تبیان، دستیار زندگی
نشست مطبوعاتی باشگاه استقلال؛ دكتر قریب: در افقی 3 تا 5 ساله به رشد خود ادامه می‌دهیم نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی دكتر قریب مدیر عامل باشگاه استقلال تهران، اسپانسرهای باشگاه و همچنین هیات تركیه‌ای باشگاه استقلال تركیه پی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعبه استقلال در تركیه

نشست مطبوعاتی باشگاه استقلال؛

دكتر قریب: در افقی 3 تا 5 ساله به رشد خود ادامه می‌دهیم

نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی دكتر قریب مدیر عامل باشگاه استقلال تهران، اسپانسرهای باشگاه و همچنین هیات تركیه‌ای باشگاه استقلال تركیه پیش از ظهریكشنبه در محل هتل اوین تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمیدرضا نیك منش از مسوولین باشگاه استقلال درباره‌ی قراردادهای همكاری امضا شده بین هیات ورزشی ـ اقتصادی تركیه و اسپانسرهای استقلال در فصل جاری لیگ برتر گفت: «نایبی» مدیر عامل باشگاه تاج اسپور تركیه، «وطن دوست» رییس هیات مدیره و «نوظهور» از مدیران ارشد این باشگاه كه تماما ایرانی‌الاصل هستند هم اكنون در این نشست حضور دارند و مطابق با قراردادهای همكاری امضا شده از این پس تیم تاج اسپور تركیه به استقلال تركیه تغییر نام خواهد یافت و همكاری‌های مشترك با هدف استفاده از امكانات طرفین برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز گذشته قرارداد سه جانبه‌ای در دفتر كفاشیان معاون ورزشی سازمان تربیت بدنی، دكتر قریب مدیر عامل باشگاه استقلال و نایبی مدیر عامل باشگاه استقلال تركیه منعقد شد كه به منزله‌ی شروعی برای مشاركت‌های طرفین است.

این مسوول باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به اسپانسرهای استقلال در فصل جاری مسابقات لیگ برتر درباره‌ی فعالیت‌های اقتصادی این باشگاه خاطر نشان كرد: هم اكنون كار تولید نوشابه‌ی انرژی‌زای استقلال با عنوان «قدرت آبی» در اتریش به پایان رسیده است كه از چند روز آینده توزیع خواهد شد. موارد دیگری چون آموزش كامل كامپیوتر و زبان انگلیسی برای بازیكنان و دست‌اندركاران باشگاه استقلال را پیش بینی و عملی خواهیم ساخت همچنین كتاب سال استقلال پس از پایان مسابقات لیگ در تیراژ یكصد هزار نسخه چاپ و منتشر خواهد شد. البته باید توجه داشت كه فوتبال حرفه‌ای هزینه‌های حرفه‌ای طلب می‌كند و لذا باید صبر كرد تا بتوان به نتایج مورد نظر رسید.

در ادامه دكتر قریب مدیر عامل باشگاه استقلال با اشاره به این كه ورزش حرفه‌ای از دو مولفه‌ی تعیین كننده با عنوان مسایل فنی و مسایل اقتصادی برخوردار است گفت: هدف از این جلسه ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی باشگاه استقلال بود كه در پایان فصل نشستی اختصاصی با هدف بحث درباره‌ی نقاط فنی تیم با حضور كادر فنی و بازیكنان تشیكل خواهیم داد.

وی درباره‌ی چگونگی انعقاد قرارداد همكاری با باشگاه تاج اسپور تركیه اظهار داشت: یك ماه قبل به منظور توسعه‌ی فعالیت‌های اقتصادی باشگاه و مذاكره‌ی نزدیك با شركت‌های حامی مالی استقلال مذاكره‌ای را از نزدیك با مسوولین این باشگاه انجام دادیم كه در ادامه‌ی این حركت هم اكنون مدیر عامل و مدیران ارشد این باشگاه در تهران حضور دارند و از تاسیسات و امكانات ما با هدف تعریف حركات اساسی و زیربنایی بازدید خواهند كرد. باشگاه تاج اسپور دارای زمینی به مساحت 4 هكتار است كه از طرف شهرداری استانبول به این باشگاه داده شده است و از امكانات كامل ورزشی در رشته‌های مختلف مانند والیبال،‌ بسكتبال، فوتبال و فوتسال سود می‌برد.

مدیر عامل باشگاه استقلال یادآور شد: باشگاه تاج اسپور در سال 1946 توسط ایرانیان مقیم تركیه تاسیس شد و پس از سال‌ها برای اولین بار با مسوولین ایرانی‌الاصل این باشگاه به مذاكره پرداختیم كه در اولین گام نام آن به استقلال تركیه تغییر یافته است و از لگوی باشگاه استقلال تهران استفاده خواهند كرد. این كار با استقبال مقامات سیاسی كشورمان نیز روبرو شده است.

در ادامه‌ی این نشست خبری، نایبی مدیر عامل باشگاه استقلال تركیه گفت: این باشگاه از قدمتی نزدیك به شصت سال برخوردار است و تاكنون با حمایت ایرانیان مقیم تركیه به فعالیت خود ادامه داده است، در ابتدای فعالیت این باشگاه ورزش بوكس مورد نظر قرار گرفت كه در ادامه كشتی، دوچرخه‌سواری، فوتبال، تنیس، والیبال، بسكتبال و بدمینتون نیز فعال هستند و حتی در بخش بسكتبال تا مسابقات مرحله‌ی نیمه نهایی قهرمانی باشگاه‌های اروپا هم پیش رفتیم. البته پس از پیروزی انقلاب به مدت 25 سال ارتباطی با ایران نداشتیم كه در سفر ماه گذشته‌ی دكتر قریب و مذاكرات اولیه به این نتیجه رسیدیم تا پیش قراردادی را در چند ماده امضا كنیم.

وی تصریح كرد: نمی‌توانم احساسات خود را از شادی حضور در ایران بیان كنم از امروز بدانید تركیه و ایران دو باشگاه برادر، مشترك و دوست هستند كه به معنی یك روح در دو بدن است و همكاری‌های ورزشی،‌اقتصادی و فرهنگی را خواهند داشت حتی در ملاقاتی با كفاشیان و دكتردادكان نیز توافقات لازم را كسب كردیم.

در بخش دیگر این نشست خبری دكتر قریب و هیات تركیه‌ای به پاسخگویی سوالات خبرنگاران پرداختند.

نایبی در پاسخ به این سوال كه به چه دلیل تغییر نام باشگاه تاج اسپور انجام گرفت و هم اكنون تیم فوتبال این باشگاه در چه رده‌ای از لیگ تركیه قرار دارد؟ گفت: این باشگاه در سال 1947 تاسیس شد و در آن مقطع زمانی اساس نامه‌ای را تشكیل و متناسب با آن آرم باشگاه طراحی شد اما زمان به سرعت پیش می‌رود و شرایط در مقاطع مختلف تغییر می‌كند به همین دلیل موسسات نیز با تغییراتی در نام و حتی رنگ روبرو هستند. ما با این هدف كه با استقلال تهران همكاری‌های نزدیكی را داشته باشیم پیشنهاد آنها را پذیرفتیم گرچه هر گونه تغییر در باشگاه‌های تركیه‌ای بر اساس قوانین حاكم دولت تركیه و مجوز هیات مدیره انجام پذیر است كه در این زمینه با مشكلی روبرو نیستیم.

وی ادامه داد: تیم فوتبال ما در لیگ منطقه‌ای بازی می‌كند و در محلی به نام كادی كوی استانبول در زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع تاسیسات خود را دایر كرده‌ایم كه شامل موارد مختلفی چون زمین‌های تنیس، استخر شنا، مركز بدنسازی، سالن بیلیارد، رستوران، سالن‌های بسكتبال و والیبال و ... می‌شود. از سال 1990 كه به عنوان مدیر عامل باشگاه انتخاب شدم با مشاركت هواداران و اسپانسرها روند رشد خود را ادامه داده‌ایم كه از این پس نیز با همكاری باشگاه استقلال تهران به تبادل مربی، بازیكن و ... خواهیم پرداخت.

دكتر قریب در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی همكاری‌های اقتصادی با باشگاه استقلال تركیه خاطرنشان كرد: همانطور كه نایبی توضیح داد همكاری ما از نوع اسپانسرینگ نیست بلكه از نوع ورزشی آن است و از این پس شاهد اعزام هیات‌های ورزشی بین دو كشور خواهیم بود كه با هدف توسعه‌ی فرهنگی و ورزشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: البته در پایان فصل گزارش مالی باشگاه را به طور كامل اعلام خواهیم كرد اما مسلما در سال 83 ـ 84 از وضعیت به مراتب بهتری در قیاس با سال قبل برخوردار خواهیم بود و در افقی 3 تا 5 ساله روند رو به رشد خود را ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل باشگاه استقلال تركیه درباره‌ی چگونگی حضور تیم‌های شاخصی چون فنرباغچه،گالاتاسرای و بشیكتاش در ایران و انجام مسابقاتی دوستانه با تیم‌های داخلی تصریح كرد: به شما قول می‌دهم كه باشگاه‌های بزرگ تركیه‌ای را به ایران بیاورم و حتی با «هالوك اولوسوی» رییس فدراسیون فوتبال تركیه مذاكرات لازم انجام شده است تا مسابقاتی بین تیم ملی فوتبال تركیه و ایران انجام شود كه به دلیل تراكم تقویم تیم ملی این كشور عملا امكان پذیر نشده است و در اولین فرصت زمان ممكن این مسابقه انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: من از ارتباطات بسیار بالایی با دولتمردان تركیه و مسوولان فوتبال این كشور برخوردار هستم و هر گونه مشكل ورزشی را به آسانی برطرف خواهم كرد. یكی از اهداف اصلی ما خارج از قرارداد بین دو باشگاه برقراری ارتباطاتی نزدیك در زمینه‌های ورزشی و امكان ایجاد مسافرت و تشكیل اردوها در تركیه است كه در این راستا طی مذاكراتی با كفاشیان آمادگی كامل برای تشكیل اردوهایی در زمینه‌ی فوتبال، بسكتبال، والیبال، كشتی و ورزش‌های رزمی را داریم.