تبیان، دستیار زندگی
رقابتهای والیبال جام باشگاههای آسیا؛ پیكان با شكست قزاقستان سرگروه شد رقابتهای والیبال جام باشگاههای آسیا به آخرین روز از اولین مرحله‌ی خود رسید، تا پیكان و صنام، نمایندگان والیبال ایران در این دوره از مسابقات برای تعیین سرگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوناگون ورزشی

رقابتهای والیبال جام باشگاههای آسیا؛

پیكان با شكست قزاقستان سرگروه شد

رقابتهای والیبال جام باشگاههای آسیا به آخرین روز از اولین مرحله‌ی خود رسید، تا پیكان و صنام، نمایندگان والیبال ایران در این دوره از مسابقات برای تعیین سرگروهی به مصاف حریفان اصلی خود بروند.

تیم والیبال پیكان در رقابتهاییكشنبهبعدازظهر به مصاف حریف قزاقستانی خود رفت تا در یك دیدار جذاب با نتایح (20 بر 25 به نفع قزاقستان)‌، ( 25 بر 19 به نفع پیكان) ، ( 25 بر 22 به نفع پیكان ) ، ( 25 بر 19 به نفع پیكان ) و با نتیجه‌ی كلی 3 بر 1 برحریف قدرتمند خود غلبه كند.

در این دیدار كه با حضور علاقمندان بیشتری نسبت به چند روز گذشته برگزار می‌شد، والیبالیستهای چون افشار دوست و محمد سلیمانی از جمله بازیكنانی بودند كه نقش بسزایی در پیروزی تیم پیكان داشتند.

در دیداریكشنبهتیم والیبال پیكان در ابتدا با تركیب قاسمیان، محمودی، افشار دوست، بهبودی، رضایی، سلیمانی و شیركوند به میدان رفت كه در گیم دوم مهرانپور سرمربی تیم والیبال پیكان از مصطفی‌وند به جای قاسمیان استفاده كرد.

تیم والیبال پیكان با این پیروزی به عنوان سرگروه به دوره‌ی بعدی رقابتهای والیبال جام باشگاههای آسیا راه یافت.

تیم والیبال در ادامه‌ی رقابتهای جام باشگاههای آسیا توانست با نتیجه 3 بر 1 نماینده چین را شكست دهد.

پس از دیدار پیكان و نماینده قزاقستان، این تیم والیبال صنام بود كه برای تعیین سرگروهی به مصاف حریف قدرتمند خود یعنی تیم والیبال شانگهای چین رفت.

صنام كه تیم اول را با تركیب اكبری، حسینی، منظمی، نادی، تركاشوند، منصوری و جدیده (لیبرو) به میدان رفت، توانست پس از 4 گیم متوالی با نتایج (25 بر 23 به نفع چین)، (27 بر 29 به نفع صنام)، (25 بر 12 به نفع صنام) و ( 25 بر 11 به نفع صنام) حریف خود را شكست دهد تا به عنوان سرگروه به دور بعدی رقابتهای جام باشگاههای آسیا راه پیدا كند.

پس از این پیروزی و با توجه به نتیجه كسب شده، صنام باید در بعدی با نماینده قزاقستان دیدار كند و تیم پیكان نیز به مصاف تیم شانگهای چین رود.

لازم به ذكر است كه در پایان این دیدار امیرحسین منظمی به عنوان بهترین بازیكن دیدار شناخته شد.

امیررضا خادم:

قـانـون فدراسیـون بـاید بـرای همـه اجرا شود

‌خود را امتحان كردم و وارد میدان شدم

قهرمان كشتی جهان در سال 91 گفت: اگر قانون فدراسیون به صورت كامل اجرا شود، هیچ ادعایی برای كشتی گرفتن نخواهم داشت.

امیررضا خادم در رابطه با پیشنهاد اخیر مبنی بر حضورش در مسابقات جام «علی اف» اظهار داشت: اگر در رابطه با حضور من در این جام، «قانونمندی» مطرح می‌شود، من منكر آن نیستم و اگر فدراسیون صلاح می‌بیند كه قانون انتخابی را اجرا كند، به عنوان فردی كه هم رییس فدراسیون بوده‌ام و هم اینكه در شرایط فعلی باید به نوع دستی در قانونگذاری داشته باشم كاملا از این حركت حمایت می‌كنم و هیچ ادعایی نسبت به آن ندارم.

وی تصریح كرد: اگر قرار است تبصره‌ای به قانون اضافه شود، موارد مختلفی را می‌توان لحاظ كرد، از جمله مواردی كه در این قانون ثبت شده اینكه، كسانی كه در انتخابی مرحله‌ی اول و یا جام تختی كشتی نگرفته‌اند، امكان حضورشان در تركیب تیم ملی وجود ندارد. صحبت من این است، اگر این قانون واقعا به صورت مدون، اجرا شود من نیز از آن تبعیت می‌كنم.

دارنده‌ی مدال برنز المپیك بارسلونا و آتلانتا اضافه كرد: اگر قانونی كه همگان از آن صحبت می‌كنند، قرار است اجرا شود، باید در این صورت علیرضا رضایی، علیرضا حیدری و علیرضا دبیر، مهدی حاجی زاده و محمد طلایی كه در جام جهان پهلوان تختی و مصطفی جوكار و فریدون قنبری كه در مسابقات قهرمان كشوری و انتخابی مرحله‌ی دوم در كرمانشاه كشتی نگرفتند، نباید دیگر به عضویت تیم ملی درآیند. بنابراین اگر قرار به اجرای قانون باشد، باید به طور كامل اجرا شود.

خادم تصریح كرد: حضور دوباره من در صحنه كشتی، قضا و قدر نبوده است، زیرا مدت یك سال و اندی است كه تمرینات منسجم و منظمی را پشت سر گذاشته‌ام و با تست‌های مختلف خود را آزمایش كرده‌ام تا اگر قرار به كشتی گرفتن مجدد من باشد، به كسی اجحاف نشود.

وی خاطرنشان ساخت: هر تصمیمی كه كمیته‌ی فنی بگیرد، تابع آن هستم و معتقدم در چنین شرایط حساسی، ‌حاشیه درست كردن حتی اگر منفعتی هم برای بعضی‌ها داشته باشد باید به نفع كشتی و انسجام تیم ملی از حق شخصی خود بگذرند.

وی در پایان گفت: وظیفه‌ی من كار با تمام توان بود كه آن را انجام داده و ادامه خواهم داد، حال باید منتظر نتیجه‌ی كار باشم، ضمن اینكه مطمئنم بقیه هم استراحت نكردند و مدعی هستند.

تورنمنت بین‌المللی فوتبال نونهالان در ایران برگزار می‌شود

یك دوره تورنمنت بین‌المللی فوتبال نونهالان در رده‌ی سنی 13 و 14 سال مرداد ماه امسال به میزبانی كشورمان برگزار خواهد شد.

محمود بیداریان مربی تیم ملی نونهالان با بیان این خبر گفت: در تورنمنت فوق 12 تیم از كشورهای عرب حوزه‌ی خلیج فارس ـ آسیای میانه، تركیه و تیم فوتبال نونهالان اردبیل حضور خواهند داشت.

وی افزود: اردوی تیم فوتبال نونهالان با حضور 50 بازیكن تشكیل خواهد شد و چند عضو جدید نیز به اردوی بعدی افزوده خواهد شد.

بیداریان هدف فدراسیون فوتبال را از تشكیل تیم فوتبال نونهالان، حضور بازیكنان فعلی در تیم نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2005 عنوان كرد.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا؛

فلوره چین قهرمان شد، ایران ششم

در ادا مه‌ی پیكارهای شمشیربازی قهرمانی آسیا در مانیل فیلیپین، امروز تیم چین به عنوان قهرمانی مسابقات تیمی در اسلحه فلوره دست یافت.

به گزارش ایسنا، پی از چین، ژاپن دوم شد و تیم‌های كره و هنگ كنگ مشتركا در جای سوم ایستادند.

تیم فلوره ایران در حضور 18 كشور حاضر در این پیكارها پس از عبور از مرحله‌ی حذفی 64 و بعد استراحت در مرحله‌ی 32 حذفی، در مرحله‌ی 16 حذفی سنگاپور را با نتیجه‌ 30 ـ 45 شكست داد و در مرحله‌ی 8 حذفی مقابل تیم قدرتمند و صاحب سبك كره‌ی جنوبی متقبل شكست شد تا در مجموع به مقام ششم تیمی آسیا دست پیدا كند.

در پیكارهای شمشیربازی بانوان، تیم فلوره كشورمان به نخستین پیروزی خود دست یافت و تیم مالزی را در دور نخست 44 ـ 45 شكست داد. در بخش بانوان تیم‌های چین و كره اول و دوم شدند و تیم‌های هنگ كنگ و ژاپن مشتركا سوم شدند.