تبیان، دستیار زندگی
اگر وقت خود را در وب می‌گذرانید، شاید چند فرم پر كرده باشید. چك كردن mail یا خرید و گذاشتن پیغام در یك guest book مستلزم این است كه اطلاعاتی را در فرم وارد كنید. در این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد فـرم

ایجاد فـرم

اگر وقت خود را در وب می‌گذرانید، شاید چند فرم پر كرده باشید. چك كردن mail یا خرید و گذاشتن پیغام در یك guest book مستلزم این است كه اطلاعاتی را در فرم وارد كنید. در این بخش یاد می‌گیرید چگونه با ایجاد فرم اطلاعات را از بازدیدكنندگان دریافت كنید.

برای ایجاد فرم، باید از منوی Insert > Form عناصری را انتخاب كرد. وقتی كه این كار را انجام می دهید یك كادر خط چین با دو دكمه ظاهر می شود (یك دكمه برای ارسال اطلاعاتی كه بازدید كننده وارد می‌كند و یك دكمه دیگر برای پاك كردن اطلاعات وارد شده).

عناصری كه فرم را تشكیل می‌دهند فیلد نام دارند. فیلد می‌تواند یك كادر متنی باشد كه در آن متنی را تایپ كنید یا یك كادر انتخاب یا منو باشد. هر فیلد یك اسم دارد كه Frontpage بصورت خودكار آن را اختصاص می ‌دهد كه می‌توانید آن را تغییر دهید. اطلاعاتی كه كار بر وارد می‌كند مقدار یا Value نامیده می‌شوند. بعد از درج فیلدهای لازم در فرم ، به Frontpage می‌گویید كه روی مقادیر وارد شده چه كاری انجام دهد. بطوریكه این اطلاعات را می‌توان در سایت ذخیره یا Email كرد.

سرویس میزبان وب برای اداره فرم‌ها باید از Frontpage Server Extension پشتیبانی كند. حتی اگر ارائه كننده وب شما از Frontpage پشتیبانی كند، باید بررسی كنید كهaccount شما برای اداره كردن فرم، تنظیم شده است و در مواردی كه از Database Interface Wizard استفاده می‌كنید، سرور شما باید از ASP پشتیبانی كند.ASP یك تكنولوژی است كه به یك صفحه وب امكان می‌دهد با یك برنامه مانند پایگاه داده ارتباط برقرار كند. با این حال، نگران ایجاد كد برای برقراری با پایگاه داده نباشید زیرا Frontpage قسمت مشكل این كار را پشت صحنه بطور خودكار انجام می‌دهد.