تبیان، دستیار زندگی
طرز قرار گیری تصاویر در صفحه، به شما امكان می‌دهد تا صفحات جذابی كه در آن متون و تصاویر به زیبایی در كنار هم قرار گرفته‌اند بسازید. بوسیله Frontpage شما می‌توانید متن را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

طرز قرار گیری تصاویر در صفحه، به شما امكان می‌دهد تا صفحات جذابی كه در آن متون و تصاویر به زیبایی در كنار هم قرار گرفته‌اند بسازید. بوسیله Frontpage شما می‌توانید متن را در بین تصاویر موجود در صفحه قرار دهید و فاصلة بین اجزاء مختلف صفحه را تعیین نمایید.

انتخاب تصویر

 چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

روی عكس مورد نظر كلیك كنید. نوار ابزار Pictures در پایین صفحه نمایان می‌شود.

تعیین موقعیت تصویر

 چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

در نوار ابزار Formatting ، روی دكمة Alight Left (چپ چین) یا Alight Right (راست چین) كلیك كنید. روی Alight Left كلیك كنید تا تصویر سمت چپ صفحه قرار گیرد و متن نیز در اطراف سمت راست آن جای بگیرد. برای قرار گیری تصویر در سمت راست صفحه و جای گرفتن متن در اطراف سمت چپ آن روی دكمة Alight Right كلیك كنید. برای احاطه شدن كامل تصویر توسط متن، روی آن كلیك كنید و آنرا به جایی دیگر از صفحه بكشید (Drag) تا جاییكه یك مستطیل كوچك زیر فلش نشانه‌گر ماوس ظاهر شود، حالا تصویر را رها كنید. آنقدر این كار را تكرار كنید تا تصویر در بهترین مكان قرار گیرد.

كادر محاوره‌ای Picture Properties را باز كنید

 چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

برای دسترسی به گزینه‌های بیشتر برای تعیین موقعیت تصویر در صفحه، روی آن كلیك راست نموده و Picture Properties را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Picture Properties باز شود.

تنظیم خصوصیات تصویر در برگه Appearance

 چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

منوی باز شوندة Alignment از برگه Appearance را برای مشاهدة گزینه‌های بیشتر باز كنید. علاوه بر گزینه‌های چپ چین، راست چین و وسط چین كه البته در نوار ابزار Formatting هم قابل دسترس است، در این منو گزینه‌هایی برای تنظیم موقعیت عمودی تصویر نیز در اختیار دارید.

تنظیم فاصله افقی تصویر

 چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

در فیلد Horizontal Spacing یك عدد (برحسب پیكسل) وارد كنید. این عدد تعیین كننده فضای خالی در سمت راست و چپ تصویر است. معمولاً فضای خالی 3 تا 5 پیكسل بهترین نتیجه را خواهد داشت.

تنظیم فاصله عمودی تصویر

 چگونه متن را در اطراف یك تصویر قرار دهیم؟

در فیلد Vertical Spacing یك عدد برای تعیین فاصله عمودی تصویر وارد كنید. معمولاً فاصلة عمودی بین 3 تا 5 پیكسل مناسب می‌باشد. برای اعمال تغییرات انجام شده، روی دكمه Ok كلیك كنید و تغییرات را مشاهده نمائید.

 * توجه *

سایر پارامترهای تنظیم موقعیت

بیشتر گزینه‌های موجود در منوی بازشوندة Alignment، تأثیر كمی بر روی موقعیت تصویر دارند. شما با استفاده از جدول (Table) بهتر می‌توانید اجزاء صفحه را در موقعیتهای مناسب قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر به بخش ششم مراجعه كنید.