تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه نمی‌توانید گزینه منویی كه نیاز دارید را پیدا كنید خیلی زود مأیوس نشوید، خوشبختانه، FrontPage به شما امكان می‌دهد تا اكثر كارهای رایج و معمول را با كلیك كردن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از نوارهای ابزار استفاده كنیم؟

وقتی كه نمی‌توانید گزینه منویی كه نیاز دارید را پیدا كنید خیلی زود مأیوس نشوید، خوشبختانه، FrontPage به شما امكان می‌دهد تا اكثر كارهای رایج و معمول را با كلیك كردن روی یكی از دكمه‌های نوار ابزار انجام دهید. نوارهای ابزار Standard و Formatting ، بصورت پیش فرض ظاهر می‌شوند. این كار عملی توضیح می‌دهد كه چگونه نوارهای ابزاری كه در مراحل مختلف ایجاد سایت بكار می‌برید را ظاهر یا پنهان كنید

چگونه بفهمید كه یك ابزار چه كاری انجام می‌دهد

برای مشاهده اسم یك ابزار، با ماوس به آن اشاره كنید ولی كلیك نكنید تا اسم آن ابزار در یك Screen Tip (كه یك برگه زرد رنگ است) ظاهر شود.

باز یا پنهان كردن یك نوار ابزار

چگونه از نوارهای ابزار استفاده كنیم؟

برای ظاهر كردن یك نوار ابزار، از منوی View گزینه Tools را انتخاب كنید. بعد اسم نوار ابزار مورد نظر را از لیستی كه ظاهر می‌شود انتخاب كنید. نوارهای ابزاری كه باز می‌شوند كنار اسم خود یك علامت تیك (? ) دارند. برای پنهان كردن یك نوار ابزار باز، از منوی View گزینه Toolbars را انتخاب كرده و بعد نوار ابزار مورد نظر را از لیست انتخاب كنید.

تغییر دادن محل یك نوار ابزار شناور

چگونه از نوارهای ابزار استفاده كنیم؟

وقتی كه چند نوار ابزار را باز می‌كنید به نظر می‌رسد كه روی پنجره اصلی FrontPage ، «شناور» باشند. با كلیك كردن و كشیدن نوار عنوان ابزار شناور می‌توانید آن را جابجا كنید. نوار ابزار در محل جدید خود می‌ماند تا وقتی كه آن را جابجا یا مخفی كنید.

ثابت كردن یك نوار ابزار شناور

چگونه از نوارهای ابزار استفاده كنیم؟

برای ثابت كردن یك نوار ابزار شناور، آن را با ماوس بكشید تا به یك قسمت دیگر بچسبد. نوار ابزار وقتی می‌چسبد كه بخشی از ناحیه دكمه/منو در بالای صفحه باشد. (یعنی جایی كه امكاناتی مانند File و آیكون Print قرار دارند.). همچنین می‌توانید نوارهای ابزار را در سمت چپ، راست یا پایین صفحه ثابت كنید.

جابجا كردن یك نوار ابزار ثابت

شما می‌توانید هر نوار ابزار ثابتی را به حالت شناور درآورید تا دستیابی به آن آسان‌‌تر شود. اشاره‌گر ماوس را در سمت چپ نوار ابزار قرار دهید تا به شكل یك فلش چهارجهته درآید. حال می‌توانید نوار ابزار را به هر جایی كه می‌خواهید بكشید.

اضافه یا حذف كردن دكمه‌های نوار ابزار

چگونه از نوارهای ابزار استفاده كنیم؟

با اضافه و حذف كردن دكمه می‌توانید یك نوار ابزار را به دلخواه خود درآورید روی ابزار Toolbar Options (فلش پایین در سمت راست نوار ابزار) كلیك كنید، گزینه Add or Remove Buttons را انتخاب كنید و بعد اسم نوار ابزار مورد نظر را انتخاب كنید. لیستی از دكمه‌های مربوط به آن نوار ابزار باز می‌شود. دكمه‌هایی كه در نوار ابزار قرار دارند كنار اسم خود یك علامت تیك دارند. برای حذف یك دكمه، روی اسم آن در لیست كلیك كنید. روی اسم یك دكمه بدون علامت تیك كلیك كنید تا آن دكمه در نوار ابزار ظاهر شود.

* توجه *

غیرفعال كردن Screen Tip ها

اگر فكر می‌كنید كه Screen Tip ها بیشتر از آنكه راهنما باشند آزاردهنده هستند، می‌توانید آنها را غیرفعال كنید. برای این كار، از منوی Tools گزینه Customize را انتخاب كنید. در كادر محاوره‌ای Customize، روی برگه Options كلیك كنید و گزینه Show Screen Tips on toolbars را غیرفعال كنید.