تبیان، دستیار زندگی
آب» بانوان احیا می‌شود مسوول انجمن شنای بانوان از برگزاری مسابقات حركات «موزون در آب» بانوان با قوت بیشتر نسبت به گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس كلیه‌ی فعالیت‌های استان‌ها در این زمینه زیر نظر انجمن شنا انجام خواهد شد. فرش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات «حركات موزون در آب» بانوان احیا می‌شود

مسوول انجمن شنای بانوان از برگزاری مسابقات حركات «موزون در آب» بانوان با قوت بیشتر نسبت به گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس كلیه‌ی فعالیت‌های استان‌ها در این زمینه زیر نظر انجمن شنا انجام خواهد شد.

فرشته عدل با بیان این مطلب افزود: حركات موزون در آب دو سال گذشته راه‌اندازی شده بود و پس از مدتی وقفه در كار دوباره قصد داریم با نظارت بر امور استان‌ها، این ورزش را احیا كنیم.

وی گفت: به همین منظور برای انتخاب ستاره‌های استان‌های كشور پنجشنبه‌ی آینده مسابقات استان‌ها را در شهرستان قزوین برگزار می‌كنیم. این در حالی است كه با برگزاری مسابقات انتخابی تهران از میان 44 شركت كننده 13 نفر نمره‌ی قبولی گرفتند.

مسوول انجمن ورزش بانوان در ادامه گفت: طی جلساتی كه با فدراسیون‌های ورزشی برگزار كرده‌ایم، قضیه‌ی استخرهای اختصاصی بانوان مطرح شد تا بانوان نیز همانند مردان از استخرهای مخصوص به خود برخوردار باشند. بر همین اساس باید توافق نامه‌ای با استان‌های كشور در این زمینه منعقد شود كه در صورت اجرا می‌توانیم شنای استان‌ها را توانمند كنیم.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری لیگ سراسری شنا گفت: این لیگ در برگزاری همانند لیگ مردان اجرا خواهد شد، و اگر بودجه‌ای كه برای سال 83 پیش بینی كرده‌ایم (200 میلیون ریال) به ما اختصاص داده شود می‌توانیم چندین دوره مسابقه در سطح كشور برگزار كنیم.

عدل از فعال كردن واترپلو استان‌های كشور خبر داد و گفت: برای این منظور فدراسیون یك سری وسایل كمك آموزشی و توپ به ما داده است تا با توزیع آن در استان‌ها به توسعه‌ی این ورزش بپردازیم و از طرفی مربیان خود را برای انجام فعالیت‌های آموزشی به استان‌ها اعزام خواهیم كرد.

خانم گل لیگ:

بهتر است لیگ به صورت دوره‌ای برگزار شود

بهتر است لیگ فوتسال بانوان استان خوزستان به صورت دوره‌ای برگزار شود.

سهیلا ملمولی، خانم گل لیگ فوتسال بانوان استان خوزستان، با بیان این مطلب افزود: برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشتی موجب خستگی زیاد بازیكنان می‌شود.وی كه دو سال است در تیم ملی فوتسال بانوان عضویت دارد خاطر نشان كرد: این خستگی ناشی از سفرهای متعددی است كه تیم‌ها برای برگزاری مسابقه‌های خود مجبور به انجام آنها هستند.

بازیكن تیم تربیت‌بدنی ایذه یادآور شد: تمام تلاش اعضای تیم كسب نتایج خوب در این دوره از رقابت‌ها بود و خوشبختانه توانستیم در تمام دیدارهای خود پیروز از میدان بیرون بیاییم.ملمولی با بیان این‌كه از سال 1379 فوتسال بانوان را آغاز كرده است تصریح كرد: تا كنون در سه بازی ملی برابر تیم‌های انگلستان، عراقی و آذربایجان حضور داشته‌ام.

وی با 28 گل زده تاكنون عنوان خانم گلی لیگ فوتسال بانوان را به خود اختصاص داده و به همراه تیمش در مرحله پایانی رقابت‌ها نیز حضور خواهد داشت.