تبیان، دستیار زندگی
صنام با اقتدار قهرمان باشگاههای آسیا شد و پرچم نمایندگی قاره كهن را در جام باشگاههای جهان بدست گرفت. این تیم در یك بازی كم نظیر و هماهنگ در سه ست پیاپی (24-26 ، 21- 25 ، 24-26 ) رقیب سنتی و ایرانی خود ، پیكان را مغلوب كرد . ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صنام ،

در راه باشگاههای جهان

صنام با اقتدار قهرمان باشگاههای آسیا شد و پرچم نمایندگی قاره كهن را در جام باشگاههای جهان بدست گرفت.

این تیم در یك بازی كم نظیر و هماهنگ در سه ست پیاپی (24-26 ، 21- 25 ، 24-26 ) رقیب سنتی و ایرانی خود ، پیكان را مغلوب كرد . در این پیكار تیم صنام در سرویس ، دفاع روی تور و حملات متنوع عالی و بی نقص بود و تیم پیكان كه در دفاع از داخل میدان ضعف داشت به علت دست یافتن به بازی كم تنوع قادر به ایستادگی و كسب گیم نشد و به مكان دوم قناعت كرد.

عنوان سوم این رقابت ها به تیم آیترائو قزاقستان رسید كه سه بر صفر تیم شانگهای چین را شكست داد.

تیم قهرمان قرار است در جام باشگاههای جهان كه احتمالا شهریور ماه در رم ایتالیا برگزار خواهد شد ، شركت كند.

رده بندی بندی كلی مسابقه ها:

1-صنام تهران   2- پیكان تهران 3- آیترائو قزاقستان 4- شانگهای چین 5- العربی قطر 6- كیو هسون تایپه 7- ام جی كا ازبكستان

در پایان این مسابقات رحمانی استاندار تهران اعلام كرد جوایز ارزنده ای را برای تیم قهرمان در نظر گرفته است.

بهترین های جام پانزدهم:

امتیاز آورترین بازیكن : فنگ چائو ( چین)*

*بهترین توپ گیر : عظیم جزیده ( صنام)

*بهترین پاسور : امیر حسینی ( صنام)

*بهترین دریافت : عظیم جزیده ( صنام)

*بهترین آبشار: یووگنی سناتوروف ( قزاقستان)

*بهترین دفاع : سعید رضائی ( پیكان)

*بهترین سرویس : امیر منظمی ( صنام)

*كاملترین بازیكن : محمد تركاشوند ( صنام)

مصطفی كارخانه:

تیم صنام برتری خاصی بر تیم پیكان نداشت

در صورت حضور كره و ژاپن باز هم قهرمان می‌شدیم مصطفی كارخانه گفت: تیم ما بر تیم والیبال پیكان برتری خاصی نداشت و فقط به خاطر نظم و هماهنگی بیشتر روحی و روانی بود كه ما توانستیم جام پانزدهم را از آن خود كنیم.

سرمربی تیم والیبال صنام اظهار داشت: به اعتقاد من اگر امروز تیم صنام توانست به جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا كند، فقط به خاطر زحماتی بود كه در اردوهای تداركاتی مختلف از جمله اردوی كیش كشیده بود ضمن اینكه من به لحاظ برابری سطح تكنیكی و تاكتیكی دو تیم صنام و پیكان سعی كردم از نظر روحی و روانی احساسات بازیكنان خود را به نوعی تحریك كنم كه آنها از هیچ اقدامی برای پیروزی بر حریفان دریغ نكنند.

وی افزود: قبل از هر بازی سعی كردیم تا احساسات بازیكنان را به طرق خاصی تحریك كنم، از همین رو قبل از بازی با قزاقستان و پیكان از آنان خواستم تا به عشق والدین خود، در زمین مسابقه حاضر شوند.

كارخانه با بیان این كه تیم والیبال پیكان به لحاظ فنی و تاكتیكی بر روی كاغذ، توانای‌های بیشتری نسبت به صنام داشت گفت: پیكان یكی از قدرتمندترین تیم‌هایی است كه تا كنون در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شركت كرده است. این تیم از پشتوانه‌ی قوی مدیریتی و فنی و همچنین امكانات بسیار زیادی برخوردار بود كه ما گاها از داشتن آنها محروم بودیم.

وی افزود: این تیم فقط برای حضوری قدرتمندانه در جام باشگاه‌های آسیا از یك مشاور هلندی بهره جسته بود كه همین امر نشان از دور خیز بلند آنان برای كسب جام پانزدهم دارد، اما خوشبختانه بازیكنان ما با همت و پشتكار خود تمامی بازی‌ها را به نفع خود خاتمه دادند.

سرمربی تیم والیبال پیكان با اشاره به نكات فنی و عوامل اصلی پیروزی تیم صنام در برابر تیم پیكان به خبرنگار ایسنا گفت: ما سعی كردیم در بازی فینال نكات قوت تیم پیكان را خنثی كنیم، ضمن این كه می‌دانستیم كه بازیكنان این تیم سرویس‌های ما را 2 دریافته می‌گیرند كه از همین نقطه سعی در كسب امتیاز لازم را داشتیم و خوشبختانه به این مهم نیز دست پیدا كردیم.

مصطفی كارخانه همچنین با بیان این كه سطح كیفی و كمی این دوره از مسابقات نسبت به 2 سال گذشته بالا بوده است، اظهار داشت: حتی اگر كره و ژاپن نیز در این رقابت‌ها حضور داشتند ما باز هم این دو قدرت برتر آسیایی را شكست می‌دادیم، چرا كه معتقدم توانایی‌های تیم والیبال صنام فراتر از تصورات برخی افراد است.

وی در پایان گفت: بازیكنان ملی‌پوش تیم صنام نیز از فرصت موجود بهترین استفاده را كردند و معتقدم كه این مسابقات فرصت بسیار مناسبی بود تا آنها خود را در شرایط مسابقات قرار دهند و بر توانایی‌های فنی خود اضافه كنند.