تبیان، دستیار زندگی
ه یا نه؟ بگذارید حالت های مختلف تبانی احتمالی را با هم بررسی كنیم: 1- سپاهان با پاس تبانی كرده باشد. این شایعه یی بود كه از چند روز پیش به گوش می رسید. می گفتند دیر برگشتن سپاهان از سفر عربستان هم نشانه همین تبانی است. كسانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كی با كی تبانی كرده بود؟

تبانی شده یا نه؟ بگذارید حالت های مختلف تبانی احتمالی را با هم بررسی كنیم:

1- سپاهان با پاس تبانی كرده باشد. این شایعه یی بود كه از چند روز پیش به گوش می رسید. می گفتند دیر برگشتن سپاهان از سفر عربستان هم نشانه همین تبانی است. كسانی كه معتقد به این احتمال بودند، دیروز هم بازی ضعیف سپاهانی ها را علم كردند. بالاخره اگر سپاهانی ها دو روز زودتر بر می گشتند شاید آن قدر ضعیف نمی شدند كه از یك تیم 10 نفره هم گل بخورند.

2- استقلال اهواز، استقلال تهران را دور زده باشد. مثلاً قول داده باشند كه 2-3 ببازند. گفته باشند ما اول دوتا گل می زنیم بعد بی خیال می شویم شما3 تا گل بزنید و بعد زیر قولشان زده باشند.

3- بازیكنان استقلال با پاس تبانی كرده باشند. دلیل اش هر چیزی می تواند باشد، نا رضایتی از هیات مدیره یا كادر فنی، چك های برگشتی، پیشنهاد چك های سفید برای فصل آینده و یا یك شوخی بی مزه!

4- هیات مدیره استقلال با هیات مدیره پاس تبانی كرده باشد كه جلوی فدراسیون خودی نشان داده باشند. این وقتی قابل قبول است كه كسی بتواند ثابت كند فدراسیون فوتبال دوست ندارد پاس قهرمان شود. البته اثبات اختلاف میان هیات مدیره پاس با فدراسیون نباید كار مشكلی باشد.

5- تبانی استقلال اهواز با پاس. اینكه اهوازی ها قول داده باشند هر طوری شده فامیل تهرانی شان را ببرند و در عوض مثلاً ... البته این تبانی به كسی ربطی ندارد. برده كه برده!

البته هیچ كدام از این 5 احتمال و احتمالات دیگری كه ممكن است به ذهن برسند، قابل دفاع نیست. برای هیچ كدام هم نمی شود مدركی جور كرد. یعنی اینكه كدام تبانی؟ مدرك داری عمو؟

شایعه درست بود!

شایعه تبانی درست بود. مطمئن باشید استقلال تهران در شرایط عادی و بدون تبانی امكان نداشت بتواند این گونه ضعیف بازی كند، استقلال اهواز هم در شرایط عادی این قدر خوب بازی نمی كند. اتفاقاتی كه دیروز در اهواز افتاد، حاصل یك تبانی واضح بوده اما ظاهراً اشتباهی پیش آمده و بازیكنان دو تیم متوجه نشده اند كه كدام تیم باید ببرد و كدام تیم باید ببازد. بالاخره بعضی وقت ها اشتباهات این جوری هم پیش می آید!

راستی ، نظر شما در این باره چیست ؟

منبع :ایران ورزشی مورخ 8/2/83