تبیان، دستیار زندگی
حامد بهداد گفت: بازی در كنار بازیگرانی چون پرویز پورحسینی و رضا كیانیان در «یك مشت پر عقاب» كه روزی شاگرد آنان بودم، برایم بسیار لذت‌بخش بود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت‌وگو با حامد بهداد

حامد بهداد

گفت‌وگو با حامد بهداد: امیرحسین و غزاله در دوبله‌ی «یك مشت پرعقاب» نامزد شدند

چگونه می‌توانیم صدای خود را به گوش مسوولان برسانیم

حامد بهداد گفت: بازی در كنار بازیگرانی چون پرویز پورحسینی و رضا كیانیان در «یك مشت پر عقاب» كه روزی شاگرد آنان بودم، برایم بسیار لذت‌بخش بود.

این بازیگر افزود: در این سریال از تجربیات احمد آقالو كه یكی از بهترین بازیگران كنونی ایران است، نیز استفاده كردم.

وی كه در «یك مشت پر عقاب» نقش امیرحسین دانشور را ایفا می‌كند درباره‌ی بازی مقابلش (خزر معصومی) در مقابل تاكید كرد: اصلا رابطه‌ی احساسی بین این دو شخصیت وجود ندارد و در فیلمنامه نیز این نكته لحاظ شده بود كه هیچ وقت رابطه‌ی عاطفی بین امیرحسین و غزاله وجود ندارد و قرار نیست كه ارتباط این دو نفر به ازدواج بیانجامد، اما براساس نظر مسؤولان شبكه اول سیما، بخش‌هایی از این سریال دوبله و واژه‌ی نامزد بودن امیر حسین و غزاله در دهان برخی شخصیت‌ها گذاشته شد.

این بازیگر با بیان این كه تولد، ازدواج و مرگ سه رویداد مهم و تاثیرگذار در زندگی هر فردی است، اظهار كرد : به چه حقی در یكی از سه مرحله‌ی مهم زندگی یك شخصیت دست برده شد؟ آیا بهتر نبود به این نكته بپردازیم كه این دو شخصیت در عین آزادی،‌حریم‌ها را در روابط خود حفظ می‌كنند؟

بهداد با بیان این كه خانواده‌های ایرانی و اسلامی در طول تاریخ همواره به رعایت مسایل اخلاقی تاكید داشتند، گفت: جوانان این خانواده‌ها در پیش از انقلاب نیز باغیرت، با ایمان، پایبند به اصول اخلاقی و نجیب بودند، فرق حلال و حرام را می‌فهمیدند و به محرم و نامحرم اعتقاد داشتند.

این بازیگر افزود: این جوانان همان‌هایی هستند كه برای تحقق این انقلاب، مبارزه كردند و در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ میهن خود جنگیدند و بدن‌هایشان تكه و پاره شد. این افراد پدران و برادران ما بودند؛ من در «یك مشت پر عقاب»نقش یكی از آنان را بازی كردم.

وی درباره‌ی تاثیر حذفیات این سریال بر درك روابط شخصیت‌ها گفت: پرداخت بیشتر به جزئیات از دلایل توفیق بیشتر« یك مشت پر عقاب»است اما زمانی كه برخی از جزئیات حذف می‌شوند،روابط شخصیت‌ها و رویدادها به هم می‌ریزد و بیننده مجبور می‌شود كه اتفاقات را حدس بزند، در نتیجه نمی‌تواند به تحلیل صحیحی دست یابد.

این بازیگر درباره‌ی تفاوت نقش خود در « یك مشت پر عقاب» با سایر كارهایش اظهار كرد:‌ این امر مهم نتیجه‌ی حضور عوامل حرفه‌یی چون اصغر هاشمی ( كارگردان)، فرهاد توحیدی ( نویسنده) و امیر اثباتی (طراح صحنه و لباس) است. البته خود نیز تلاش كردم به تناسب طبقه‌ی اجتماعی و نوع تربیت«امیر حسین»، رفتارهایی را برای او در نظر بگیرم.

بهداد افزود: هاشمی به عنوان كارگردان،درباره‌ی بازی در هر سكانس توضیحاتی را به من می‌دادند، اما به من در جزئیات بازی، آزادی عمل می‌دادند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه‌ی آشنایی خود با رضا كیانیان و پرویز پورحسینی گفت: كیانیان در كلاس‌های استاد حمید سمندریان به دانشجویانی چون من تمرین بدن می‌داد، زمانی نیز كه دستیار كارگردان سعید بشیری بودم، به من گفت كه روزی به بازیگر خیلی خوبی تبدیل می‌شوی، علاوه بر آن زمان دانشجویی از كلاس‌های بازیگری پرویز پورحسینی استفاده كردم بنابراین بازی در مقابل افرادی چون این دو ،برایم همانند معجزه است.

بهداد كه اكنون در حال بازی در « زخم های رویا» است در پایان درباره‌ی این سریال اظهار كرد: در «زخم های رویا» بازیگری چون فرامرز قریبیان حضور دارد و تا كنون تصویربرداری نیمی از آن به پایان رسیده است.

منبع : ایسنا