تبیان، دستیار زندگی
نوشتن متن روی تصویر، كار ساده‌ای نیست. برای این كار، معمولاً باید یك ویرایشگر تصویر را باز كنید، یك لایه متن روی تصویر قرار ‌دهید و بعد این متن و تصویر را در یك فایل با هم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

نوشتن متن روی تصویر، كار ساده‌ای نیست. برای این كار، معمولاً باید یك ویرایشگر تصویر را باز كنید، یك لایه متن روی تصویر قرار ‌دهید و بعد این متن و تصویر را در یك فایل با هم ادغام ‌‌كنید و بالاخره، این فایل را در ویرایشگر صفحه وب خود قرار ‌دهید. ولی Frontpage به شما امكان می‌دهد تا براحتی به تصویر، متن اضافه كنید و هر وقت كه بخواهید متن و فرمت آن را تغییر دهید.

تصویر مورد نظر را انتخاب كنید

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

روی تصویر مورد نظر كلیك كنید تا انتخاب شود. نوار ابزار Pictures ، در پایین پنجره ظاهر می‌شود.

یك كادر متنی باز كنید

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

روی دكمه Text در نوار ابزار Pictures كلیك كنید. یك كادر متنی در بالای تصویر ظاهر می‌شود.

یك پیغام تایپ كنید

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

پیغام مورد نظر را روی تصویر تایپ كنید.

تغییر اندازه كادر متن (Text Box )

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

شما می‌توانید اندازه كادر متن موجود روی عكس را با استفاده از مربعهای سیاهرنگ اطراف آن، كم یا زیاد كنید. همچنین می‌توانید با كلیك روی كادر متن و كشیدن (Drag) آن، مكانش را روی عكس تغییر دهید ولی باید توجه داشته باشید كه این تغییر مكان فقط در محدودة تصویر قابل انجام است و نمی‌توانید از آن خارج شوید.

تغییر فرمت متن

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

برای تنظیم كردن نوع و رنگ فونت متن و همچنین شكل پاراگراف بندی آن، می‌توانید پس از انتخاب كادر متن از ابزارهای موجود در نوار ابزار Formatting استفاده نمائید.

انتخاب رنگ متن

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

روی فلش موجود روی دكمة Font Color از نوار ابزار Formatting كلیك نمائید و از منوی باز شده رنگ مورد نظر برای متن خود را انتخاب كنید. رنگهای روشن را برای متنی كه روی یك تصویر تیره قرار دارد انتخاب كنید. و همینطور رنگهای تیره را برای تصاویر روشن رنگهای استفاده شده اگر جزو رنگهای استاندارد (Standard Colors) نباشند، آنها را در Document’s Colors یا Theme Colors خواهید یافت. البته زمانیكه شروع به طراحی یك صفحه جدید می‌كنید این دو گزینه را نخواهید دید.

پیش نمایش تصویر

چگونه متن به تصویر اضافه كنیم؟

برای مشاهده تغییرات انجام شده روی عكس در مرورگر داخلی Frontpage به قسمت Preview بروید. همچنین می‌توانید با كلیك كردن دكمة Preview in Browser از نوار ابزار Standard ، صفحه را در مرورگر كامپیوتر‌تان ببینید. پس از ذخیره تغییرات انجام شده روی عكس و بستن صفحه، دوباره می‌توانید با باز كردن آن در Front page و انتخاب كادر متن مورد نظرتان ، متن موجود در آن را ویرایش كنید و یا تنظیمات دلخواه خود را به آن اعمال نمائید.