تبیان، دستیار زندگی
با اضافه كردن bullet (نقطه‌های تو پر یا كاراكترهای دیگری كه قبل از هر آیتم از لیست می‌آیند) می‌توانید توجه دیگران را به یك لیست جلب كنید اگر بخواهید آیتم‌هایی را سازماندهی كنید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

با اضافه كردن bullet (نقطه‌های تو پر یا كاراكترهای دیگری كه قبل از هر آیتم از لیست می‌آیند) می‌توانید توجه دیگران را به یك لیست جلب كنید اگر بخواهید آیتم‌هایی را سازماندهی كنید كه ترتیب خاصی دارند، می‌توانید از لیست‌های شماره دار استفاده كنید. اكثر لیست‌های شماره دار و نشان دار را می‌توان با استفاده از دكمه‌های نوار ابزار Formatting ، ایجاد كنید. این كار عملی، از دكمه Bullets استفاده می‌كند. دكمه Numbering به همان روش كار می‌كند.

نقطه شروع را انتخاب كنید

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

مكان نما را در محلی از صفحه قرار دهید كه می‌خواهید لیست شروع شود.

ایجاد یك لیست از اول

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

روی دكمه Bullets در نوار ابزار Formatting كلیك كنید. اولین آیتم لیست را تایپ كنید و Enter را بزنید. در ابتدای هر خط جدید، یك bullet یا نشان ایجاد می‌شود. این مثال از bullets های معمولی استفاده می‌كند ولی اگر صفحه شما از یك زمینه استفاده می‌كند، یك bullet گرافیكی نمایش داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد زمینه‌ها به بخش 2 « ایجاد صفحات» مراجعه كنید.

اضافه كردن bullet به متن موجود

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

اگر متنی در صفحه دارید كه می‌خواهید به لیست تبدیل كنید، آن را انتخاب كنید و روی دكمه Bullets كلیك كنید.

انتخاب گزینه‌های دیگر

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

ممكن است بخواهید بجای bullet، لیست خود را با اعداد یا حروف فرمت دهی كنید. برای این كار، از منوی Format ، گزینه Bullets and Numbering را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Properties باز شود.( برای انتخاب یك لیست شماره دار، فقط كافی است كه روی دكمه Numbering در نوار ابزار Formatting كلیك كنید).

انتخاب گزینه‌های شماره گذاری

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

در كادر محاوره‌ای Properties List ، روی برگه Numbers كلیك كنید. یكی از شیوه‌های عدد و حرف را انتخاب كنید. اگر هم می‌خواهید لیست شما با عددی غیر از یك شروع شود، یك عدد در كادر Start at وارد كنید.

استفاده از یك تصویر بجای bullet

چگونه لیست ایجاد كنیم؟

شما می‌توانید از یك تصویر برای bullet استفاده كنید. فقط این تصویر باید كوچك باشد. در كادر محاوره‌ای List Properties ، روی برگه picture Bullets كلیك كنید و گزینه Specify Picture را انتخاب كنید. روی Browse كلیك كنید، به فایل تصویر مورد نظر بروید و دوباره روی Ok كلیك كنید.

* توجه*

حذف bullet ها

برای حذف bullet ها از لیست، متن لیست را انتخاب كنید. بعد روی دكمه Bullets یا Numbering در نوار ابزار Formatting كلیك كنید.

ایجاد لیست‌های فرعی

در برخی موارد، ممكن است لیست شما چند سطح داشته باشد(درست مانند یك طرح كلی). برای ایجاد لیست فرعی، (یا لیست‌های متداخل)، آیتم‌های فرعی را انتخاب كنید و دوبار روی دكمه Increase Indent كلیك كنید. توجه داشته باشید كه می‌توانید از شیوه‌های مختلفی برای bullet استفاده كنید:

برای این كار، آیتم‌های متداخل را انتخاب كنید و از منوی Format ، گزینه Bullets and Numbering را انتخاب كنید. برای مشخص كردن گزینه‌ها، از كادر محاوره‌ای List Properties استفاده كنید.