تبیان، دستیار زندگی
مركز ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NCICT) با حمایت مركز تحقیقات مخابرات ایران و با محوریت تحقیق، مشاوره، اجرا، پشتیبانی و برنامه‌ریزی استراتژیك در زمینه‌ توسعه فناوری اطلاعات در موسسات بزرگ ایران طی یك سال گذشته تاسیس شده ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی مركز ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات

مركز ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NCICT) با حمایت مركز تحقیقات مخابرات ایران و با محوریت تحقیق، مشاوره، اجرا، پشتیبانی و برنامه‌ریزی استراتژیك در زمینه‌ توسعه فناوری اطلاعات در موسسات بزرگ ایران طی یك سال گذشته تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار سرویسIT خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مركز ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات با رسالت مطالعه، تجربه، ارتقای دانش و اشاعه‌ فناوری‌های نوین صنعت اطلاعات و بومی كردن این فناوری‌ها با تاكید بر كاربرد فناوری در موسسات بزرگ، با حمایت مركز تحقیقات مخابرات ایران و به همت دكتر مرتضی انواری تاسیس شده است.

فعالیت این مركز متكی به پشتوانه‌ای از متخصصان مجرب ایرانی داخل و خارج از كشور در زمینه‌ فناوری اطلاعات است. یكی از اهداف مهم این مركز ایجاد مجموعه‌ای توانمند و پایدار جهت ارائه خدمات علمی و فنی به طرح‌های بزرگ و ملی است.

از جمله پروژه‌های در دست انجام این مركز می‌توان به«ایجاد یك لابراتوار نمونه معماری سیستم جهت آزمایش و تجربه سیستم‌های با ماموریت بحرانی (mission critical) مورد استفاده در موسسات بزرگ» و«پروژه‌ انجام پروژه گسترش نرم افزارهای گسترده استفاده از فناوریJ2EE به منظور كسب احاطه فنی بر تجربه‌های مختلف این فناوری برای ایجاد نرم افزارهای گسترده با مسوولیت بحرانی» اشاره كرد.

همچنین پروژه«پیاده سازی محصولات شركت‌های نرم افزاری مانندOracle e-bussines،SAP،PEPOLESOFT برای اداره موسسات بزرگ با هدف سبك تجربه‌ و آشنایی با مشكلات پیاده سازی سیستم‌های آماده در شركت‌های بزرگ در زمینه‌ERP وCRM» و پروژه«انجام مطالعات استراتژیك در زمینه‌ كاربرد فناوری اطلاعات در موسسات بزرگ و سیاست‌های كلان» از دیگر مواردی استكهاكنون این مركز در دست اقدام دارد.


برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد