تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 جوان گرایی در پنجاه و هفتمین دوره ی جشنواره ی « كن» پوسترهای جشنواره ی بین المللی « كن» فیلم های بخش مسابقه ی پنجاه و ششمین جشنواره بین المللی فیلم كن مختصری از تاریخچه جشنواره كن جشنواره بین المللی « كن» در پنجاه و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 9 اردیبهشت ماه 1383

جوان گرایی در پنجاه و هفتمین دوره ی جشنواره ی « كن»

پوسترهای جشنواره ی بین المللی « كن»

فیلم های بخش مسابقه ی پنجاه و ششمین جشنواره بین المللی فیلم كن

مختصری از تاریخچه جشنواره كن

جشنواره بین المللی « كن» در پنجاه و هفتمین دوره خود كه از 23 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه سال جاری در شهر ساحلی « كن» واقع در جنوب فرانسه برگزار خواهد شد، با رویكردی جوان گرایانه برگزار خواهد شد.

به گزارش (ایسنا)، جشنواره كن در این دوره توجه خاصی به جوانان فیلمساز ناشناخته در سراسر جهان داشته است. 18 فیلم برای كسب نخل طلایی جشنواره به رقابت با یكدیگر خواهند پرداخت. البته در این میان فیلمسازان سرشناسی چون كارستاریكا با فیلم «زندگی معجزه است»، جوئل و اتان كوئن با فیلم «قاتل زنان»، مایكل مور «فارنهایت» نیز حضور دارند و حتی برخی از كارشناسان سینمایی عرصه دریافت نخل طلایی را برای فیلمسازان سرشناس تنگ می بینند.

سینمای ایران در این دوره 6  فیلم برای شركت در بخش اصلی جشنواره كن ارسال كرد كه متأسفانه هیچ كدام نتوانستند جواز حضور در بخش های اصلی جشنواره را بدست آورند.سینمای ایران در این دوره تنها دو فیلم گاوخونی(بهروز افخمی) و خواب تلخ (محسن امیر یوسفی) را در بخش «دو هفته كارگردان ها» دارد كه البته این بخش در جشنواره كن مدیریت جداگانه ای داشته و چندان مورد توجه نیست.

از دیگر نكته های جالب توجه حضور سینمای ایران در این دوره (با توجه به رویكرد جوان گرایی جشنواره كن) حضور غرفه ای از انجمن سینمای جوانان ایران و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و حضور چند شركت خصوصی از جمله «به نگر» با مدیریت علیرضا شجاع نوری و فارابی در بازار عرضه فیلم جشنواره كن است.