان در یك مسابقه به تنهایی یك تیم بود. سایپایی ها به دلیل عدم نتیجه گیری قابل قبول در ابتدای فصل تا حدودی بی انگیزه بودند ، اما در بین بازیكنان آنها، انصاریان بود كه می دانست چگونه وظایف خود را در زمین اجرا كند. در واقع نقش او، محوری بود. امثال استیلی، پیروانی و غیره ...

هركدام در هر تیم دیگری باشند، یك عنصر تعیین كننده خواهند بود. درهمین تیم پاس چند بازیكن تاثیر گذار وجود دارد كه در كسب موفقیت های تیم نقش انكار ناپذیری داشته اند. در آخر به این نتیجه می رسیم كه استفاده كادر فنی از داشته های تیم باید مناسب باشد و در یك زمان مناسب، هر كدام به نحو مطلوب استفاده شوند.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی در ادامه افزود: ما در مقایسه با فوتبال دنیا یك ضعف عمده داریم و آن اینكه تا بازیكنی پا به سن می گذارد، تلاش می كنیم او را برای خداحافظی از فوتبال آماده كنیم. به خصوص مدافعان كه در تمام دنیا اكثرا از بازیكنان با تجربه در این پست استفاده می شود. خیلی از بازیكنان با تجربه پرسپولیس كه می گویند باید از این تیم كنار گذاشته شوند، در سایر تیم های لیگ برتر به یك مهره قابل اتكا تبدیل خواهند شد.

فائقی یاد آور شد: پیروزی خانه تمامی علاقمندان به این تیم است كه در گذشته و حال برای آن زحمت كشیده اند. نباید اجازه بدهیم بازیكنان این تیم دچار فوتبال زدگی شوند. اگر همین بازیكنان فعلی تیم پیروزی به تیم آذربایجان می رفتند، شاید طرفداران این تیم كه اكثرا علاقمندان به علی پروین هستند به 60 هزار نفر هم می رسید.

فائقی اظهار داشت: من با این كادر فنی در فصل آینده به تیم پیروزی امیدوار نیستم. به اعتقاد من این تیم خوب هدایت نمی شود. اما اگر همین نفرات فعلی پیروز به دست علی پروین سپرده می شد، الان سرخپوشان با اختلاف 20 امتیاز قهرمان لیگ 82 بودند. اما اگر هم می گویم علی پروین مدیر فنی باشد حداقل انتخاب سرمربی تیم را به او واگذار كنیم. ضمن اینكه اعتقاد دارم برای تیم های بزرگ، مربیان با دانش و مسلط به علم روز فوتبال دنیا لازم می باشد. من برای پرسپولیس، علی دایی را به عنوان سرمربی آتی این تیم پیشنهاد می كنم. چرا كه دایی سابقه همكاری با بسیاری از مربیان بزرگ را در كارنامه خود دارد.

وی در خاتمه گفت: اینكه شایعه حضور من در محافل ورزشی به گوش می رسد به این دلیل است كه همگی آنها می دانند اگر من مدیر عامل پرسپولیس شوم علی پروین باز خواهد گشت. زمینه برای حضور تمامی پیشكسوتان این باشگاه فراهم خواهد شد.