تبیان، دستیار زندگی
فا:ایران با شایستگی تمام بر صدر فوتسال آسیا ایستاد ایران، سلطان فوتسال آسیا بار دیگر با شایستگی تمام در ماكائو بر صدر قاره‌ی آسیا ایستاد و ششمین عنوان قهرمانی متوالی خود در مسابقات قهرمانی آسیا را كسب كرد. سایت خبری فیفا در گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمسایی در هر 150 ثانیه یك گل زد؛

فیفا:ایران با شایستگی تمام بر صدر فوتسال آسیا ایستاد

ایران، سلطان فوتسال آسیا بار دیگر با شایستگی تمام در ماكائو بر صدر قاره‌ی آسیا ایستاد و ششمین عنوان قهرمانی متوالی خود در مسابقات قهرمانی آسیا را كسب كرد.

سایت خبری فیفا در گزارش خود، ضمن تمجید از تیم ملی فوتسال ایران به جهت ششمین قهرمانی در آسیا و راه‌یابی به جام جهانی فوتسال تایوان، آورد: ژاپن، تایلند و تایوان به عنوان میزبان مسابقات جهانی به همراه ایران چهار نماینده‌ی آسیا در رقابت‌های جهانی فوتسال تایوان خواهند بود كه از ‌٢١ نوامبر الی ‌٥ دسامبر (‌١ ـ ‌١٥ آذر) برگزار می‌شود.

ایران تنها تیمی است كه از زمان آغاز مسابقات آسیایی فوتسال از سال ‌٩٩، تا كنون قهرمانی را به دست آورده است. البته در دیدار پایانی این دوره پیكارها، اگرچه «كنی چیرو كوگور» از ژاپن، این تیم شرق آسیا را پس از سه دقیقه از حریف خود پیش انداخت اما در نهایت ایران بازی را به شكلی آسوده‌خاطر در مقایسه با فینال دوره قبل ادامه داد. در دوره قبل دو گل دیر هنگام قهرمانی ایران را رقم زد اما این بار، آنها با به ثمر رساندن پنج گل بدون پاسخ، واكنش مناسبی را برابر آن شروع منفی نشان دادند كه توسط محمد هاشم زاده (‌٢ گل)، كاظم محمدی، كاپیتان محمدرضا حیدریان و وحید شمسایی، بهترین گلزن این دوره به ثمر رسید. البته دو گل دیر هنگام سوزو مورا تاكویا و ریكاردو هیگا كمی توانست تسلی بخش ژاپن باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: جمعیت حاضر در سالن پاویلهو پولیدسپورتیو كاملا تحت تاثیر ایران قرار گرفته بودند و همگی در پایان دیدند كه ایران تا كنون ‌٣٨ مسابقه خود را بدون شكست یا تساوی به پایان رسانده و شمسایی نیز با ‌٣٣ گل زده در این دوره (‌٧/٤ گل در هر مسابقه)، عنوان بهترین گلزن را به خود اختصاص داد، ‌ضمن اینكه عنوان بهترین بازیكن نیز به محمدرضا حیدریان تعلق گرفت.

سایت خبری فیفا در ادامه گزارش خود به چگونگی حضور ایران در مسابقات جهانی فوتسال چین تایپه پرداخت: ایران با اطمینان كامل در صدد حضور در چین تایپه و به دنبال تكرار یا حتی بهبود بهترین ركورد حضور خود در مسابقات جهانی كه ‌١٢ سال قبل در هنگ كنگ به دست آمد، است. ایران در مسابقات سال ‌٩٢ به عنوان چهارمی جهان دست یافت.

البته این تیم با نتایجی پر گل از سد حریفانی چون هنگ كنگ، اندونزی و كامبوج گذشت كه نگاهی به آمار گل‌های شمسایی نشان دهنده یك هت تریك در هر سه دقیقه، پنج گل در پنج دقیقه‌ی اول و ده گل در سایر دقایق است. وی به طور متوسط در هر ‌١٥٠ ثانیه یك گل به ثمر رساند.

آنها در ادامه ازبكستان، كویت و تایلند را تا پیش از دیدار نهایی برابر ژاپن مغلوب كردند.

در ادامه این گزارش با اشاره به روند صعودی فوتسال ژاپن و تایلند آمده است: علیرغم اینكه ایران، ژاپن و تایلند سه تیم برتر آسیا هستند اما تیم‌های دیگری نیز می‌توانند مایه غرور آسیا باشند، از جمله تیم ملی فوتسال چین كه برای سومین بار در این رقابت‌ها حضور می‌یافت به مرحله‌ی یك چهارم نهایی رسید كه باید از تساوی ‌٢ ـ ‌٢ برابر تایلند سپاسگذار باشد. حتی با ژاپن هم تا نیمه‌ی دوم مسابقه مرحله‌ی یك چهارم نهایی ‌٢ ـ ‌٢ مساوی بودند اما تجربه ژاپن در نهایت شكست آنها را رقم زد.

ازبكستان نیز از جمله دیگر تیم‌های در حال رشد این دوره از رقابت ها بود.

شمسایی:ركــورد گلـزنـی خـود را هـم شكـستـم

در برابر تیمهای شاخص اروپا از نظر تاكتیكی عقب‌تریم

بهترین گلزن ششمین دوره ی مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا (ماكائو) گفت: در این دوره شاهد مسابقاتی با سطحی به مراتب بالاتر از قبل بودیم زیرا مربیان مختلفی از برزیل، آرژانتین و ایتالیا هدایت تعداد زیادی از تیم‌های آسیائی را در دست داشتند ضمن اینكه كسب سهمیه ورود به جام جهانی فوتسال نیز از اهمیت قابل توجهی برخودار بود.

وحید شمسائی افزود: در این مسابقات به دلیل زحمات مربیان، كادر سرپرستی و فدراسیون فوتبال و به لحاظ شناخت مناسبی كه از حریفان حاصل شده بود، علی‌رغم سختیهای موجود موفق به كسب عنوان قهرمانی و حضور در جام جهانی بعنوان نماینده اول آسیا شدیم.

وی ادامه داد: در بازی فینال در برابر ژاپن هنگامی كه فشار همه ‌جانبه‌ای را به حریف وارد كرده بودیم اما گلی اتفاقی را دریافت كردیم كه در ادامه بازی و در پایان نیمه اول با نتیجه سه بر یك از حریف جلو افتادیم.

در نیمه دوم نیز موفق به ثمر رساندن دو گل دیگر شدیم در شرایطی كه حداقل سه بار توپ به تیر دروازه ژاپن اصابت كرد. البته در ثانیه‌های پایانی بازی به دلیل شور و شعف موجود نسبت به كسب عنوان قهرمانی بازیكنان ما در داخل زمین متمركز شده بودند كه باعث شد دو گل دیگر دریافت كنیم.

وی تصریح كرد: پس از انجام بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال روسیه، برخی انتقاداتی را متوجه من كردند و اینكه چون از سابقه بالایی در تیم ملی برخوردارم تصور می‌شد بازیكنی با شرایط سنی بالا هستم، اما در این مسابقات مصمم بودم تا با قدرت تمام شركت كنم و ركورد اول گلزنی را به دست آورم، با توجه به اینكه عملا دو سه بازیكن مرتبا مر كنترل می‌كردند. به هر حال تا پیش از این مسابقات 168 گل به ثمر رسانده بودم كه در مسابقات ماكائو، با 33 گل زده ركورد سه سال قبل خود را نیز شكستم.

شمسائی در ادامه با اشاره به اینكه تا پیش از مسابقات جهانی، انجام دیدارهای تداركاتی با تیم‌هایی چون برزیل، ایتالیا، اسپانیا و روسیه ضروری است تا تجربه تیم ملی افزایش یابد تصریح كرد: خردادماه امسال در مسابقات مالزی با حضور هشت تیم برتر دنیا شركت خواهیم كرد و در ادامه نیز در تورنمنت برزیل حضور می‌یابیم.

وی با اشاره به اینكه حیدریان با شایستگی تمام عنوان بهترین بازیكن آسیا را از آن خود كرد افزود: همیشه گفته‌ام كه حیدریان بهترین بازیكن آسیاست و حضور در لیگ‌های خارجی باعث عدم وجود استرس در مصاف با تیمهای شاخص دنیا خواهد شد، كمااینكه در برابر تیمی مانند اسپانیا ممكن است از نظر تاكتیكی كمی عقب باشیم، اما از خلاقیت‌ها و حركات تكنیكی به مراتب بالاتری برخورداریم كه با انجام یك برنامه‌ریزی‌ مناسب و عزمی راسخ در جام جهانی موفق خواهیم بود.

گلزن برتر تیم ملی فوتسال در پایان درباره حضور یك مربی بدنساز در تیم ملی گفت: در حال حاضر فوتسال در دنیا پیشرفت كرده است و حتی در لیگ ایتالیا شاهد حضور مربیانی تمرین‌دهنده، بدنساز و غیره هستیم. البته حضور یك مربی بدنساز در تیم ملی فوتسال به صلاح‌دید كادر فنی بستگی دارد اما مشخصا در مسابقات آسیایی به‌دلیل تمرینات خاص انصاری فر، تمامی بازیكنان در بهترین شرایط بدنی قرار داشتند.