تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 مصائب مسیح پروانه نمایش نگرفت فیلم « مصائب مسیح» برای دریافت پروانه نمایش، به اداره نظارت و ارزشیابی ارائه نشده است. جعفر صانعی مقدم، مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ضمن بیان این مطلب به ایسنا، گفت: این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 10 اردیبهشت ماه 1383

مصائب مسیح پروانه نمایش نگرفت

فیلم « مصائب مسیح»برای دریافت پروانه نمایش، به اداره نظارت و ارزشیابی ارائه نشده است.

جعفر صانعی مقدم، مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ضمن بیان این مطلب به ایسنا، گفت: این فیلم خارجی قاعدتاً باید از طریق فارابی به ما ارائه شود ولی هنوز به ما فیلمی نداده اند.

خبر خرید و اكران «مصائب مسیح» پیش از این، از سوی مسئول مربوطه در فارابی تأیید شده است.

وی درباره فیلم «باد ما را خواهد برد» عباس كیارستمی نیز اظهار داشت: این فیلم مدت زمان زیادی است كه پروانه نمایش گرفته ولی هنوز برنامه اكران گروه مخاطب خاص مشخص نیست.

جعفر صانعی مقدم به دلایل نامشخص بودن طرح گروه مخاطب خاص اشاره كرد و به ایسنا گفت:  قرار شد بودجه و امكانات این طرح از طریق ارشاد به خانه سینما واگذار شود.

پیش از این بنیاد سینمایی فارابی مسئول بود تا این گروه آغاز به كار كند و با به وجود آمدن این مشكل جدید، هم اكنون مشغول مذاكره با منوچهر شاهسواری ( مجری طرح) هستیم تا همچنان با این تغییرات باقی بماند، چون اگر او این مسئولین را قبول نكند ما زمان را از دست خواهیم داد.

وی معتقد است مشكلات مالی نیز باعث دیر آغاز شدن گروه مخاطب خاص شده كه به زودی حل خواهد شد.

مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی درباره بودجه مشخص شده در این زمینه اظهار داشت: یك بودجه مشخص و ثابتی نیست بلكه برای هر فیلمی یكسری امكانات تبلیغاتی و نمایشی در نظر گرفته شده است.

بر اساس همین گزارش، گروه مخاطب خاص با توجه به آزادسازی اكران در سینماها، مطرح شده تا فیلم های خاص و هنری به راحتی بتوانند اكران عمومی شوند.