تبیان، دستیار زندگی
فوتبال ایران پس از مدتها بلاتکلیفی صاحب سرمربی شد، انتخابی که با شوک عمومی همراه بود زیرا همه انتظار داشتند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر کارشناسان در مورد انتخاب دایی

فوتبال ایران پس از مدتها بلاتکلیفی صاحب سرمربی شد، انتخابی که با شوک عمومی همراه بود زیرا همه انتظار داشتند که افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

در این بین اما مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردند که علی دایی را برای هدایت تیم ملی ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره آسیا انتخاب کردند.

در زیر واکنش های مسئولان، مربیان لیگ برتری و همچنین بازتاب های بین المللی انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تین فوتبال ایران را می خوانید:

كفاشیان: از دایی كاملا حمایت می‌كنیم

علی كفاشیان پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از سرمربی تیم ملی به طور كامل حمایت خواهیم كرد.

رییس فدراسیون فوتبال درخصوص این انتخاب به ایسنا، گفت: ما برنامه‌های تمام گزینه‌های احتمالی را دریافت كرده بودیم كه علی دایی نیز جزو آنها بود. به شخصه چندین نشست را با وی برگزار كرده بودم اما، امروز نشست نهایی در فدراسیون فوتبال برگزار شد و پس از توافقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم كه وی گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی است.

كفاشیان با بیان حمایت كامل از سرمربی جدید تیم ملی فوتبال گفت: علی دایی در انتخاب دستیارانش مختار است و قرار است پس از انتخاب همكاران خود آنها را به ما معرفی كند. ما از هرگونه كمك در این زمینه دریغ نخواهیم كرد.

وی درخصوص وضعیت منصور ابراهیم زاده و افشین پیروانی، مربیان تیم ملی گفت: علی دایی باید در این زمینه نظرش را به ما اعلام كند و سپس تصمیم‌گیری خواهیم كرد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال كه آیا كمیته تیم‌های ملی و هیات رییسه موافق انتخاب علی دایی بودند به ایسنا گفت: كمیته تیم‌های ملی و هیات رییسه اختیار تام درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی به من داده بودند.

علی كفاشیان درخصوص عدم انتخاب افشین قطبی و سایر گزینه‌های دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: ما با قطبی به توافق كامل رسیده بودیم اما سعیدلو رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نگرانی خود را از جدایی قطبی از پرسپولیس اعلام كرده بود و از ما خواست كه روی گزینه‌های دیگر فكر كنیم.

وی اختلاف برخی از بازیكنان تیم ملی با علی دایی را رد كرد و گفت: هیچ اختلافی بین بازیكنان و علی دایی وجود ندارد و كسی قصد تحریم كردن حضور در تیم ملی را ندارد. این یك بحث ملی است و تمام بازیكنان از سرمربی تیم حمایت خواهند كرد. علی دایی نیز خودش اعلام كرد از توانایی و كمك تمام مربیان و پتانسیل تمام بازیكنان استفاده خواهد كرد.

رییس فدراسیون فوتبال درخصوص دلایل انتخاب علی دایی گفت: علی دایی جزو بهترین بازیكنان ایران و آسیا بوده و توانمندی‌های خودش را نشان داده است. او همچنین در عرصه مربی‌گری نیز با سایپا به عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران رسید. دایی مربی جوان و با انگیزه‌ای است و برای هدایت تیم ملی انگیزه زیادی دارد و با كمك همدیگر می‌توانیم تیم ملی موفقی داشته باشیم.

علی كفاشیان در پایان از تمام اهالی فوتبال و رسانه‌های گروهی درخواست كرد برای حضور قدرتمند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تیم ملی ایران را حمایت كنند.

برانکو: دایی گزینه خوبی برای تیم ملی ایران است

سرمربی پیشین تیم ملی ایران گفت: دایی انسان باهوش و سخت کوشی است و می‌تواند در تیم ملی موفق شود.

برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: دایی در زمان بازیگری‌اش بازیکن باهوش و سختکوشی بود و همین روحیه از او در دوران بازیگری‌ا‌ش یک بازیکن موفق ساخته بود. اطمینان دارم که او گزینه خوبی برای تیم ملی ایران است و با هوش و سخت‌کوشی‌اش می‌تواند در تیم ملی موفق شود.

وی در پاسخ به این سوال که آینده تیم ملی را با دایی چگونه می بینید و آیا ایران می تواند با دایی به جام جهانی صعود کند؟ گفت: من پیشگو نیستم اما، برای دایی و تیم ملی ایران بهترین آرزوها را دارم.

برانکو درباره پیشنهاد فوتبال ویتنام برای مربی‌گری در تیم ملی این کشور به ایسنا گفت: من نامزد مربی‌گری در تیم ملی ویتنام هستم، حتی سران فوتبال این کشور گفتگوهایی را هم با من انجام داده‌اند اما، تمایلی به قبول این پیشنهاد ندارم. ضمن اینکه در حال حاضر علاقه‌ای هم به مربی‌گری تیم ملی ندارم و دوست دارم در یک تیم باشگاهی کار کنم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا از تیم باشگاهی پیشنهاد دارید یا خیر؟ گفت: از چند تیم باشگاهی از آسیا و اروپا پیشنهاد همکاری شده است اما، هنوز به این پیشنهادات پاسخی نداده‌ام اولویت برای من ادامه کار در اروپا است.

قطبی: خودم و باشگاه پرسپولیس در خدمت تیم ملی خواهیم بود

قطبی پس از انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: خودم و باشگاه پرسپولیس در خدمت تیم ملی خواهیم بود.

به نقل از ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تبریك انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: از این انتخاب خوشحالم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌كنم.

وی كه یكی از كاندیدای مربی‌گری تیم ملی فوتبال بود، ادامه داد: شخصا هر كاری از دستم بربیاید برای كمك به تیم ملی فوتبال كشورم دریغ نخواهم كرد و برای هرگونه كمك به علی دایی آماده‌ام.

قطبی اظهار كرد: من با پرسپولیس قرارداد دارم و سرمربی این تیم هستم، اكنون تمام تمركزم روی پرسپولیس است.

كریمی: باید همه با تمام قوا از دایی حمایت كنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را مثبت توصیف كرد.

فیروز كریمی در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: حضور متمادی علی دایی در كشورهای اروپایی و كسب تجربیات گران‌بهای وی می‌تواند در راه پر پیچ و خم تیم ملی به نفع كشور باشد. البته این قضیه یك شرط دارد و آن این است كه با تمام قوا از وی حمایت لازم به عمل آید و فرصت كافی در اختیارش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تجربه تلخ قلعه‌نویی در تیم ملی برای علی دایی نیز تكرار شود. باید از تفكرات گذشته دست بكشیم و به دنبال شرایط ایده‌آل و همسو با كشورهای صاحب نام فوتبال باشیم حتی اگر به جام جهانی نیز نرسیم اشكالی ندارد. باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و منطبق با اصول روز دنیا پیش برویم كه این از هر مساله دیگری مهمتر است. البته با چنین روشی می‌توانیم مطمئن باشیم كه به هدف نهایی خود خواهیم رسید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با تبریك به علی دایی گفت: برای دایی در این راه مردمی كه پیش رو دارد آرزوی موفقیت می‌كنم و اطمینان دارم وی می‌تواند با صبر و تلاش به موفقیت‌هایش بیفزاید. من هر همفكری كه از دستم بیاید برای دایی انجام خواهم داد و با كمال میل به وی كمك خواهم كرد.

کریمی در پایان گفت: خوشحالم پس از ما‌ه‌ها سردرگمی تیم ملی مربی‌اش را شناخت. ما رقبای سرسختی پیش رو داریم و امروز رقبای درجه دوم ما جزء رقبای اصلی‌مان به شمار می‌روند كه باید حواس‌مان را بسیار جمع كنیم.

یاوری: دایی نیاز به حمایت جامعه فوتبال دارد

سرمربی تیم برق شیراز گفت: سرمربی ایران در حال حاضر بیش از هر زمانی به حمایت تمامی جامعه فوتبال نیاز دارد.

محمود یاوری پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: در هر صورت علی دایی اسوه فوتبال ایران است و در فوتبال ما زحمات زیادی كشیده است. همانطور كه افشین قطبی امتیاز بزرگ همكاری با مربیان بزرگ دنیا را داشت، علی دایی نیز در طول دوران حضورش در فوتبال اروپا با مربیان صاحب نامی همكاری كرده است. اكنون وظیفه تمامی جامعه فوتبال و به خصوص همه مربیان است كه به خاطر تعصب ملی به علی دایی كمك كنند.

وی افزود: تمامی ما باید دایی را حمایت كنیم چرا كه او می‌تواند از شهرت، محبوبیت و شخصیتش در تیم ملی استفاده كند، تصور می‌كنم فدراسیون انتخاب خوبی انجام داد هر چند كه هر گزینه دیگری انتخاب می‌شد، برتری‌هایی از هر نظر داشت اما، در میان گزینه‌هایی كه وجود داشت دایی نیز انتخاب خوبی بود. وی در سایپا نیز نشان داد كه توانسته كمبودها را جبران كند و تیمش روال طبیعی را پیدا كند در واقع او در طول یك سال و نیم مربی‌گری باشگاهی عملكرد خوبی داشته است و تیمش سیر صعودی پیدا كرده است.

یاوری خاطرنشان كرد: اعتقادم این است كه یك سرمربی در تیم ملی نیاز به تجربه و علم روز دارد كه تصور می‌كنم، دایی با توجه به آشنایی با علم روز و انرژی كه دارد می‌تواند به مرور صاحب تجربه نیز شود و تیم خوبی را روانه‌ جام جهانی كند.

یاوری درباره رابطه دایی با بازیكنان بزرگ فوتبال ایران نیز گفت: شاید هیچ كس مانند علی دایی لژیونرها و بازیكنان بزرگ تیم ملی را نشناسد، چرا كه وی در بطن تیم ملی بوده و روحیات و نحوه ارتباط با آنها را به خوبی می‌داند.

مظلومی: همه باید به انتخاب فدراسیون احترام بگذارند

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: همه باید برای موفقیت تیم ملی به علی دایی کمک کنند.

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: علی دایی باید با انتخاب‌های درست و تمرینات مناسب و گذاشتن وقت بیشتر برای تیم ملی، برای موفقیت فوتبال كشور تلاش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون که سرمربی تیم ملی انتخاب شده است همه باید به انتخاب فدراسیون احترام بگذارند و با کم کردن انتقادهایشان به علی دایی کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان خاطرنشان ساخت: موفقیت پشت ریسک است و کسانی که علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده‌اند، ریسکش را پذیرفته و به توانایی‌های وی اعتقاد دارند.

مظلومی تاکید کرد: علی دایی اگر در دوران بازیگری با عده‌ای اختلاف داشته است دیگر باید آن‌ها را به خاطر منافع ملی کنار بگذارد و در لباس مربیگری تیم ملی تنها منافع تیم ملی را مد نظر قرار دهد.

ذوالفقارنسب: دایی برای سرمربی‌گری تیم ملی تجربه لازم را دارد

كاندیدای مربیگری تیم ملی فوتبال، انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی را قابل قبول دانست و گفت: همه باید در این راه سخت وی را كمك كنند.

بیژن ذوالفقارنسب با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: به علی دایی، فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی برای این انتخاب تبریك می‌گویم و خوشحالم كه تیم ملی از بلاتكلیفی خارج شد.

وی ادامه داد: علی دایی دارای قابلیت و ظرفیت خوبی در كارش است و تصور می‌كنم اگر همه امكانات لازم برای وی فراهم باشد و از او حمایت كامل به عمل آورند، می تواند در این مسیر سخت و پرحاشیه موفق باشد.

ذوالفقارنسب تصریح كرد: كاپیتان سابق تیم ملی تا سن 38 سالگی در سطح بسیار بالایی فوتبال را بازی كرد و تجارب بسیار خوبی را در سطح بین‌المللی بدست آورد كه از خیلی از مربیانی كه چندین سال است در لیگ باشگاهی فعالیت می‌كنند دارای تجربه بیشتری است اما، مهمترین توصیه من به محیط پیرامونی وی بازمی‌گردد كه باید بسیار كم اشتباه باشد و از حاشیه‌ها پرهیز كند.

وی گفت: دایی باید تا جای ممكن به دور از حاشیه و جنجال فعالیت كند و از همه امكانات داخل كشور (فنی و فكری) استفاده لازم را ببرد.

سرمربی ذوب آهن در پایان گفت: استقلال كاری دایی از همه چیز مهمتر است و وی باید با توجه به اینكه طی یكی، دو سال گذشته در ایران زندگی كرده و شناخت كاملی از مربیان داخلی دارد، با اراده و فكر خودش همكارانش را انتخاب كند.

روشن: دایی در عین شایستگی جوان است

كارشناس و پیشكسوت فوتبال در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی ایران گفت: با توجه به مسایلی كه درمورد ارتباط علی دایی با برخی از بازیكنان تیم ملی شنیده‌ام فكر می‌كنم اولویت كار او باید این باشد كه همه گذشته‌ را فراموش كند و تنها با شایسته‌سالاری به تیم ملی نگاه كند.

حسن روشن در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: این انتخاب به عقیده من بد نبود. فكر می‌كنم در این وضعیت انتخاب خوبی انجام دادند چون دایی موقعیت خوبی در فیفا و AFC دارد و زودتر می‌تواند اعتماد این مجامع را دوباره به ما جلب كند.

وی ادامه داد: من احساس می‌كنم دایی هنوز برای تیم ملی جوان است و باید از باتجربه‌ترها كمك بگیرد. باید از آنهایی كه در این زمینه كار كرده‌اند و به درد تیم ملی می‌خورند استفاده كند. اما به طور كلی فكر می‌كنم كه اختلاف نظرهایی كه برخی گروه‌ها برای تحمیل گزینه خود به تیم ملی داشتند باعث شد تا در نهایت دایی برای این پست در نظر گرفته شود.

بازیكن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان این كه من خواهش بردارانه‌ای را از علی دایی دارم، تصریح كرد: دایی باید در این مقطع مسایل قدیمی را كه در تیم ملی بین او و سایر بازیكنان بوده كنار بگذارد. به عقیده من هم اكنون باید به همه به یك چشم نگاه كند. كسی كه خوب بازی كند در تیم ملی جا داشته باشد و كسی كه بد بازی كند از این تیم كنار رود. او باید شایسته‌ها را برای تیم ملی انتخاب كند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا فكر می‌كنید علی دایی جاذبه لازم برای هدایت ستاره های تیم ملی را دارد یا خیر؟ پاسخ داد: این كار خیلی مشكل است اما، من امیدوارم كه علی دایی بتواند به این نكته مهم دست یابد.

روشن با تاكید بر اینكه علی دایی در عین شایستگی هنوز برای تیم ملی جوان است، خاطرنشان كرد: به هر حال تیم ملی جای بزرگی است اما، علی دایی هم شخصی با ویژگی‌های مناسب و تحصیلات كامل است. او باید حتما از بقیه كمك بگیرد و سوء تفاهم‌های گذشته را برطرف كند.

ابراهیم زاده و پیروانی از اظهارنظر درباره انتخاب دایی خودداری كردند

مربیان تیم ملی فوتبال ایران از اظهارنظر درباره انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی خودداری كردند.

به نقل از ایسنا، منصور ابراهیم زاده و افشین پیروانی مربیان تیم ملی ایران از اظهارنظر درباره انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی خودداری كردند و این موضوع را به نشست با سرمربی جدید و فدراسیون فوتبال موكول كردند.

منصور ابراهیم زاده به خبرنگار ایسنا گفت: این اتفاق به تازگی افتاده است و نمی‌توان درباره آن اظهارنظر كرد. باید دید مسوولان فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرند و من در این مورد بعدا صحبت می‌كنم .

افشین پیروانی نیز اظهار كرد: از این خبر مطلع شدم اما فعلا در این باره صحبت می‌كنم و پس از مشخص شدن تمامی شرایط درباره آن اظهارنظر خواهم كرد.

بی‌بی‌سی: با انتخاب دایی تیم ایران از بلاتكلیفی خارج شد

شبكه خبری بی‌بی‌سی با اشاره به انتخاب  علی دایی، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : به‌این ترتیب تیم ملی ایران كه از حدود هفت ماه پیش و بعد از بركناری امیر قلعه نویی در پایان مسابقات جام ملتهای آسیا بدون سرمربی بود، از بلاتكلیفی خارج شد.

بی‌بی‌سی افزود: دایی 39 ساله از سال 1372 تا سال 1385 از( 1993 تا 2006 )در تیم ملی ایران بازی می‌كرد و در این مدت 149 بار با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفت و بیش از 100 بار گل زد و تنها بازیكن تاریخ فوتبال جهان است كه بیش از یكصد گل ملی به ثمر رسانده است.

وی همچنین فصل گذشته در اولین تجربه مربیگری خود، سرمربیگری سایپا را برعهده گرفت و توانست این تیم را به قهرمانی لیگ برتر ایران برساند. البته سایپا در این فصل وضعیت خوبی ندارد و در زمان حاضر در رده دهم لیگ برتر است.

علی كفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، اعلام كرد قرارداد این فدراسیون با دایی یك ساله است و بعد از آن درباره تمدید قرارداد تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته كفاشیان ، دایی به زودی دستیارانش در این تیم را معرفی و بازیكنان موردنظرش را به اردو دعوت خواهد كرد.

بی‌بی‌سی تاكید كرد: دایی باید در اولین گام تیم ایران را در مسابقات مقدماتی جام جهانی2010 آفریقای جنوبی رهبری كند. ایران در اولین دیدار خود در این چارچوب در ورزشگاه آزادی تهران با تیم سوریه مساوی كرد.

بازی بعدی ایران در چارچوب مقدماتی جام جهانی روز ششم فروردین و در كویت خواهد بود. البته قرار است تیم ملی ایران روز دوم فروردین در بحرین دیداری دوستانه با تیم ملی این كشور برگزار كند.

پیش از معرفی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران ماه‌ها به دنبال یك مربی خارجی برای تیم ایران بودند و در این راه بعضی از این گزینه‌ها به ایران سفر كرده و قراردادهای اولیه با فدراسیون ایران امضا كردند.

خاویر كلمنته، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا، یكی از جدی‌ترین این گزینه‌ها بود كه چند هفته پیش به تهران سفر كرد و عملا به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد. اما پس از چندی مشخص شد كه دو طرف بر سر جزئیات قرارداد،از جمله میزان حضور كلمنته در ایران، توافق ندارند و به این ترتیب حضور وی در ایران منتفی شد.

بی‌بی‌سی درادامه افزود: بعد از منتفی شدن حضور كلمنته، مسئولان فدراسیون اعلام كردند كه سرمربی تیم ملی قطعا ایرانی خواهد بود و از میان گزینه‌های موجود، به نظر می‌رسید  افشین قطبی ، سرمربی فعلی پرسپولیس، شانس بیشتری برای نشستن بر نیمكت تیم ملی ایران داشته باشد. حتی بعضی از رسانه ها در دو سه روز اخیر خبر سرمربی شدن آقای قطبی را مخابره كردند.

اما به گفته كفاشیان، با اینكه فدراسیون با قطبی به توافق كامل رسیده بود، اما  علی سعیدلو، از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و معاون رئیس جمهور ایران، از فدراسیون خواسته تا قطبی را از پرسپولیس جدا نكنند و همین مساله باعث منتف شدن حضور وی در تیم ملی شد.

فرانس پرس: ماه‌ها جست وجو برای یافتن سرمربی تیم ایران تمام شد

خبرگزاری فرانسه گزارش كرد: فدراسیون فوتبال ایران با انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این كشور به ماه‌ها جست وجو برای پست هدایت یكی از تیم‌های قدرتمند آسیا پایان داد.

دایی كه بهترین گلزن تاریخ مسابقات ملی فوتبال جهان است ماه گذشته به عنوان یكی از گزینه‌های مربیگری تیم ملی برای مسابقات جام جهانی 2010 مطرح شد اما توجه‌ها روی مربی ایرانی آمریكایی تیم پرسپولیس یعنی قطبی بود.

رییس فدراسیون فوتبال ایران پس از انتخاب دایی با اعلام این خبر گفت: بعد از بررسی برنامه‌ها دایی او را انتخاب كردیم. در چند روز گذشته مذاكراتی را با او انجام دادیم و امروز در جلسه‌ای كه داشتیم او برنامه‌هایش را به فدراسیون ارایه كرد.

فدراسیون فوتبال ایران ماه‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تلاش كرد و در این مدت نام تعدادی از مربیان صاحب نام خارجی مطرح شد، دو مربی نیز ظاهرا انتخاب شدند اما بعد این خبرها با اظهارات ضد و نقیضی تكذیب شد.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل مقابل تیم نه چندان قدرتمند سوریه و نمایش عملكردی كه نشان‌دهنده تاثیرات نداشتن سرمربی بود، مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 را خوب شروع نكرده است. دایی اكنون مسوولیت دارد تیم ملی را برای مسابقه بعدی مقابل كویت كه روز  26 مارس ( 7 فروردین) است، آماده كند.

كفاشیان اظهار داشت: وی تمامی برنامه‌های خود را ارائه خواهد داد و همانند روزهایی كه جزء بهترین بازیكنان جهان بود، نهایت تلاش خود را به عنوان سرمربی انجام می‌دهد. وی از فردا كار خود را با اختیارات كامل شروع می‌كند.

برنامه اصلی اش بردن ایران به جام جهانی است. دایی كه سابقه بازی در بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان را دارد بدون تردید مشهورترین بازیكن تاریخ فوتبال ایران است و همچنان ركورد بیشتری گل ملی جهان را نیز در اختیار دارد. وی سال گذشته از دنیای بازیگری خداحافظی كرد و از آن زمان به بعد هدایت تیم سایپا را بر عهده گرفت.

علاقمندان به فوتبال ایران ممكن است از انتخاب اسطوره فوتبال این كشور به عنوان سرمربی تیم ملی تعجب كنند اگرچه حرف و حدیث‌هایی هم در مورد تجربه كم او در مربیگری زده شده است.

تیم ایران با وجود در اختیار داشتن ستارگانی همچون آندرانیك تیموریان هافبك بولتون و مهدی مهدوی كیا از تیم اینتراخت فرانكفورت، بعد از حذف در دور اول مسابقات جام جهانی 2006 نتوانسته عملكرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

پیش از وی قرار بود خاویر كلمنته اسپانیایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شود اما مخالفت او برای اقامت دائم در ایران مسوولان را بر آن داشت كه به دنبال یك مربی داخلی بگردند. بر همین اساس به نظر می‌رسید افشین قطبی برای این سمت انتخاب خواهد شد اما توافق نهایی صورت نگرفت.