تبیان، دستیار زندگی
شبكه اول سیما برای تعطیلات نوروز 15 فیلم سینمایی در نظر گرفته كه از این تعداد 5 فیلم متعلق به سینمای ایران، 6 فیلم متعلق به سینمای آمریكا و مابقی متعلق به سایر كشورهای اروپایی هستند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فهرست فیلم های ایرانی و خارجی نوروز 87

فیلم های ایرانی و خارجی نوروز 87

قرارگرفتن 5 فیلم ایرانی و 6 فیلم آمریكایی در جدول پخش؛

شبكه اول سیما برای تعطیلات نوروز 15 فیلم سینمایی در نظر گرفته كه از این تعداد 5 فیلم متعلق به سینمای ایران، 6 فیلم متعلق به سینمای آمریكا و مابقی متعلق به سایر كشورهای اروپایی هستند.

شبكه اول سیما پخش فیلم های خود را از روز سه شنبه 28 اسفندماه آغاز كرده و تا روز سه شنبه 13 فروردین ماه ادامه خواهد داد.

بنابراین گزارش، فیلم های شبكه اول سیما كه توسط اداره كل تامین برنامه خارجی سیما تهیه شده‌اند، در این مدت هر روز ساعت 16:30 به روی آنتن خواهند رفت.

*«حیثیت»

فیلم سینمایی حیثیت روز سه شنبه 28 اسفندماه پخش خواهد شد.

این فیلم سینمایی محصول مشترك انگلستان وآمریكا در سال 2006 بوده و به كارگردانی كریستفر فولان ساخته شده است.

فیلم حیثیت در ژانر درام فانتزی ساخته شده و داستان آن توسط جاناتان نولان و كریستفر نولان نوشته شده وبازیگرانی چون هاگ جكمن، كریستین بل ومایكل كین در این فیلم كه 130دقیقه زمان دارد بازی كرده اند.

داستان فیلم «حیثیت» درباره رابرت و آلفرد دو تردست ماهر است. روزی آلفرد دست به ترفندی بسیار بزرگ می زند كه رابرت از راز آن بی خبر است و به دنبال پیدا كردن این راز برمیاید...

این فیلم نامزد دو جایزه اسكار و دو جایزه اتحادیه كارگردانان آمریكایی شد و توانست جایزه فیلم منتخب نوجوانان را از آن خود كند.

فیلم سینمایی روز چهارشنبه 29 اسفندماه كه فیلمی ایرانی است هنوز مشخص نشده است.

*«پسران آفتاب»

فیلم سینمایی «پسران آفتاب» محصول كشور آمریكاست و روز پنجشنبه اول فروردین ماه از شبكه اول سیما پخش خواهد شد.

این فیلم ساعت 16روی آنتن شبكه اول سیما خواهد رفت.

*«فهرست آرزوها»

این فیلم تلویزیونی كه روز جمعه دوم فروردین ماه پخش خواهد شد، محصول كشورآمریكا در سال 2007 است وبه نویسندگی جاستین زاكهام در ژانر حادثه ای، كمدی و درام ساخته شده است.

كارگردان فیلم فهرست آرزوها «راب رینر» است و بازیگرانی چون جك نیكلسون، مورگان فریمن، شون هایس و بورلی تاد در این فیلم 97 دقیقه ای بازی كرده اند.

داستان این فیلم درباره دو بیمار سرطانی است كه به دلیل پیشرفت بیماری به زودی خواهند مرد. این دو به منظور رسیدن به تعدادی از آرزوهایشان از بخش حفاظتی بیمارستان سرطانی فرار كرده و دست به یك سفر جاده ای می‌زنند.

فیلم روز سوم

*«روز سوم»

فیلم سینمایی روز سوم محصول كشور ایران است و در روز شنبه سوم فروردین ماه پخش خواهد شد.

این فیلم به كارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 85 ساخته شده و بازیگرانی چون باران كوثری، پوریا پورسرخ، برزو ارجمند، مجید یاسر، مهدی صبایی و شهرام قائدی در آن بازی كرده اند.

فیلمنامه این اثر توسط مهدی سجاده چی نوشته شده و علیرضا جلالی تهیه كنندگی آن را بر عهده داشته است.

این فیلم كه توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود كند، داستان برادری است كه در شرایط بسیار سخت و پیچیده ای مجبور می شود خواهر كوچك و علیل خود را در زیر خاك پنهان كند تا بتواند شبانه از میان عراقی ها كه خانه را محاصره كرده اند فراری دهد. این ماجرا سه شب ادامه دارد و اتفاقات زیادی در حاشیه آن رخ می دهد...

*«پادشاه كالیفرنیا»

این فیلم سینمایی روز یكشنبه چهارم فروردین ماه به روی آنتن خواهد رفت. این فیلم كمدی در سال 2007 به كارگردانی مایك كاهیل ساخته شده است.

در فیلم 93 دقیقه ای پادشاه كالیفرنیا، بازیگرانی چون مایكل داگلاس، لورا كاچربوس، پل لیبر، آنی ال ناتان ایفای نقش كرده اند.

داستان این اثركه محصول مشترك آمریكا و مكزیك است، درباره پدری است كه از شخصیتی بی ثبات برخوردار است و پس از اینكه از بیمارستان مرخص می شود،به همراه دختر خود در تلاش است تا گنجینه به جا مانده از مبلغان مذهبی اسپانیا را با كمك دخترش پیدا كند.

*«چپ دست»

این فیلم كه به كارگردانی «آرش معیریان» ساخته شده، روز دوشنبه پنجم فروردین ماه پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی چپ دست محصول سال 1384 است و به نویسندگی بهمن معتمدیان و تهیه كنندگی منوچهر زبردست و داریوش بابائیان ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره دختری است كه با فراموش كاریهایش مشكلات عدیده ای را به وجود می آورد و بازیگرانی چون حمید گودرزی، رضا داوودنژاد، لیلا اوتادی، رابعه اسكویی، كاظم افرندنیا و مهدی امینی خواه در آن بازی كرده اند.

*«مرد آرام»

فیلم سینمایی مرد آرام روز سه شنبه ششم فروردین ماه به روی آنتن می رود.

این فیلم سینمایی محصول سال 1990 كشور آمریكاست و در مدت زمان 102 دقیقه ساخته شده است.

این اثر در ژانر كمدی جنایی به نویسندگی و كارگردانی اندرو برگمن ساخته شده و بازیگرانی چون مارلون براندو، ماتیو برودریك و جان پولیتو در آن ایفای نقش كرده اند.

داستان فیلم مرد آرام درباره جوان بی گناهی است كه درگیر یك گروه مافیایی می‌شود.

فیلم های ایرانی و خارجی نوروز 87

*«ترنادو»

فیلم سینمایی «ترنادو» روز چهارشنبه هفتم فرودین ماه ساعت 16:30 به روی آنتن شبكه اول سیما خواهد رفت.

این فیلم سینمایی محصول كشور آلمان است.

*«اندرسون جوان»

این فیلم سینمایی روز پنجشنبه هشتم فروردین ماه پخش خواهد شد.

فیلم درام اندرسون جوان با 110 دقیقه زمان در سال 2005 به كارگردانی روملی هامریش ساخته شده و مایكل كوئید، لون پترسن و پیتر استین در آن بازی كرده اند.

این فیلم كه محصول مشترك كشورهای نروژ، سوئد و دانمارك است، توانست جایزه اسكار بهترین فیلم تلویزیونی را به خود اختصاص دهد و دو جایزه از مجموعه جوایز جشنواره بین المللی شانگهای را نیز از آن خود كند.

*«اكباتان»

فیلم تلویزیونی اكباتان به كارگردانی سعید اسدی ساخته شده و داستان دختری به نام فریبا را دنبال می كند كه برای ترجمه یك رمان به خانه دایی اش در شهرك اكباتان می رود. فریبا در غیاب دایی اش كه به مسافرت رفته ، در خانه تنهاست كه درگیر ماجرای اختلاف یك زن و شوهر به نام نادر و مریم می شود. نادر و مریم هر دو مدعی هستند آن یكی تعادل روانی ندارد.

عسل بدیعی، اشكان خطیبی، آرمیتا مرادی، افسر اسدی، فقیهه سلطانی و رامتین خدا پناهی بازیگرانی هستند كه دراین فیلم تلویزیونی جلو دوربین امیر معقولی رفته اند.

این تله فیلم را علیرضا محمودی و محمد حسن شهسواری نوشته اند و علی اصغر صدیقی آن را برای گروه فیلم و سریال شبكه اول سیما تهیه كرده است.این اثر روز جمعه نهم فروردین ماه به روی آنتن خواهد رفت.

*«گروه كر»

فیلم سینمایی «گروه كر» برای پخش در روز دهم فروردین ماه در نظر گرفته شده است.

این اثر 96 دقیقه ای محصول سال 2004 كشورهای فرانسه، آلمان و سوئیس است و در ژانر كمدی، درام و رمانتیك ساخته شده است.

این فیلم كه بازیگرانی چون كریستف باراتید، ژرالد ژونیو، فرانسوا برلان، كاد مراد و ژان پل بونر بازی كرده اند، داستان معلم جدیدی را به تصویر می كشد كه در یك مدرسه پسرانه مشغول كار می شود و در تلاش است تا از طریق موسیقی بر زندگی آنها تاثیر مثبت بگذارد.

این فیلم در سال 2005 نامزد 2 جایزه اسكار شد ولی موفقیتی كسب نكرد. در سال 2004 برنده یك جایزه از جشنواره آستین شد و نامزد دو جایزه از مجموع جوایز بفتا (اسكار انگلستان) نیز شد.

فیلم گروه كر نامزدی در دو بخش از جشنواره بین المللی بانكوك و برنده شدن در یكی از این بخش ها را نیز در كارنامه خود دارد و در هفت بخش از جشنواره سزار (اسكار فرانسه) در سال 2005 نامزد شد و توانست 2 جایزه از آن را به خود اختصاص دهد.

همچنین نامزدی در یك بخش از جشنواره گلدن گلوب و جشنواره بین المللی كارلوی ویواری از دیگر افتخارات این فیلم برای سازندگانش به شمار می رود.

*«بر بوم زمان»

فیلم سینمایی بربوم زمان در روز یازدهم فروردین ماه از شبكه اول سیما پخش خواهد شد.

این فیلم سینمایی محصول كشور ایران است و به كارگردانی «محمد تقی راوندی» در سال 1382 ساخته شده است.

*«تیرانداز»

فیلم سینمایی تیرانداز یك تریلر اكشن درام است كه روز دوازدهم فروردین ماه پخش خواهد شد.

این فیلم سینمایی 124 دقیقه زمان دارد و در سال 2007 با بودجه 61 میلیون دلاری به كارگردانی آنتوئین فوكرا ساخته شد.

فیلم تیرانداز محصول كشور آمریكاست و پس از اكران فروشی معادل 95 میلیون دلار برای سازندگان خود به همراه آورد.

در این فیلم كیت مارا، مایكل نپا، دنی گلوور، جاناتان واكر و جاستین لوئیس بازی كرده اند و داستان آن درباره باب لی سوواگر، تك تیرانداز آمریكایی است كه بعد از عملیاتی در آفریقا كه منجر به كشته شدن دوستش شده است، دست از كار كشیده و در شمال آمریكا در یك كلبه به تنهایی زندگی می كند.

بعد از مدتی یكی از سناتورهای آمریكا به دیدار او می‌آید و از او می خواهد تا برای در امان ماندن رئیس جمهور از دست تروریست ها در سخنرانی به آنها كمك كند و محل اختفای تروریست ها را تشخیص دهد...

*«ستاره ساز»

این فیلم سینمایی در روز سیزدهم فروردین ماه از شبكه اول سیما به روی آنتن خواهد رفت.

فیلم ستاره ساز محصول سال 1995 كشور ایتالیاست و به كارگردانی جوریه تورناتوره ساخته شده است.

این فیلم در ژانر درام با مدت زمان 113 دقیقه ساخته شده و داستان آن طی سال های طلایی سینما رخ می دهد كه هركسی رویای ستاره شدن را در سر می پروراند. مردی در این میان به همه آرزومندان سینما قول می دهد كه رویایشان را محقق كند.

فیلم ستاره ساز در دو بخش از جشنواره ونیز نامزد شده و جایزه یكی از این بخش ها را از آن خود كرد.

منبع : فارس