تبیان، دستیار زندگی
 بادکنک های خشم
بادکنک های خشم
بادکنک های خشم
در این بازی، ترکاندن بادکنک ها کودک را قادر می سازد خشم خود را ببیند، بشنود و احساس کند. بنابراین به او فرصت داده می شود که خشم خود را لمس کرده و آن را بیان کند.
 قصه  درمانی
قصه درمانی
قصه درمانی
"ژان پیازه" متعقد است، هر کودکی این قدرت را دارد که مفاهیم آموزشی را به حافظه عمیق خود ببرد و ماندگار کند."آلبرت انیشتین" به مردی که از او می خواهد در تربیت فرزندش یاری اش کند تا او نیز ریاضی دان بزرگی شود، می گوید: "اگر می خواهی او ریاضی دان بزرگی شود برایش قصه بگو" مرد حیرت می کند. انیشتین می گوید زیرا داستان قدرت تجسم، تصور و خیال را گسترش می دهد و ذهن او را برای ریاضی آماده می کند.
راهنمایی هایی برای آموزگاران
راهنمایی هایی برای آموزگاران
راهنمایی هایی برای آموزگاران
باید بدانید که چه موارد خاصی برای دانش آموزان دشوار هستند. برای مثال ممکن است که دانش آموز ADHD درشروع یک کار دچار مشکل باشد در حالی دانش آموزان دیگر در پایان دادن به یک عمل و شروع عمل بعدی شکل داشته باشند. بنابراین هر یک از دانش آموزان نیاز به کمک های متفاوتی دارند.
بیش فعالی ADHD
بیش فعالی ADHD
بیش فعالی ADHD
بیش فعالی به حالتی دلالت می کند که در آن کودک به نحوه مفرط و بیش از اندازه فعال و پرجنب و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آن ها را بلکه اطرافیان، هم کلاسی ها و اولیاء مدرسه را دچار مشکل می کند. از آن جایی که در میان درصد بالایی از معتادین و افرادی که ترک تحصیل کرده اند علائم بیش فعالی در کودکی قابل مشاهده است.
 درمان اختلالات یادگیری
درمان اختلالات یادگیری
درمان اختلالات یادگیری
با انجام آزمون های تشخیصی، معلوم می شود که کودک در کدام زمینه ها با مشکل روبرو است و حدود یادگیری او چه اندازه است و این مشکل یادگیری او به کدام یک از مسائل ادراک، حافظه، زبان و ... مربوط می شود. سپس یک طرح آموزشی انفرادی (IEP) براساس زمینه های قدرت و ضعف کودک تهیه و تنظیم می شود.
ناتوانی های یادگیری
ناتوانی های یادگیری
ناتوانی های یادگیری
اختلال یادگیری زمانی تشخیص داده می شود که پیشرفت فرد برای خواندن، ریاضیات و بیان نوشتاری اساساً پایین تر از سطح سنی، هوش و تحصیلی مورد انتظار باشد و مشکلات یادگیری در پیشرفت تحصیلی یا فعالیت های روزمره مستلزم مهارت خواندن، ریاضیات و نوشتن به میزان قابل ملاحظه ای اختلال ایجاد کرده باشند.
اختلالات یادگیری
اختلالات یادگیری
اختلالات یادگیری
اصطلاح کودکان دارای ناتوانی یادگیری به کودکانی اشاره دارد که در یک یا چند مورد از فرآیندهای اساسی رشدی و تکاملی از قبیل درک و فهم، استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری اختلال داشته باشند. این اختلال ممکن است خود را به صورت ناتوانی در شنیدن و درک کردن، بیان کلامی، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی نشان دهد.
محیط و فضای آموزشی
محیط و فضای آموزشی
محیط و فضای آموزشی
برخی از پدر و مادرها به دلایل گوناگون، از جمله نام، شهرت و گاه امکانات آموزشی بهتر یک مدرسه، فاصله خانه تا محل تحصیل فرزندشان را بسیار طولانی می کنند، به حدی که دانش آموز مجبور می شود، از سرویس های رفت و آمد استفاده کند. این گونه رفت و آمدها، به خصوص در شهرهای بزرگ، به دلیل آلودگی های صوتی و تنفسی و ترافیک سنگین و حوادث و عوارض ناشی از آن، زیانش بسیار بیشتر از سودش است.