تبیان، دستیار زندگی
قابلیت تایپ مستقیم فارسی و سایر زبان‌های آسیایی در این نسخه از فتوشاپ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابلیت تایپ فارسی در فتوشاپ

طراحی گرافیکی امروزه به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها محسوب می‌شود. گرافیست‌های حرفه‌ای امروزه با انجام طراحی‌های مختلف به اشکال و عناوین مختلف برای خود کسب درآمد می‌کنند. این طراحان از نرم‌افزارها و ابزارهای متعددی برای این منظور استفاده می‌کنند.

در میان این نرم‌افزارها می‌توان به نرم‌افزارهای بسیاری برخورد کرد که در میان کاربران و طراحان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند اما در تمامی این نرم‌افزار همیشه نرم‌افزاری برتر و محبوب‌تر از دیگر نرم‌افزارها نیز می‌توان یافت و در این مورد می‌توان به شاهکار شرکت Adobe اشاره کرد . نرم‌افزار Photoshop ، نرم‌افزاری که تمامی کاربران کامپیوتر با نام آن آشنا هستند و بسیاری از کاربران، حتی در سطوح مبتدی نیز از این نرم‌افزاری برای رفع نیازهای مختلف خود استفاده می‌کنند.

Adobe Photoshop CS3 Extended

آخرین نسخه از این نرم‌افزار محبوب است که در آن ویژگی‌های بسیار متنوع و زیادی را می‌توان یافت. در این نسخه ابزارهای متعدد زیادی برای استفاده کاربران قرار داده شده که به وسیله آنها کاربران به راحتی قادر به طراحی و ساخت تصاویر مختلف گرافیکی خواهند بود. از بهترین ابزارهای موجود در این نرم‌افزار می‌توان به فیلترهای مختلف تصویری اشاره کرد که در انجام امور طراحی بسیار پرکاربرد است و به کمک آنها کاربران می‌توانند افکت‌های مختلف تصویری را روی تصاویرشان ایجاد کنند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت ساخت تصاویر دو بعدی و سه بعدی نیز اشاره کرد.

معرفی برخی از ویژگی‌های جدید نرم‌افزار Adobe Photoshop CS3 Extended 10.0 Middle East

- قابلیت تایپ مستقیم فارسی و سایر زبان‌های آسیایی: قابلیت منحصر به فردی که تنها در نسخه‌های Middle East فتوشاپ قرار دارد که کاربران فارسی زبان بدون نیاز به نرم‌افزار کمکی (فارسی‌ساز و...) می‌توانند فارسی تایپ کنند!

- قابلیت منحصر به فرد ویرایش و خلق سه بعدی تصاویر و متون با پشتیبانی کامل از فرمت‌های نرم‌افزارهای برتر سه بعدی ساز دنیا همچون 3D Studio Max و...

- قابلیت منحصر به فرد ویرایش فیلم‌ها و فرمت‌های ویدئویی! اکنون شما قادر به ویرایش فریم‌های فایل‌های ویدئویی خود از داخل محیط Adobe Photoshop CS3 Extended خواهید بود! با قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های MPEG, MOV AVI, MPEG- 4, FLV, 3G, FLC و...

- قابلیت منحصر به فرد Smart Filters: قابلیت‌ جدید کار با فیلترها که به شما در اضافه کردن، ویراستن و حذف فیلترها از تصاویر به صورت آنی و لحظه‌‌ای کمک می‌کند کیفیت تصاویر حاصله را تا حداکثر ممکن بالا نگاه می‌دارد.

- ابزار قدرتمند Refine Edge tool: قابلیت انتخاب و برش آیتم‌ها در تصاویر بسیار آسان‌تر در قیاس با نسخه‌های پیشین، میزان خطای بسیار پایین‌تر در برش، اتوماسیون بسیار بالاتر و هوشمندتر شدن نرم‌افزار در این زمینه و کیفیت بسیار بالای تصویر حاصله در قیاس با نسخه‌های پیشین.

- محیطی راحت‌تر و کاراتر برای کار با نرم‌افزار: استفاده از حداکثر فضای مانیتور برای بسط و ویرایش تصاویر بزرگ همراه با حفظ تمامی ابزارهای فتوشاپ در کنار محیط.

-ویرایش و پردازش سریع و بهتر تصاویر RAW: پشتیبانی کامل و بسیار سریع‌تر از این فرمت رایج و قدرتمند دوربین‌های دیجیتالی توسط پلاگین جدید و درونی نسخه CS3 تحت عنوان Adobe Photoshop Camera Raw Plug- in.

- مدیریت سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر بر پروژه‌های طراحی خود توسط نرم‌افزار قدرتمند Adobe Bridge CS3!

منبع: هفته نامه کلیک

مطالب مرتبط:

آموزش فتوشاپ

رنگی‌كردن چشم‌ها در فتوشاپ

نحوه جانشین سازی نوشته در عکس