تبیان، دستیار زندگی
علی دایی به علت داشتن مدرک B آسیا، می تواند در مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی به عنوان سرمربی .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی می تواند روی نیمکت بنشیند

علی دایی به علت داشتن مدرک B آسیا، می تواند در مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی کشورمان بنشیند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال، مربیان تیم های مختلف می توانند تا سال 2010 با مدرک B کنفدراسیون قاره خود، روی نیمکت تیم ملی کشورشان بنشینند.

بر پایه این گزارش، البته از سال 2010 تا 2017 سرمربیان تیم های مختلف دنیا باید دارای مدرک A کنفدراسیون قاره ها باشند و از آن سال به بعد این مربیان در صورتی می توانند با دریافت مجوز بازی روی نیمکت تیم خود بنشینند که دارای گواهینامه حرفه ای مربیگری باشند.

در این بین علی دایی که خردادماه سال گذشته و در کلاس مرتضی محصص مدرس فیفا موفق به کسب مدرک B آسیا شد، مشکلی برای دریافت مجوز مربیگری جهت نشستن روی نیمکت تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی نخواهد داشت.

البته طبق تصمیم فدراسیون فوتبال و کمیته آموزش، علی دایی در خردادماه سال آینده در کلاس A بین المللی شرکت خواهد کرد تا در صورت موفقیت در این کلاس، حکم مربیگری A  آسیا را دریافت کند.

دایی غایب بزرگ دیدار ایران با بحرین

اسامی تیم ملی فوتبال ایران برای آغاز مرحله جدید اردوی تیم ملی پس از پایان هفته بیست و چهارم لیگ اعلام خواهد شد.

به نقل از ایسنا، بر اساس تصمیم كمیته تیم‌های ملی و كادر فنی جدید تیم ملی، اسامی بازیكنان تیم ملی فوتبال دوشنبه هفته آینده و پس از انجام بازی پایانی هفته بیست و چهارم از سوی علی دایی اعلام خواهد شد تا از بیست و یكم اسفند مرحله جدید تمرینات تیم ملی آغاز شود.

البته در روزهای ابتدایی اردوی تیم ملی بازیكنان دعوت شده از تیم‌های استقلال و ملوان به دلیل بازی این دو تیم در روز بیست و یكم اسفند غایب خواهند بود. در این روز استقلال - ملوان بازی عقب افتاده از هفته نوزدهم را انجام خواهند داد.

هم‌چنین بازیكنان ملی‌پوش سایپا و فولاد مباركه سپاهان هم به دلیل حضور این دوتیم در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دیرتر از سایرین به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.

تمرینات تیم ملی تا بیست و ششم اسفند ادامه خواهد داشت و پس از این روز بازیكنان برای انجام بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ به تیم‌های باشگاهی‌شان خواهند پیوست.

یك روز پس از پایان بازی‌های هفته بیست و پنجم ملی‌پوشان ایران برای انجام دیدار دوستانه برابر بحرین راهی منامه خواهند شد اما، در این اردو هم بازیكنان ملی‌پوش سپاهان و سایپا به دلیل حضور تیم‌های باشگاهی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا غایب خواهند بود.

علی دایی هم كه به همراه سایپا در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد در روز بیست و نهم اسفند همزمان با بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر بحرین در تهران هدایت سایپا برابر الوصل امارات را بر عهده خواهد داشت. بنابراین او در اولین بازی رسمی تیم ملی پس از انتخابش به عنوان سرمربی بر روی نیمكت تیم ملی حضور نخواهد داشت.