تبیان، دستیار زندگی
در اكثر موارد، صفحه با تراز متن به سمت حاشیه چپ، بهتر به نظر می‌رسد ولی ممكن است لازم شود كه تراز متن را تغییر دهید تا بر طبق پروژه‌های خاص درآید. (مانند تراز دعوتنامه به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه متن را تراز و توگذاری كنیم؟

در اكثر موارد، صفحه با تراز متن به سمت حاشیه چپ، بهتر به نظر می‌رسد ولی ممكن است لازم شود كه تراز متن را تغییر دهید تا بر طبق پروژه‌های خاص درآید. (مانند تراز دعوتنامه به وسط). اكثر مواقع، لازم است كه پاراگراف‌ها را توگذاری كنید. توگذاری به سازماندهی صفحه كمك می‌كند، مخصوصاً وقتی كه طرح كلی و لیست ایجاد می‌كنید.

متن مورد نظر را انتخاب كنید

چگونه متن را تراز و توگذاری كنیم؟

متنی كه می‌خواهید تغییر دهید را های لایت كنید. توجه داشته باشید كه توگذاری و تراز روی كل پاراگراف تأثیر می‌گذارد، حتی اگر بخشی از پارارگراف را انتخاب كنید.

انتخاب تراز

از نوار ابزار Formatting، روی دكمه Align Left (تراز چپ)، Center (وسط) یا Align Right (تراز به راست) كلیك كنید تا متن را به جهت مورد نظر جابجا كنید.

توگذاری

برای تنظیم موقت توگذاری از حاشیه چپ، ابتدا روی دكمه Toolbar Options در انتهای سمت راست نوار ابزار Formatting كلیك كنید. بعد روی دكمه Insert Indent كلیك كنید. برای برگرداندن پاراگراف به سمت حاشیه چپ، روی دكمه Decrease Indent كلیك كنید.

افزایش توگذاری

برای افزایش توگذاری به سمت راست، روی دكمه Increase Indent كلیك كنید و برای كاهش توگذاری، روی دكمه Descrease Indent كلیك كنید.

تنظیم توگذاری

چگونه متن را تراز و توگذاری كنیم؟

برای تنظیم توگذاری یك پاراگراف (بر حسب اینچ)، از منوی Format ، گزینه Paragraph را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Paragraph باز می‌شود. گزینه‌های مورد نظر را در قسمت Indentation اعمال كنید تا اثرات آنها را در قسمت Preview در پایین كادر مشاهده كنید.

توگذاری به سمت چپ و راست

چگونه متن را تراز و توگذاری كنیم؟

با تایپ كردن یك عدد در كادر Before text ، اندازه توگذاری برای سمت چپ پاراگراف را مشخص كنید و برای مشخص كردن توگذاری در سمت راست پاراگراف، در كادر After text یك عدد تایپ كنید. همچنین می‌توانید توگذاری اولین خط را در اینجا افزایش دهید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و تغییرات اعمال شود.

* توجه *

فاصله بین خطوط

اگر می‌خواهید فاصله بین خطوط را تغییر دهید، به دید Page سوئیچ كنید و متنی كه می‌خواهید فرمت دهی كنید را انتخاب كنید. بعد از منوی Format ، گزینه Paragraph را انتخاب كنید. در قسمت Spacing Before و After را تنظیم كنید. همچنین می‌توانید فاصله بین كلمات را برحسب پیكسل مشخص كنید. ولی تنظیم فاصله بین كلمات، اثر قابل مشاهده‌ای ندارد. Front Page از یك تگ HTML برای فاصله بین كلمات استفاده می‌كند ولی بسیاری از مرورگرها، این تگ را نمی‌شناسند.