تبیان، دستیار زندگی
بهشت 1382 بازسازی فاز نخست ارگ بم 15 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده از سوی بانك جهانی برای انجام مراحل ابتدایی و اضطراری بازسازی و احیای ارگ تاریخی بم، اواخر اردیبهشت امسال در اختیار دولت ایران قرار می گیرد. به گزارش «میرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 8 اردیبهشت 1382

بازسازی فاز نخست ارگ بم

15 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده از سوی بانك جهانی برای انجام مراحل ابتدایی و اضطراری بازسازی و احیای ارگ تاریخی بم، اواخر اردیبهشت امسال در اختیار دولت ایران قرار می گیرد.

به گزارش «میراث خبر» در بازدید اخیر هیئت كارشناسی بانك جهانی از ارگ و شهر تاریخی بم، مقرر شد اعتباری معادل 71میلیون و 450هزار دلار برای تمامی خسارت های وارده بر آثار تاریخی فرهنگی شهر بم، اختصاص داده شود و از این اعتبار، 16میلیون و 450هزار دلار برای مرمت و بازسازی 18ساختمان تاریخی فرهنگی شهر بم در نظر گرفته شد و 55میلیون دلار از این بودجه نیز برای مرمت ارگ تاریخی بم ، اختصاص یافت.

هم اكنون نیز مقرر شده است ، 15میلیون دلار از كل بودجه اختصاص یافته برای مرمت ارگ بم ، به منظور ایجاد مركز اطلاع رسانی و گردشگری ، مركز تحقیقات و مقاوم سازی خشت و مطالعات كاربردی و مردم شناسی به عنوان فاز نخست اجرایی در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد. وی تصریح كرد: در حال حاضر گروه كارشناسان ایرانی میزان خسارات وارده بر آثار تاریخی فرهنگی شهر بم را مورد مطالعه قرار داده اند كه نتایج تحقیقات و مطالعات در اختیار گروه كارشناسان خارجی قرار می گیرد تا براساس مطالعات كارشناسی تصمیم نهایی درباره اختصاص اعتبار لازم گرفته شود.