تبیان، دستیار زندگی
با قرار دادن رنگ transparent (شفاف) برای یك عكس، شما می‌توانید آنرا از زمینه‌اش جدا كنید. ابزار transparent Color به شما اجازه می‌دهد یك رنگ از عكس را انتخاب كنید و آنرا از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك تصویر با پس زمینه شفاف بسازیم؟

با قرار دادن رنگ transparent (شفاف) برای یك عكس، شما می‌توانید آنرا از زمینه‌اش جدا كنید. ابزار transparent Color به شما اجازه می‌دهد یك رنگ از عكس را انتخاب كنید و آنرا از عكس محو نمائید. با انجام این كار، زمینة صفحة وب شما از میان عكس قابل رویت خواهد بود و این عكس بصورت قسمتی از زمینه به نظر می‌آید.

انتخاب تصویر

چگونه یك تصویر با پس زمینه شفاف بسازیم؟

روی عكس مورد نظر كلیك كنید. نوار ابزار Pictures در پایین صفحه نمایان می‌شود.

روی دكمه transparet color كلیك كنید

چگونه یك تصویر با پس زمینه شفاف بسازیم؟

روی دكمه transparet Color در نوار ابزار Pictures كلیك كنید. اشاره گر ماوس به صورت یك مداد با یك فلش روی آن ، در می‌آید.

تصویر را به فرمت GIF تبدیل نمائید

اگر تصویر با فرمت GIF ذخیره نشده باشد، برنامه با پیغامی به شما می‌گوید كه فرمت فایل را تغییر دهید. توجه داشته باشید كه فایلهای Clipart اغلب به فرمت GIF نیستند. (اگر فایل شما GIF است به قسمت چهار بروید.) وقتی از شما خواسته شد كه فرمت فایل را تغییر دهید، دكمة OK را كلیك كنید. توجه داشته باشید كه تغییر فرمت فایل به GIF ممكن است حجم فایل را افزایش دهد و در نتیجه مدت زمان بارگذاری عكس را زیاد كند.

رنگ مورد نظر را انتخاب نمائید

چگونه یك تصویر با پس زمینه شفاف بسازیم؟

با اشاره‌گر ماوس كه اكنون به شكل یك قلم است، روی آن رنگ از تصویر كه می‌خواهید محو شود كلیك كنید. فقط همان رنگ در كل تصویر محو خواهد شد. در این مثال ما روی رنگ سفید موجود در عكس كلیك كردیم تا زمینة موجود در عكس را محو كنیم. حالا رنگ پس زمینة صفحة وب از پشت این تصویر قابل رؤیت است.

پیش نمایش تصویر شفاف شده

چگونه یك تصویر با پس زمینه شفاف بسازیم؟

روی دكمة Preview كلیك كنید تا تصویر شفاف شده را در مرورگر مشاهده كنید.

حذف شفافیت تصویر

چگونه یك تصویر با پس زمینه شفاف بسازیم؟

اگر این شفافیت تصویر را نمی‌پسندید، می‌توانید آنرا حذف كنید. برای این كار، روی دكمة Undo از نوار ابزار Standard كلیك كنید. همچنین می‌توانید برای حذف آخرین جلوة اعمال شده از تركیب كلید Ctrl + Z استفاده نمائید.

* توجه *

افزودن یك لبه برجسته

برای بعد دادن به تصاویر خود به آنها یك لبه برجسته اضافه كنید. بسیاری از افراد از این شگرد برای اینكه تصویر مانند یك دكمه به نظر بیاید استفاده می‌كنند. ولی از آنجایی كه بسیاری افراد از این شگرد استفاده می‌كنند. سعی كنید خیلی كم از آن استفاده كنید. برای این كار، تصویر مورد نظر را انتخاب كنید و در نوار ابزار Pictures روی دكمة Bevel كلیك نمائید.