تبیان، دستیار زندگی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر امنیت کنکور رشته های غیر پزشکی دانشگاه از پذیرش 300 هزار نفر در مجموع کنکور 88 و اعلام نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیمه دوم شهریور؛ نتایج آزمون دانشگاه آزادآرشیو شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر صحت و امنیت كنكور رشته‌های غیرپزشكی دانشگاه از پذیرش 300 هزار نفر در مجموع كنكور 88 و اعلام نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد

کنکور

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر عبدالله جاسبی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از حوزه آزمونی واحد علوم و تحقیقات، با اشاره به برگزاری آزمون گروه غیرپزشكی در 209 حوزه امتحانی داخل و 5 حوزه خارجی با رقابت 635 هزار داوطلب، گفت: این آزمون در كشورهای امارات، قطر، كویت، ژاپن و قرقیزستان نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شركت 37 درصد از داوطلبان در رشته‌های فنی مهندسی، گفت: 30 درصد داوطلبان در رشته‌های علوم انسانی، 12 درصد علوم تجربی و كشاورزی، 20 درصد در رشته‌های علوم پزشكی و یك درصد از داوطلبان نیز در رشته‌های هنر شركت كرده‌اند.

به گفته جاسبی، پرمتقاضی ترین رشته‌ها در گروه‌های آزمایشی عبارتند از: گروه فنی و مهندسی رشته‌های معماری و عمران، گروه علوم تجربی رشته میكروبیولوژی، گروه علوم انسانی رشته‌های حقوق، زبان انگلیسی و حسابداری، گروه هنر رشته ارتباطات تصویری و در گروه علوم پزشكی رشته‌های دكترای حرفه‌ای است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مسن‌ترین داوطلب آزمون امسال دانشگاه آزاد را یك خانم 74 ساله و جوانترین داوطلب را یك پسر 9 ساله بیان كرد و با اشاره به پیشی گرفتن زنان از مردان در این آزمون، گفت: 54 درصدی داوطلبان امسال را زنان تشكیل داده‌اند.

جاسبی با بیان اینكه آزمون سراسری دانشگاه آزاد در 367رشته و 6 هزار و 551 رشته محل برگزار می‌شود، اظهار كرد: آزمون علوم پزشكی دو هفته آینده با حضور 165 هزار نفر شركت‌كننده برگزار می شود.

وی با اشاره به رشد 5 درصدی رشته‌های جدید نسبت به سال گذشته، تصریح كرد:‌ به همین نسبت تعداد پذیرفته‌شدگان نیز افزایش می یابد كه براین اساس حدود 300 هزار نفر در مجموع آزمون سراسری دانشگاه آزاد پذیرفته می شوند.

به گزارش ایسنا، جاسبی با تاكید بر برگزاری آزمون در نهایت دقت و امنیت، خاطرنشان كرد: تاكنون كوچكترین موردی گزارش نشده است و تمام پیش بینی های امنیتی در رابطه با ارسال سوالات، تهیه پاسخنامه، چاپ سوالات، قرنطینه و شكل برگزاری و نظارت و كنترل و برگزاری آزمون اعمال شده است.

وی با اشاره به تفاوت اجرایی آزمون نسبت به سال گذشته، گفت:‌ در این دوره از آزمون داوطلبان می‌توانستند علاوه بر محل پذیرش، محل امتحان خود را انتخاب كنند. رییس دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج آزمون در نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.