تبیان، دستیار زندگی
در تازه ترین رده بندی کمیته آمار و ارقام فدراسیون بین المللی فوتبال، تیم سپاهان به عنوان تیم اول آسیا معرفی شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سپاهان تیم نخست آسیا

در تازه ترین رده بندی کمیته آمار و ارقام فدراسیون بین المللی فوتبال، تیم سپاهان به عنوان تیم اول آسیا معرفی شد.

به نقل از مهر، در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال که شنبه اعلام شد، نماینده ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با سه پله صعود نسبت به رده‌ بندی گذشته به صدر جدول تیم‌های آسیایی صعود کرد. سپاهان که در رده‌ بندی قبلی در رده‌ 58  برترین تیم‌های جهان قرار گرفته بود در رده ‌بندی ماه فوریه به مکان 55 صعود کرده است.

سپاهان اصفهان که عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد با 5/148 امتیاز بهترین تیم آسیاست و باشگاه اوراواردز ژاپن با 5/145 در رتبه دوم آسیا و پنجاه ‌و نهم جهان قرار گرفت. ضمن اینکه آرمتپرس سنگاپور با 115 امتیاز مقام سوم آسیا و نود و نهم جهان را به خود اختصاص داد.

سپاهان اصفهان که عنوان قهرمانی جام حذفی فصل قبل کشور را از آن خود کرده بود در فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور خواهد داشت که باید روز 22 اسفندماه در اولین دیدار خود به مصاف تیم الاتحاد سوریه برود.

رده بندی 10‌ تیم برتر باشگاههای جهان از سوی کمیته آمار و ارقام فدراسیون بین المللی فوتبال به شرح زیر است:

1- چلسی (انگلیس) 279 امتیاز

2- آث ‌میلان (ایتالیا) 278 امتیاز

3- سویا (اسپانیا) 276 امتیاز

4- منچستر یوناتید (انگلیس) 274 امتیاز

5- بوکاجونیورز (آرژانتین) 252 امتیاز

6- آاس روم (ایتالیا) 240 امتیاز

7- بارسلونا (اسپانیا) 236 امتیاز

8- اینترمیلان (ایتالیا) 229 امتیاز

9- لیورپول (انگلیس) 225 امتیاز

10- آرسنال (انگلیس) 223 امتیاز

ساکت: افتخار اولی آسیا متعلق به همه ایرانیان است

مدیرعامل باشگاه سپاهان قرار گرفتن در رده نخست تیم های برتر آسیا را افتخاری غرور آفرین برای فوتبال ایران خواند.

محمدرضا ساکت در گفتگو با مهر، در مورد قرار گرفتن تیم فوتبال این باشگاه در رده نخست تیم های آسیایی گفت: خوشحالیم که توانستیم برگی دیگر بر افتخارات فوتبال ایران در آسیا و جهان بیفزاییم. البته این افتخار تنها به باشگاه سپاهان اختصاص ندارد و متعلق به فوتبال و هواداران ایران است.

وی افزود: این موفقیت را به بازیکنان و کادر فنی و همه فوتبال دوستان تبریک می گویم. این یک دوپینگ روحی بسیار خوب برای سایپا و سپاهان پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود تا با روحیه ای مطلوب گام در فصل جدید این رقابتها بگذارند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با دعوت از همه مسئولان و رسانه ها برای حمایت از دو باشگاه سپاهان و سایپا تصریح کرد: از همه مسئولان سازمان تربیت بدنی ، فدراسیون فوتبال و خصوصا رسانه ها می خواهیم که از این دو باشگاه که نمایندگان فوتبال ایران در آسیا هستند حمایت کنند تا به یاری خدا بتوانیم به موفقیت های شایسته ای در فوتبال قاره کهن دست پیدا کنیم و امیدواریم فینال این دوره از مسابقات بین تیم های سایپا و سپاهان برگزار شود.

محمدرضا ساکت درخاتمه گفت: از مسئولان فدراسیون فوتبال می خواهیم که در برگزاری مسابقات داخلی همکاری لازم را با باشگاههای سپاهان و سایپا داشته باشند تا این دو تیم بتوانند تمام توانشان را در مسابقات برون مرزی بگذارند وبرای ایران افتخار آفرینی کنند