تبیان، دستیار زندگی
حجم فروش اینترنتی سیم‌كارت دولتی در سال جاری، ‌١٢٥ میلیارد تومان بوده كه در مجموع با در نظر گرفتن سال ‌٨٥، شركت ارتباطات سیار مبلغ ‌١٢٦ میلیارد تومان درآمد داشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار خبر داد:

125میلیارد تومان درآمد فروش اینترنتی سیم‌کارت در سال 86

125میلیارد تومان درآمد فروش اینترنتی سیم‌کارت در سال 86

حجم فروش اینترنتی سیم‌كارت دولتی در سال جاری، ‌125 میلیارد تومان بوده كه در مجموع با در نظر گرفتن سال ‌85، شركت ارتباطات سیار مبلغ ‌126 میلیارد تومان درآمد داشت.

وحید صدوقی - مدیر عامل شركت ارتباطات سیار - با بیان این مطلب در نشست خبری به بررسی وضعیت و جایگاه تلفن همراه ایران و شركت ارتباطات سیار پرداخت و فعالیت‌های انجام شده در این شركت را تشریح كرد.

وی محور فعالیت‌های شركت ارتباطات سیار را در زمینه‌ی توسعه شبكه و بازار و ارتقاء كیفیت برشمرد و گفت: توقع مردم در زمینه‌ی ثبت‌نام و واگذاری به روز سیم‌كارت‌ها با مشكلاتی مواجه شد زیرا ما پیش بینی این میزان مشترك را نكرده و بودجه‌ برای یك سال، حدود ‌3 میلیون مشترك پیش‌بینی شده بوده و امكانات مورد نیاز نیز در این زمینه فراهم شده بود و از طرفی مشكلاتی در زمینه‌ی بحث توسعه داشتیم.

او در ادامه با بیان این كه در حال حاضر پنج شركت تولیدكننده‌، پروانه‌ی بهره‌برداری در زمینه‌ی كارت تلفن و سیم‌كارت تلفن همراه را دارند گفت: ‌در دو مناقصه‌ی اخیر به دلیل به حد نصاب نرسیدن شركت‌ها مناقصه مورد تایید قرار نگرفت زیرا در مناقصه‌ی اول فقط یك شركت، حضور داشت و در مناقصه دوم هم دو شركت حضور یافته بودند كه چون یكی از آن شركت‌ها تولید كننده نبود، پاكت مناقصه‌ها باز نشد و ما با مشكل مواجه شدیم چرا كه باید ‌51 درصد در این زمینه تولید داخل داشته باشیم.

125میلیارد تومان درآمد فروش اینترنتی سیم‌کارت در سال 86

صدوقی با اشاره به این كه در زمینه‌ی توسعه‌ی شبكه‌، فعالیت‌های زیادی انجام شده و در حال انجام است تصریح كرد: به دلیل افزایش ظرفیت شبكه و توسعه طبیعتا اختلالاتی به وجود می‌آید به همین دلیل به عنوان مثال برگردان‌ها را در روزهای پایان هفته انجام می‌دهیم و بعضی اوقات با مشكلاتی مواجه می‌شویم كه می‌توان به اختلال چند روز اخیر در مسیر تهران - كرج به دلیل قطع فیبر نوری اشاره كرد كه مشكلاتی را بوجود آورد.

وی یاد آور شد: مناقصه‌ی كارت شارژ را هم برگزار كردیم و چهار شركت كه توزیع كننده‌ی اصلی هستند انتخاب شدند تا اگر كمبود كارت شارژی نیز در برخی استان‌ها داشتیم، برطرف شود و در ایام عید مشكلاتی نداشته باشیم.

صدوقی همچنین از ثبت‌ نام شركت به صورت رسمی در تاریخ چهارم اسفندماه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های دفتر حقوقی نام این شركت با عنوان شركت ارتباطات سیار ایران رسمی شده و به ثبت رسید.

وی با اشاره به بحث توسعه‌ی شبكه‌ گفت: ما در توسعه شبكه به GCها فرصت دادیم كه در حال حاضر از كل تعداد سایت‌هایی كه به راه‌اندازی آن متعهد بودند، ‌82 درصد را به انجام رسانده‌اند و در زمینه‌ی بحث فاز ‌3+ توسعه شبكه رادیویی كه از شهریورماه سال ‌85 آغاز به كار كرده تا به حال، ‌84 درصد سایت‌ها راه‌اندازی شده و امیدواریم تا پایان خردادماه توسعه‌ی سایت‌ها به طور كامل به انجام رسیده و كار توسعه‌ی ‌400 سایت در كمترین زمان در تهران انجام شود.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار ادامه داد: فاز چهارم توسعه شبكه رادیویی نیز از تابستان ‌86 آغاز به كار كرد كه باید تا زمستان سال ‌87 به انجام برسد و قرار است كه ظرفیت‌سازی شبكه را برای شش میلیون مشترك ایجاد كند و در یك پروسه‌ی ‌12 ماهه كه شش ماه برای تایید نمونه و شش ماه تولید اختصاص داده شده بود كه در حال حاضر در فاز تولید قرار داریم.

او افزود: این كار با دیركرد مواجه است زیرا زمان تحویل تجهیزات تیرماه است كه اگر نتوانند این كار را انجام دهند ما با مشكل مواجه شده و مجبور به اعلام جایگزین برای آن خواهیم شد زیرا عمده‌ی توسعه‌ی ما بر اساس فاز ‌4 خواهد بود.

صدوقی گفت: ما در حال حاضر با ‌215 اپراتور در ‌96 كشور سرویس رومینگ داریم كه توسعه‌ی مراكز HLR كه اطلاعات مشترك در آن ذخیره می‌شود، برای ‌31 میلیون مشترك توسعه یافته است.

وی در ادامه با تاكید بر این كه مشكل ما در توسعه بیش‌تر، در شبكه‌ی هوشمند بود گفت: در سال ‌86 تقریبا حدود ‌5/9 میلیون واگذاری داشته و در حال حاضر حدود ‌25 میلیون مشترك داریم؛ از طرفی حدود ‌5/2 میلیون متقاضی در نوبت برای واگذاری داریم كه امیدواریم در سه ماه آینده واگذار شوند.

وی در ادامه به فروش اینترنتی سیم‌كارت‌ها اشاره كرد و گفت: ‌63 درصد میزان فروش اینترنتی به ترتیب در پنج استان فارس، اصفهان، تهران، خوزستان و مازندران انجام گرفت.

وی گفت: میزان انتقال مكالمه در شبكه ‌95 درصد است كه آمار قابل قبولی به شمار می‌رود و درصد قطع مكالمات ‌8/2 درصد است و میزان استاندارد سه درصد است كه در تلاشیم آن را به زیر دو درصد برسانیم؛ درصد موفقیت مكالمات نیز ‌84 درصد است كه باید بالای ‌90 درصد باشد كه در حال افزایش شبكه در بخش BTSها هستیم كه البته این رقم در سال گذشته ‌92 درصد بود.

صدوقی با اشاره به بحث ارتقاء كیفیت در زمینه‌ی اصلاح بزرگراه‌ها و خیابان‌های تهران گفت: ‌53 بزرگراه در تهران كنترل می‌شوند كه در حال حاضر ‌34 بزرگراه اصلاح شده است و ‌287 خیابان اصلی كنترل می‌شوند كه در حال حاضر ‌218 خیابان اصلاح شده و ‌128 خیابان فرعی كنترل می‌شوند كه در حاضر ‌120 خیابان اصلاح شده است.

وی همچنین با بیان این كه ضریب نفوذ تلفن همراه در حال حاضر در دنیا ‌56 درصد است گفت: این ضریب نفوذ در ایران ‌46 درصد است و با توجه به این كه ‌33 میلیون در كل كشور فعالیت می‌كنند این ضریب نفوذ قابل قبول است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی در سال ‌85 رتبه‌ی شركت ارتباطات سیار از نظر درآمد به ‌15، از نظر بیشترین بازدهی فروش به هفت و از نظر سودآوری به سه ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل مشكلات كه در زمینه‌ی ارائه سرویس GPRS داشتیم این مناقصه دو بار تجدید شد و قرار بود از بهمن‌ماه كار خود را آغاز كند اما به دلیل مشكلات حمل تجهیزات این كار با تاخیر مواجه شد ولی با تلاشهایی كه صورت گرفت سعی داریم نصب آن را در تهران انجام داده و امیدواریم بتوانیم تا چند روز آینده این سرویس را به صورت آزمایشگاهی در تهران شروع كنیم.

وی یاد آور شد: ‌قرار بود ظرفیت شبكه را تا پایان سال به ‌10 میلیون برسانیم كه در حال حاضر ‌5/8 میلیون است؛ در تلاشیم تا پایان سال این امر را به طور كامل عملی كنیم.

وی تصریح كرد: از اوایل هفته‌ی آینده حدود یك میلیون و ‌870 هزار سیم‌كارت واگذار می‌شود كه می‌توان گفت در مجموع در دو ماه، ‌3 میلیون سیم‌كارت واگذار شده است.

صدوقی با اشاره به سیم‌كارت‌هایی كه پس از خصوصی‌سازی، ‌120 هزار تومان قیمت خواهند داشت، كه با لحاظ ‌30 هزار تومان مالیات، ‌150 هزار تومان قیمت خواهند داشت، گفت: این مبلغ به طور كامل به حق اتصال اختصاص دارد كه در حال حاضر حق اتصال سیم‌كارت‌های ما ‌40 هزار تومان و مالیات ‌30 هزار تومان است.

وی افزود: این سیم‌كارت‌ها ودیعه ندارند و در واقع می‌توان گفت قیمت ودیعه روی قیمت فروش سیم‌كارت خود را نشان داده و ودایع سیم‌كارت‌هایی كه مشتركان در اختیار دارند، متفاوت است.

او ادامه داد: در سیم‌كارت‌های ‌288 هزار تومانی، ‌150 هزار تومان برای ودیعه، در سیم‌كارت‌های ‌360 هزار تومانی، ‌228 هزار تومان ودیعه و در سیم‌كارت‌های بالای ‌400 هزار تومان مبلغ ‌290 هزار تومان برای ودیعه در نزد شركت ارتباطات سیار در نظر گرفته شده است و در واقع می توان گفت ودایع مردم نزد شركت ارتباطات سیار است و برای آن‌ها اعتبار محسوب می‌شود.

روابط عمومی موسسه تیان