تبیان، دستیار زندگی
طراحان وب اغلب تصاویر را به فایل‌های دیگر لینك می‌كنند. مثلاً می‌توانید دكمه‌ای ایجاد كنید كه بازدیدكنندگان برای برگشتن به صفحه اصلی، روی آن كلیك كنند. یا می‌توانید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه تصاویر گرافیكی را لینك كنیم؟

طراحان وب اغلب تصاویر را به فایل‌های دیگر لینك می‌كنند. مثلاً می‌توانید دكمه‌ای ایجاد كنید كه بازدیدكنندگان برای برگشتن به صفحه اصلی، روی آن كلیك كنند. یا می‌توانید تصویر یك صندوق پست را روی صفحه قرار دهید و بعد یك لینك ایجاد كنید كه یك email را به آدرس شما بفرستد. در این كار عملی این مطالب را یاد می‌گیرید.

تصویر مورد نظر را انتخاب كنید

 چگونه تصاویر گرافیكی را لینك كنیم؟

تصویر مورد نظر را انتخاب كنید و روی دكمه Insert Hyperlink در نوار ابزار Standard كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Insert Hyperlink باز شود.

آدرس را تایپ كنید

 چگونه تصاویر گرافیكی را لینك كنیم؟

اگر آدرس فایل مقصد را می‌دانید، آن را در كادر Address تایپ كنید. Frontpage ، قسمت http:// را اضافه می‌كند ولی اگر این آدرس را نمی‌دانید، مسأله‌ای نیست. به مرحله بعد مراجعه كنید.

پیدا كردن آدرس

 چگونه تصاویر گرافیكی را لینك كنیم؟

اگر آدرس مقصد را نمی‌دانید، روی دكمه World Wide Web كلیك كنید تا مرورگر وب شما باز شود.

آدرس را انتخاب كنید

مرورگر وب، صفحه اصلی شما را نمایش می‌دهد. از كادر Address برای رفتن به صفحه‌ای كه می‌خواهید تصویر را به آن لینك كنید، استفاده كنید. مرورگر وب را minimize كنید و به كادر محاوره‌ای Insert Hyperlink برگردید. اكنون، آدرس صفحه‌ای كه پیدا كردید در فیلد Address ظاهر می‌شود.

لینك كردن به یك فایل از هارد

یك راه دیگر برای پیدا كردن فایلی كه می‌خواهید تصویر را به آن لینك كنید این است كه در كادر محاوره‌‌ای Insert Hyperink ، روی لیست Look in كلیك كنید و فایل مورد نظر را انتخاب كنید. بعد روی Ok كلیك كنید.

ایجاد لینكی كه email بفرستد

اگر می‌خواهید لینكی كه ایجاد می‌كنید، email بفرستد، روی دكمه E-mail Address كلیك كنید. آدرس مورد نظر را تایپ كنید و روی Ok كلیك كنید.

* توجه *

اگر لینك واضح است، خط مرزی را حذف كنید

وقتی كه یك تصویر را لینك می‌كنید، یك خط مرزی آبی بصورت خودكار، پیرامون آن را فرار می‌گیرد. برای حذف كردن این خط، روی تصویر كلیك راست كنید و گزینه Picture Properties را انتخاب كنید. در برگه Appearance ، ضخامت خط را در كادر Border thickness ، مساوی صفر قرار دهید و روی Ok كلیك كنید.