تبیان، دستیار زندگی
دیبهشت ماه 1383 كمال تبریزی: تكثیر غیرقانونی مارمولك، تأثیری بر اكران این فیلم ندارد نمی‌توانیم، پیوستن به قانون كپی‌رایت را جدی بگیریم كپی فیلمبرداری شده از روی پرده‌ی فیلم «‌مارمولك» را شب گذشته با كیفیت تصویر و صدای بد دی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 10 اردیبهشت ماه 1383

كمال تبریزی:

تكثیر غیرقانونی مارمولك، تأثیری بر اكران این فیلم ندارد

نمی‌توانیم، پیوستن به قانون كپی‌رایت را جدی بگیریم

كپی فیلمبرداری شده از روی پرده‌ی فیلم «‌مارمولك» را شب گذشته با كیفیت تصویر و صدای بد دیدم و متأثر شدم.

كمال تبریزی، كارگردان «مارمولك»ضمن بیان این مطلب به ایسنا گفت: این سی‌دی، در سطح شهر بدون سانسور پخش شده و فكر می‌كنم جلوگیری از پخش آن، به عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط است.

وی معتقد است: این اتفاق ناشی از حضور فیلم در جشنواره‌ی فیلم فجر بوده و می‌گوید: در حالی كه من و تهیه‌كننده برای حضور در جشنواره زیاد راضی نبودیم اما مسئولین جشنواره اصرار كردند كه فیلم حتما باید در جشنواره حضور داشته باشد.

كارگردان «فرش باد»گفت: فكر نمی‌كنم وزارت ارشاد هم بتواند كاری انجام دهد چراكه در ایران نمی‌توانیم، پیوستن به قانون كپی‌رایت را جدی بگیریم.

كمال تبریزی با ابراز نگرانی از تأثیرگذاری این سی‌دی بر روی فروش نسخه ویدئویی «مارمولك» به ایسنا گفت: اكران عمومی با استقبال مواجه شده و هیچ تاثیر خاصی بر آن نداشته است.

كمال تبریزی، درباره تفاوت عكس‌العمل تماشاچی با جشنواره اظهار داشت: با توجه به حذفیات، به نظر، فاصله خنده‌ها بیشتر شده و لحظه‌های خنده را از دست دادیم.

وی در پایان، درباره فیلم پشت صحنه «‌مارمولك» گفت:‌ علاقه‌مند بودم این سی‌دی در یك غرفه خاص همزمان با اكران عمومی در سینماها، عرضه شود اما تهیه‌كننده مایل است كه پشت صحنه، همراه با فیلم ویدئویی در ویدئوكلوپ‌ها عرضه شود.