تبیان، دستیار زندگی
ركورد باورنكردنی میلان یكشنبه‌ی این هفته هواداران میلان پس از پیروزی برابر رم قهرمانی در رقابت‌های سری آرا جشن خواهند گرفت. پائولو مالدینی، كاپیتان میلان به پیروزی برابر جدی‌تر رقیب روسونری برای فتح اسكودتو ایمان دارد. او در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مالدینی و جشن قهرمانی برابر رم

ركورد باورنكردنی میلان

یكشنبه‌ی این هفته هواداران میلان پس از پیروزی برابر رم قهرمانی در رقابت‌های سری آرا جشن خواهند گرفت.

پائولو مالدینی، كاپیتان میلان به پیروزی برابر جدی‌تر رقیب روسونری برای فتح اسكودتو ایمان دارد.

او در این باره گفت: این دیدار بیشتر به دیدار نهایی شباهت دارد تا به یكی از دیدارهای لیگ. یكشنبه، ما موقعیت بسیار مناسبی برای قهرمانی‌ داریم. فصل پیش هم برابر همین تیم رم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی ایتالیا را جشن گرفتیم. قهرمان شدن در دیدارهایی كه رم یك سوی آن قرار دارد، باشكوه است. فكر نمی‌كنیم تیم دیگر بتواند ركورد این فصل ما را تكرار كند. در آخرین بار كه قهرمان شدیم تنها هفتاد امتیاز به دست آوردیم. آن روز احساس می‌كردیم كه كار بزرگی انجام داده‌ایم، اما این فصل امتیازات میلان به مرز 84 هم خواهد رسید. این معجزه است.

پایان دوران لیپی در یوونتوس

بهترین تصمیم برای باشگاه

باشگاه یوونتوس روز گذشته اعلام كرد، مارچلولیپی فصل آینده این تیم را ترك خواهد كرد.

هفته‌ها پیش مطبوعات ایتالیا از جدایی سرمربی یوونتوس خبر می‌دادند.

لیپی پنجاه و شش ساله به همراه گروه تورینی پنج بار قهرمان رقابت‌های سری آ شده است. هنوز یك سال از قرارداد این مربی باقی مانده است. سخنگوی باشگاه یوونتوس اعلام كرد، هنوز جانشین لیپی معرفی نشده است. سرمربی یووه در این باره گفت:«كار كردن در یوونتوس جالب بود، اما فكر می‌كنم كه دیگر دوران من در این تیم به پایان رسیده است. حدود پنجاه روز پیش، دقیقا پس از پشت سر گذاشتن آن روزهای دشوار در تیم تصمیم خود را گرفتم و آن را با سران باشگاه در میان گذاشتم. بازیكنان یوونتوس از بیشترین توان خود استفاده كردند و من باور كردم با حضور مربی‌ دیگری در باشگاه عملكرد آنها بهتر نیز خواهد شد، هدایت تیم دیگر را بر عهده نخواهم گرفت. هر گونه پیشنهاد مذاكره با هر تیمی را رد كرد‌ام. در ضمن یوونتوس را به سبب مشكلات مالی ترك نمی‌كنم. حتی یك «لیر» هم از آنها درخواست نكرده‌ام. با توجه به پیشینه‌ی من در این باشگاه تنها شرایط قراردادی یك سال مشكلی بوجود نمی‌آورد. یوونتوس تلاش كرد تا تصمیم من را تغییر دهد. ما به همكاری خود در زمینه‌های دیگر ادامه خواهیم داد. اما در شرایط كنونی، بهترین تصمیم، ترك نیمكت یووه بود.

سناریو مطبوعات ایتالیایی برای معرفی جانشین لیپی در یوونتوس همچنان ادامه دارد. آنها چزاره پرندلی، سرمربی پارما و ستاره‌ی پیشین بیونكونری، لوئیجی دل نری سرمربی كیه‌وو و دیدیه‌ دشام، سرمربی موناكو را سرمربی آینده یووه می‌دانند.

پیروزی بزرگ ژاپن برابر جمهوری چك

ستایش زیكو از مردانش

ژاپن در دیداری دوستانه یك بر صفر جمهوری چك را شكست داد.

چك‌ها دومین شكست متوالی خود را در دیدارهای ملی تجربه كردند. شكست برابر ژاپن برای تیمی كه به قهرمانی در یورو 2004 چشم دوخته است نتیجه ناامید كننده‌ای است.

زیكو سرمربی برزیلی تیم ملی ژاپن سرمست از پیروزی بزرگ مردانش گفت: عملكرد بسیار خوبی را بویژه در نیمه‌ی نخست این دیدار به نمایش گذاشتیم. چك نیمه دوم پویا و با انگیزه‌ ظاهر شد، اما فكر می‌كنم ما سزاوار این پیروزی بودیم.جمهوری چك با هفت تغییر نیمه دوم را آغاز كرد.

اما تمام تلاش‌های این تیم پرقدرت اروپایی برای شكست دادن نماینده‌ی آسیا بی‌سرانجام بود. یان كولر، مهاجم بلند قامت و سرشناس چك پس از پایان این دیدار گفت: نیمه‌ی نخست بسیار بد ظاهر شدیم. هیچ حركتی نداشتیم، حتی توانایی مهار توپ‌های ساده را هم نداشتیم. نیمه دوم ژاپن را تحت فشار قرار دادیم، اما تمام این تلاش‌ها بی‌نتیجه بودند.

چك در مرحله‌ی نهایی یورو 2004 در كنار لتونی، آلمان و هلند قرار دارد. ژاپن نیز در مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های آسیا، با ایران، اردن و تایلند در یك گروه قرار دارد.