تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای 6 نفر: یك بسته ماكارونی 1 كیلو گوجه فرنگی یك قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی نیم كیلو میگو 100 گرم كره یك تا دو قاشق سوپخوری پیاز سرخ كرده یك تا دو بوته سیر 250 گرم قارچ به مقدار لازم نمك و فلفل طرز تهیه: ظرفی را آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماكارونی قارچ و میگو

مواد لازم برای 6 نفر:

یك بسته

ماكارونی

1 كیلو

گوجه فرنگی

یك قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

نیم كیلو

میگو

100 گرم

كره

یك تا دو قاشق سوپخوری

پیاز سرخ كرده

یك تا دو بوته

سیر

250 گرم

قارچ

به مقدار لازم

نمك و فلفل

طرز تهیه:

ظرفی را آب می كنیم و می گذاریم جوش بیاید. میگوها را در آب جوش می اندازیم و یكی دو جوش می دهیم. ماكارونی را در ظرف دیگری جداگانه طبخ و آماه می كنیم. برای تهیه سس، قارچ را خرد می كنیم و می شوییم و با 50 گرم كره سرخ می كنیم و همراه با پیاز و سیر سرخ شده در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم. رب گوجه فرنگی را اضافه می كنیم و میگو را در داخل این سس می ریزیم و كمی به هم می زنیم. پوست گوجه فرنگی را گرفته، آن را قطعه قطعه كرده و داخل مایه قارچ و میگو می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. كمی فلفل و نمك هم می ریزیم.

ماكارونی را با سایر مواد مخلوط می كنیم و در دیس می كشیم و با كمی جعفری خرد شده تزئین می نماییم.

 نكات تغذیه ای :

میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماكیان ، میگو كالری كمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروههایی از مردم نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است. میگوها در كل دارای چربی كمی می باشند. اسیدهای چرب امگا-3 كه از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در كاهش خطر بیماریهای قلبی مؤثر واقع شوند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.