تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال لیورپول بامداد امروز در تنها دیدار باقیمانده از مرحله یک هشتم نهایی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود لیورپول به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

شادی بازیکنان لیورپول پس از به ثمر رسیدن گل

تیم فوتبال لیورپول بامداد امروز در تنها دیدار باقیمانده از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر به برتری رسید.

به نقل از مهر، تیم فوتبال لیورپول که در بازی رفت با دو گل مقابل اینتر به برتری رسیده بود در دیدار برگشت هم با یک گل در زمین این تیم به برتری رسید و به جمع تیم های صعودکننده پیوست. هشتاد هزار نفر از این دیدار که در ورزشگاه جوزپه مه آتزا برگزار شد دیدن کردند.

برای لیورپول در این دیدار فرناندو تورس در دقیقه 64 گلزنی کرد. این در حالی است که بوردیسو از تیم اینتر در دقیقه 50 از زمین اخراج شد آن هم در شرایطی که اینتر می بایست برای صعود با بیش از دو گل مقابل حریف خود به برتری می رسید.

تام هنینگ، داور نروژی بازی، هشت بار به بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان داد که سهم هرکدام از تیم ها چهار کارت بود.

با این حساب هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به این شرح هستند:

بارسلونا، رم، فنرباغچه، شالکه، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی و لیورپول.

بنیتس: تورس عالی بود

پس از پیروزی یك بر صفر لیورپول برابر اینتر در جوزپه مه آتزا، فرناندو تورس گلزن این مسابقه مورد تمجید سرمربی خود قرار گرفت.

با این پیروزی، در مجموع با پیروزی سه بر صفر راهی دور بعد لیگ قهرمانان شد. اینتری‌ها در این دیدار نیز همانند دیدار رفت، یك بازیكن خود را اخراج شده دیند تا بازهم با یك بازیكن كمتر بازی را به پایان برسانند. نیكولاس بوردیسو در دقیقه‌ی 50 پس از دریافت دومین كارت زردش راهی رختكن شد.

در سوی دیگر میدان لیورپولی‌ها سر به آسمان می‌ساییدند. آن‌ها در چهار بازی اخیر خود دوازده گل به ثمر رسانده‌اند كه فرناندو تورس هشت گل را به نام خود ثبت كرده تا شروع رویایی در لیگ برتر داشته باشند. او با گلزنی برابر اینتر بیست و ششمین گل فصلش را به ثمر رساند تا سران لیورپول از خرید او پشیمان نشده باشند.

بنیتس گفت: ما می‌دانستیم كه در این دیدار باید با احتیاط عمل كنیم ولی خوب به هیچ‌وجه روی دفاع تمركز نكرده بودیم. عملكرد شاگردانم بدون شك شایسته‌ی تقدیر است. پس از بازی بسیار كنجكاور بودم تا نظر منتقدان را بشنوم. آن‌هایی كه می‌گفتند لیورپول خوب بازی نمی‌كند. تیم ما به هماهنگی كامل رسیده كافی است به نتایج یك ماه اخیزر ما بنگرید. البته شكست برابر بارنزلی و حذف از F.A كاپ نقطه‌ی تاریك این فصل بود ولی دیگر نتایج ما عالی بوده‌اند.

بنیتس ادامه داد: تورس بازیكن فوق‌العاده‌ای است. او در بازی‌های اخیر توانایی‌های خود را به رخ كشیده و قدرت گلزینش را نشان داده است. من به توانایی‌های او ایمان داشته به همین دلیل بود كه سران لیورپول را قانع كردم تا وی را به آنفیلد بیاورند. مطمئنم كه او لیاقت بیشتر از این‌ها را دارد و می‌تواند بهترین‌ها را به دست آورد.