تبیان، دستیار زندگی
در طول سال 86 آنقدر فوتبال ایران حاشیه داشت که می توان گفت حداقل 100 نفر را ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرساز فوتبال ایران در سال 86

خبر سازان فوتبال ایران در سال 86

در طول سال 86 آنقدر فوتبال ایران حاشیه داشت که می توان گفت حداقل 100 نفر را می توان به عنوان چهره های خبرساز معرفی کرد. ما هم به دلیل فضای محدودی که داریم سعی می کنیم مهمترین مردان خبرساز فوتبال ایران در سالی که گذشت را به حضورتان معرفی نماییم اما سعی می کنیم اولویت ها را فراموش نکنیم.

1- فیروز کریمی

فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران

فیروز کریمی را باید به عنوان خبرسازترین چهره فوتبال ایران معرفی کرد، مربی ای که با انتقالش از استقلال اهواز به استقلال تهران، برای 5، 6 هفته ای فوتبال یک مملکت را تحت الشعاع خود قرار داد! و دیدیم که برادران آبی چقدر پررنگ با هم به دعوا پرداختند!

2- ناصر حجازی

عذرخواهی حجازی از خبرنگاران

ناصر حجاری با هزاران آرزو به استقلال بازگشت تا اعاده حیثیت کند اما متاسفانه وی در کارش موفق نبود و قبل از آن که دور رفت بازی های لیگ هفتم به پایان برسد، از مربیگری استقلال کنار گذاشته شد در حالی که فتح اله زاده قول داده بود به ناصرخان حداقل یک فصل فرصت خواهد داد!

3- افشین قطبی

قطبی: قهرمان می‌شویم با 69 امتیاز

هیچ کس فکر نمی کرد کمک مربی تیم ملی کره جنوبی، به یکباره سرمربی پرسپولیس شود اما تلاش واسطه ها و شجاعت حبیب کاشانی باعث شد قطبی در میان ناباوری بسیاری از فوتبالدوستان به وطنش برگردد و سرمربی تیم پرسپولیس شود و دیدیم حضور موفقیت آمیزی هم در نیمکت سرخپوشان داشت، آن هم در محاصره باند بازان!

4- صفایی فراهانی

صفایی فراهانی رییس کمیته انتقالی فوتبال

در ماجراهای بی خانمانی فوتبال ایران، محسن صفایی فراهانی به عنوان رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال همواره نامش بر سر زبان ها بود و چه اتهاماتی که به او نبستند، فقط می توانیم بگویی جناب فراهانی در نهایت از این همه توطئه جان سالم به در برد!

5- حبیب کاشانی

کاشانی مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس

این مدیر را باید موفق ترین مدیر باشگاهی در سال 86 معرفی کرد. در حالی که تا 7، 8 ماه پیش کمتر کسی حبیب آقا را می شناخت، اما او آنقدر مدیر بود که خیلی زود جای پای خود را در ورزش ایران به خصوص فوتبال ایران محکم کرد.

6- امیر قلعه نوعی

قلعه‌نویی: در تیم ملی با من بازی شد

امیر قلعه نوعی یک سال سرمربی تیم ملی بود اما آخرین ماموریت او با تیم ملی در جام ملت های آسیا بود که هیچ توفیقی نداشت و در میان ناکامی تیم ملی در آن مسابقات از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد.

7- خداداد عزیزی

عزیزی میهمان ویژه مراسم قرعه‌كشی جام ملت‌ها

خداداد که بلافاصله پس از بازنشستگی در عرصه بازیگری، به حرفه مربیگری روی آورده بود، در نخستین سال حضورش روی نیمکت تیم ابومسلم، خیلی زود رابطه اش با ناصر شفق مدیرعامل این باشگاه به هم خورد و در نهایت با جار و جنجال و قدری هم مظلومیت از مربیگری ابومسلم کنار رفت.

8- علی آبادی

علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی

رئیس سازمان تربیت بدنی که سال قبل به اندازه کافی با محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درگیری شده بود، این بار با حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بحث انگیز شد اما فیفا با کاندیداتوری او مخالفت کرد و رئیس سازمان در حسرت رسیدن به این پست باقی ماند! درگیری از راه دور او با صفایی فراهانی هم جالب بود.

9- علی کفاشیان

کفاشیان دبیر کل کمیته ملی المپیک

دبیر کمیته ملی المپیک سرانجام به آن چیزی که در خواب هم نمی دید، دست یافت و در میان ناباوری اهالی فوتبال در روز 19 دی ماه 86 رئیس فدراسیون فوتبال شد تا با یک دست، دو هندوانه سنگین بردارد که خدا آخر و عاقبت این هندوانه ها را ختم به خیر کنند!

10-علی دایی

علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا

سرمربی کنونی سایپا در اوایل سال 86 بود که توانست با این تیم دست به کار بزرگی بزند زیرا در اولین سال حضورش به عنوان مربی روی نیمکت نارنجی پوشان، این تیم قهرمان لیگ ششم شد تا دایی به آینده اش در این حرفه امیدوارشود اما گام های لرزان سایپا در لیگ هفتم، قدری به دایی لطمه زد. البته انتخاب تاریخی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی اتفاق بسیار جالبی حیرت آوری در فوتبال ایران بود.

11- علیرضا نیکبخت واحدی

افشاگرى خرید جنجالى نیکبخت

او همیشه یک پای ثابت چهره های خبرساز فوتبال ایران است نیکبخت سوای آن که بازی های تقریباً قابل قبولی برای پرسپولیس در لیگ هفتم به نمایش گذاشت تا دلتان بخواهد، افشین قطبی درگیری داشت

12- عبدالرحمان شاه حسینی

شاه حسینی رییس کمیته انضباطی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که قاطعیت قابل قبولی در برگزاری نظم و انضباط در فوتبال ایران داشت، با صمیمات خود، هر از چند صباحی بحث انگیز شد که اوج آن را در جریانات تلخ فولادشهر و در بازی سپاهان – پرسپولیس شاهد بودیم به طوری که پس از تنبیه بی سابقه سپاهان، شاه حسینی تهدید به مرگ شد.

13- علی پروین

علی پروین قائم مقام باشگاه پرسپولیس

بزرگمرد فوتبال ایران پس از حدود 5/1 سال دوری از عرصه فوتبال، این بار با تیم استیل آذین به فوتبال بازگشت، تیمی که برای بزرگی و تبدیل شدن به قطب سوم فوتبال ایران هیج کم و کاستی ندارد به شرطی که تفکرات پروین هم بتواند جواب این انگیزه را بدهد.

14- آرش برهانی

برهانی: چشمه گلزنی من خشك نشده

آرش برهانی هم از جمله مردان پر سر و صدای فوتبال ایران در سال 86 بود. وی با انحلال تیم پاس تهران، با باشگاه پرسپولیس قرار داد داخلی بست اما دقیقه 90 با تیم استقلال به توافق رسید تا خیلی ها را از این بابت شگفت زده کند اما گل نزدن های بسیارش بیشتر کمک کرد تا تبدیل به یک چهره خبرساز شود.

15- حمید شیرزادگان

حمید شیرزادگان پاطلایی فوتبال ایران

زنده یاد حمید شیرزادگان که تا همین 17، 18 ماه پش یکی از سرحال ترین پیشکسوتان فوتبال ایران بود، متاسفانه در اوایل فصل پاییز گذشته، دار فانی را وداع گفت و همه ما را عزادار کرد.

16- علی فتح اله زاده

فتح الله زاده مدیر عامل باشگاه استقلال تهران

فتح اله زاده در روزهای پایان لیگ ششم، دوباره مدیرعامل باشگاه استقلال تهران شد و حضور او برای آبی پوشان خوش یمن نبود زیرا آبی پوشان خیلی مفت قهرمانی را تقدیم سایپا کردند! اما او حجازی را به استقلال برگرداند تا بلکه این تیم دوباره چشم ها را خیره کند. کاندیدا شدن فتح اله زاده در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم جالب بود.

17- وحید شمسایی

شمسایی آقای گل فوتسال جهان

وحید دوباره بهترین فوتسالیست سال آسیا شد و افتخار دیگری بر کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد اما از این مهمتر، دعوا و اختلاف تمام نشدنی او با حسین شمس سرمربی تیم ملی فوتسال بود که خوشبختانه اواخر سال 86 و با دعوت دوباره به تیم ملی، مجدداً فضای خوبی بین او و شمس برقرار شد!

18- وحید طالب لو

طالب لو از وضعیت خود در استقلال ناراضی است

بی انصافی است اگر در جمع خبرسازان سال، نامی از وحید طالب لو نیاوریم چون او در نیم فصل اول لیگ هفتم نمایش ضعیفی در درون دروازه آبی پوشان داشت  از ان رو ناصر حجازی به شدت از او شاکی شد و سپس نوشت فیروز کریمی رسید تا همچون حجازی با طالب لو درگیر شود! اما همه این درگیری ها ختم به خیر شد.

19- داریوش مصطفوی

افشا گری داریوش مصطفوی در مورد  فسخ قرارداد برانکو

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال برای آن که دوباره به صحنه فوتبال برگردد، چاره ای نداشت که در سا ل86 تغییر رویه بدهد! از این رو هر وقت لازم بود به عنوان حامی سازمان تربیت بدنی به برنامه های ورزشی تلویزیون آمد و خود را رودرروی صفایی فراهانی قرارداد! به نظر می رسد مصطفوی به زودی یک پست خوب از کفاشیان بگیرد.

20- عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور

واقعاً حیف است در بین 20 خبرساز سال 86 نامی از عادل فردوسی پور نباشد. مردی که با اجرای برنامه نود، طرفداران پرشماری در فوتبال پیدا کرده و چون کنجکاو است و می خواهد مسائل مختلف را بشکافد، از این رو تا دلتان بخواهد دشمن هم دارد!