تبیان، دستیار زندگی
به طور جدی خواهان به خدمت گرفتن فرناندو مورینتس مهاجم بی‌نظیر موناكو است. مهاجم پیشین رئال مادرید این فصل عملكرد خیره كننده‌ای از خود در فرانسه و اروپا به نمایش گذاشته است. فابیو كاپلو، سرمربی رم از مدت‌ها پیش مورینتس را زیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مورینتس مورد توجه رم و كاپلو

رم به طور جدی خواهان به خدمت گرفتن فرناندو مورینتس مهاجم بی‌نظیر موناكو است.

مهاجم پیشین رئال مادرید این فصل عملكرد خیره كننده‌ای از خود در فرانسه و اروپا به نمایش گذاشته است. فابیو كاپلو، سرمربی رم از مدت‌ها پیش مورینتس را زیر نظر داشت. او می‌تواند زوج مناسبی كنار توتی در خط حمله رومی‌ها باشد. این فصل گروه كاپلو تركیب مشخصی در خط آتش خود نداشت. مصدومیت‌های تمام نشدنی مونتلا و ناآمادگی دل وكیو و جان كارو كاپلو را به فكر جذب مهاجم دیگری برای رم انداخته است. مورینتس گزینه‌ی مناسبی است. اما قرارداد این بازیكن با موناكو به صورت قرضی است و رئال مادرید باید در انتهای فصل در مورد مورینتس تصمیم بگیرد.

شایعه‌های هم در مورد بازگشت مورینتس به گروه مادریدی به گوش می‌رسد. خرید بازیكنان جدید برای رم تنها در صورت بهبودی وضعیت مالی این باشگاه مقدور است و اگر كاپلو مورینتس را به پایتخت ایتالیا منتقل كند، آن گاه باید دو، سه بازیكن رم را ترك كنند.

مربی زیرك وموفق پایتخت

سران لاتزیو همچنان امیدوار به نگاه داشتن روبرتو مانچینی، در این تیم هستند.

اینتر میلان و رئال مادرید خواهان به خدمت گرفتن مربی جوان لاتزیو هستند.

اوگولونگو رییس باشگاه لاتزیو در این باره گفت: به عنوان رییس باشگاه و یكی از دوستان روبرتو خوشحالم كه باشگاه‌های بزرگی خواهان او هستند. اما او قراردادی به مدت پنج سال امضا كرده است و می‌خواهد به این قرارداد احترام بگذارد. مانچینی نقش مهمی در شكل گیری برنامه‌های آینده‌ی لاتزیو دارد و به همكاری بیشتر با یكدیگر می‌اندیشیم. این پیشنهادها كه از هر سو به باشگاه می‌آیند نشان می‌دهد سرمربی لاتزیو تاكنون عملكرد خوبی داشته و نتایج قابل قبولی به دست آورده است. روبرتو مربی زیركی است كه می‌داند چگونه از تیمش بازی بگیرد.

لونگو در مورد تساوی بدون گل لاتزیو برابر اینتر میلان گفت: با توجه به شرایط این دیدار، نتیجه‌ی تساوی ناامید كننده بود. بیشتر زمان این دیدار در اختیار ما بود، اما به گل نرسیدیم.

بازگشت آرامش به بیمارستان سوئیزو آرژانتینا؛

دیگو مارادونا بار دیگر به شرایط طبیعی بازگشته است و از روز دوشنبه رژیم غذایی او تغییر خواهد كرد.

اسطوره‌ی فوتبال آرژانتین مدت هشت روز تحت مراقبت‌های شدید پزشكی قرار دارد. سخنگوی بیمارستان سوئیزو آرژانتینا در این باره گفت: اگرچه نشانه‌هایی از پیشرفت در بدن مارادونا دیده می‌شود اما هنوز او تحت مراقبت‌های شدید پزشكی است. او به طور طبیعی نفس می‌كشد و دیگر نیازی به دستگاه تنفس مصنوعی ندارد. جریان خون مارادونا منظم است و عفونت خونی او توسط آنتی بیوتیك‌ها كنترل می‌شود. درحال حاضر مارادونا تنها از مایعات مصرف می‌كند و به زودی رژیم غذایی او تغییر خواهد كرد.

تعویق زمان خداحافظی روبرتو باجو

خداحافظی روبرتو باجو از جهان فوتبال به درامی بی‌پایان تبدیل شده است.

تقریبا از ماه دسامبر گذشته حدیث كنار رفتن ستاره‌ی خط حمله برشا از تیم ملی فوتبال ایتالیا و رقابت‌های سری آآغاز شد. اما باجو هنوز علاقه‌ای به آویزان كردن كفش‌هایش ندارد.

پیشتر دیدار دوستانه این هفته‌ی تیم ملی ایتالیا برابر اسپانیا را روز خداحافظی این بازیكن عنوان كرده بودند، اما اكنون صحبت از خداحافظی در روز شانزدهم ماه می می‌شود. بازیكن سی و هفت ساله برشا این فصل دویست‌امین گل خود را در رقابت‌های سری آبه ثمر رساند تا همچنان به عنوان یكی از پنج چهره‌ی افسانه‌ای فوتبال كشورش شناخته شود.

بازیكنان حاضر در تیم ملی ایتالیا تنها توتی و كریستین ویری می‌توانند در زمینه‌ی گلزنی با باجو رقابت كنند.

به هر حال باید دید آیا باجو بار دیگر می‌تواند ایتالیا را در جام ملت‌های اروپا همراهی كند یا سرانجام از دنیای فوتبال كنار خواهد رفت.