تبیان، دستیار زندگی
در آستانه سفر تیم فوتبال سایپا برای برگزاری نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده كویت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی 24 شاخصه مربیگری را دارد

در آستانه سفر تیم فوتبال سایپا برای برگزاری نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده كویت، مسوولان شركت و باشگاه سایپا به همراه رئیس سازمان تربیت بدنی با اعضای این تیم دیدار كردند.

به نقل از ایسنا، در این مراسم علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی، بذرپاش مدیرعامل شركت سایپا، كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، هاشمی مدیر عامل باشگاه سایپا و دایی سرمربی تیم ملی و سایپا حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل باشگاه سایپا با اشاره به فعالیت‌های باشگاه كه از سال 75 در قالب یك تیم كارگری آغاز و در سال 78 به تاسیس شركت فرهنگی ورزشی سایپا منجر شده است، گفت: ما در سال 84 استاندارد "ایزو" دریافت كردیم در حالی كه سپاهان در سال 86 به این مهم دست پیدا كرد كه بر روی آن مانور زیادی شد و در واقع ما نخستین باشگاهی بودیم كه ایزو گرفتیم، هر چند كه آن را افتخار زیادی نمی‌دانیم.

وی افزود: قهرمانی در لیگ برتر حاصل برنامه‌ای پنج ساله بود. پس از قهرمانی در لیگ یكی از دوستان رسانه‌ای به من عنوان كرد كه سایپا بر روی شانس قهرمان شده اما من حاضر هستم این موضوع را ثابت كنم كه ما پس از طی برنامه‌ای پنج ساله قهرمانی لیگ را بدست آوردیم و اكنون می‌خواهیم جزء باشگاه‌های پیشرو در فوتبال كشور باشیم. در حال حاضر برنامه پنج ساله دوم باشگاه را نیز تدوین كرده‌ایم كه جز نخستین مكاتبات ما با بذرپاش مدیرعامل شركت سایپاست.

هاشمی درباره انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: سایپا خانه دایی است و ما او را تقدیم تیم ملی كردیم.

در ادامه مهرداد بذرپاش ضمن تبریك انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی از سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال به دلیل این انتخاب تشكر كرد و خطاب به بازیكنان سایپا گفت: شما از دو نعمت الگو بودن برای جوان‌ها و شاد كردن دل مردم برخوردار هستید. امیدوارم لیگ را جدی بگیرید و اول باشید.

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه معتقد است كه تیم حداقل سوم می‌شود اما، من می‌گویم كه سایپا باید اول شود و حتی اگر لازم است ما را هم به میدان بیاورید. امیدوارم در لیگ قهرمانان آسیا نیز قهرمان شوید تا ما نیز بتوانیم حساب‌های بانكی‌تان را دست بزنیم.

علی‌آبادی در این مراسم گفت: انسان از دو نعمت درونی عقل و بیرونی قرآن برخوردار است و استفاده از این دو نعمت در هر مسیری چه فرهنگی یا ورزشی و یا اقتصادی هدف است و باعث می‌شود تا راه درست را انتخاب كنیم.

وی افزود: قصد داشتم زودتر در جشن قهرمانی سایپا حاضر شوم، این تیم بازی‌های خوبی انجام داده است و حقش با امكاناتی كه دارد بیش از اینهاست.

علی‌آبادی خاطرنشان كرد: بذرپاش مدیر جوان، لایق و مورد اعتماد رئیس جمهور است كه امیدوارم با حضور وی تیم فوتبال سایپا موفق شود و در آسیا نیز مقام قهرمانی را كسب كند. تیم سایپا تا امروز یك تیم بود اما، از نخستین بازی در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران و تمام مردم است، موضع‌گیری دولت و رئیس جمهور ایران در تمامی صحنه‌ها درخشیدن ایران است و مردم سایر كشورها نیز موفقیت ایران را دوست دارند.

وی افزود: سایپا مربی خود را تقدیم تیم ملی كرد و امروز پس از دیدن بریده جراید هیچ نكته منفی در این مورد ندیدم. این برای نخستین بار پس از انتخاب مربی داخلی و یا خارجی است. زمانی كه مطالعه می‌كردم كه یك مربی باید چه شاخصه‌هایی داشته باشد و دایی چه شاخصه‌هایی دارد، بیست و سه‌، بیست و چهار مورد بود كه دایی دارای آنها بود.

رئیس سازمان تربیت بدنی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) بدین مضمون كه اگر تجربه ندارید با مشورت و فكر دیگران سهیم شوید، اظهار كرد: علی دایی نیز می‌تواند در مورد مسایل مختلف مشورت كند، تا آنجا كه یادم می‌آید دایی همواره به كشور و تیم ملی عشق ورزیده است، زمانی كه دایی در خط حمله تیم ملی بود و تیم در دفاع دچار مشكل بود دایی به كمك مدافعان می‌آمد. همانند كاری كه رزمنده‌ها در جبهه‌های جنگ انجام می‌دادند و در هر قسمت كه به آنها نیاز بود حضور داشتند. از نظر من باشگاه سایپا در موضوع حضور علی دایی در تیم ملی از خودگذشتگی كرد.

وی سپس با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش كشور اظهار كرد: تلاش ما این است تا به دو متر فضای ورزشی برای هر نفر برسیم كه اكنون داشته ما چهاردهم است.

علی‌آبادی سپس با اشاره به اینكه خبر خوبی برای جامعه ورزشی دارد، اظهار كرد: در سال 86، 75 درصد اعتبارات سازمان در ساخت و ساز فضای ورزشی ارتقا یافته است و سال‌های 87 و 88 زمان شكوفایی ورزش ایران خواهد بود.