تبیان، دستیار زندگی
در اولین روزهای انتشار وب، برای جدا كردن موارد، (مانند جدا كردن متن از عنوان‌های پررنگ)، كد (یا تگ) HTML تایپ می‌كردیم. ولی اكنون، فقط كافی است كه روی یكی از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه شیوه یك پاراگراف را تغییر دهیم؟

در اولین روزهای انتشار وب، برای جدا كردن موارد، (مانند جدا كردن متن از عنوان‌های پررنگ)، كد (یا تگ) HTML تایپ می‌كردیم. ولی اكنون، فقط كافی است كه روی یكی از گزینه‌های منو كلیك كنید تا FrontPage بقیه كارها را انجام دهد. این كار عملی شرح می‌دهد كه چگونه عنوان‌ها را انتخاب كنیم و از ابزار Formatting برای اعمال كردن یك شیوه روی پاراگراف‌ها استفاده ‌كنیم.

پاراگراف مورد نظر را انتخاب كنید

چگونه شیوه یك پاراگراف را تغییر دهیم؟

متن مورد نظر را های لایت كنید. اگر بخواهید بیش از یك پاراگراف را فرمت دهی كنید، تمام پاراگراف‌های مورد نظر را انتخاب كنید. لازم نیست كه تمام متن یك پاراگراف را انتخاب كنید. فقط كافی است كه قسمتی از آن را انتخاب كنید تا كل پاراگراف، فرمت دهی شود. توجه كنید كه هر پاراگراف، با یك علامت پاراگراف به پایان می‌رسد كه با فشردن Enter ایجاد می‌شود. علامت پایان خط كه با فشردن Shift + Enter ایجاد می‌شود، در یك پاراگراف قرار دارد.

فاصله بین پاراگراف‌ها را مشخص كنید

چگونه شیوه یك پاراگراف را تغییر دهیم؟

از منوی Format گزینه Paragraph را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Paragraph باز شود. در این كادر، می‌توانید پاراگراف‌ها را توگذاری كنید و فاصله بین خطوط و پاراگراف‌ها را مشخص كنید. كادر Preview، نتیجه انتخاب‌های شما را نشان می‌دهد. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و تغییرات روی پاراگراف انتخاب شده اعمال شود.

انتخاب عنوان (Heading)

چگونه شیوه یك پاراگراف را تغییر دهیم؟

عنوان‌ها، برای مشخص كردن هدف یك صفحه یا قسمت بكار می‌روند. عنوان‌ها از اندازه 1 تا 6 متغیرند. عدد كوچكتر به معنی عنوان بزرگتر و مهم تر است.

Heading1 اغلب بعنوان عنوان اصلی صفحه بكار می‌رود، در نوار ابزار Formatting ، لیست Style را باز كنید و یكی از عنوان‌ها را انتخاب كنید. برای برگشتن به متن معمولی، گزینه Normal را انتخاب كنید.

استفاده از Format Painter

چگونه شیوه یك پاراگراف را تغییر دهیم؟

اگر می‌خواهید فرمت یك پاراگراف را به پاراگراف دیگر كپی كنید، ابتدا پاراگراف مبدأ (یا قسمتی از آن) را انتخاب كنید (به قسمت نكته مراجعه كنید.)

فرمت را كپی كنید

اگر قصد دارید كه این فرمت را روی فقط یك كلمه یا پاراگراف اعمال كنید، روی دكمه Format Painter كلیك كنید. ولی اگر بخواهید آن را روی بیش از یك پاراگراف اعمال كنید، روی آن دكمه، دو بار كلیك كنید.

فرمت دهی را اعمال كنید

چگونه شیوه یك پاراگراف را تغییر دهیم؟

پاراگراف مقصد را های لایت كنید. وقتی كه های لایت كردید، فرمتی كه در مرحله 4 انتخاب كردید روی متنی كه انتخاب كردید اعمال می‌شود. توجه كنید كه ابزار Format Painter می‌تواند هایپرلینك‌ها را نیز كپی كند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد هایپرلینك‌ها، به بخش 4 «متصل كردن فایل‌ها با استفاده از هایپرلینك» مراجعه كنید.). اگر روی دكمه Format Painter دو بار كلیك كرده‌اید تا فرمت روی چند پاراگراف كپی شود، برگردید و دوباره روی این دكمه كلیك كنید.

* توجه *

انتخاب موردی كه باید فرمت‌دهی شود

وقتی كه از ابزار Format painter استفاده می‌كنید، اطلاعات فرمت دهی كه كپی می‌شود به این بستگی دارد كه چقدر از پاراگراف را های لایت كرده باشید. اگر یك كلمه را های لایت كرده باشید، فرمت كلمه كپی می‌شود و اگر كل پاراگراف را های لایت كنید، فرمت آن پاراگراف كپی می شود.