تبیان، دستیار زندگی
دوومیدانی كاران زن در سال جاری عملكردی بهتر از سال‌های پیش داشتند، به طوری كه در سال جاری با همراهی اقبال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوومیدانی بانوان؛ به امید فصلی بهتر

دوومیدانی كاران زن در سال جاری عملكردی بهتر از سال‌های پیش داشتند، به طوری كه در سال جاری با همراهی اقبال خوب، نه تنها بارها و بارها ركوردهای ایران را جابجا كردند، بلكه پس از سال‌ها مدال آسیایی هم كسب كردند. با گذراندن عملكرد خوب در فصل مسابقه‌ها، فصل بدنسازی و آماده‌سازی خود را هم زیرنظر مربیان اختصاصی از ماه‌ها پیش آغاز كرده و به امید عملكردی بهتر در فصل مسابقه‌های سال آتی هستند.

به نقل از ایسنا، سال جاری سال پرباری برای دوومیدانی بانوان بود. از یك طرف مسابقه‌های لیگ خود را در قالب باشگاه‌های خوب آغاز كردند و در ادامه نه تنها ركوردهای ایران به صورت پی در پی بهبود بخشیده شد، بلكه برای نخستین بار زنان دوومیدانی كار در چندین مسابقه بین‌المللی معتبر حضور یافته و حتی پس از سال‌ها لیلا ابراهیمی در دوی 3 هزار متر با مانع آسیا به مدال برنز رسید. با این روند فصل مسابقه‌های دوومیدانی كاران زن به پایان رسید و پس از آن وارد فصل تمرین‌های آماده‌سازی و بدنسازی شدند.

اگرچه در همین فصل با حضور در دومسابقه، بازی‌های داخل سالن آسیا و مسابقه‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی ایران، عملكرد چندان جالبی نداشتند، اما به طور كلی مهمتر از همه برای ‌آنها در این فصل آماده‌سازی هر چه بهتر برای فصل آتی مسابقه‌ها است.

آذردخت نیازاده، نایب رییس فدراسیون دوومیدانی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: احساس می‌كنم كه دوومیدانی كاران زن تمرین‌های مناسبی را تاكنون در فصل آماده‌سازی گذرانده‌اند. سپیده توكلی و زهرا نبی‌زاده، قهرمانان پرش ارتفاع ایران از مدتی پیش با "لیدیا" مربی اوكراینی خود در شیراز تمرین می‌كردند و سایر تمرین‌های دوومیدانی كاران زن هم در تهران بود.

وی ادامه داد: لیلا ابراهیمی به دلیل مصدومیتی كه داشت، ‌تمرین‌های خاص خودش را با مربی اختصاصی‌اش انجام می‌دهد. تاكنون بخش زیادی از تمرین‌های او شامل آب درمانی و فیزیوتراپی بود كه هم اكنون آرام آرام دوهای نرم خود را آغاز كرده است. مریم طوسی هم به عنوان قهرمان و ركورددار دوهای سرعت ایران به همراه تعدادی دیگر از دوومیدانی كاران تمرین‌های خود را در تهران و زیرنظر دكتر اصانلو و هاله غلامی انجام می‌دهند.

نایب رییس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به فضاهای در اختیار دوومیدانی كاران زن در شهر تهران گفت: به طور كلی دوومیدانی كاران زن در تهران سه محل مناسب برای تمرین دارند. یكی سالن دوومیدانی آفتاب انقلاب است. یكی سالن تربیت معلم نسیبه و دیگری سالن شهید كشوری.

وی با تاكید بر اینكه مسابقه‌های دختران دوومیدانی كار در سال آتی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، افزود: لیگ دوومیدانی زنان در سال آینده پنج مرحله‌ای می‌شود و نقطه شروع آن هم اوایل سال جاری است. البته اردیبهشت ماه باید یك دوره مسابقه انتخابی تیم ملی جوانان هم داشته باشیم و در صورت وجود چهره‌های مستعد، می‌خواهیم برای نخستین بار دختران دوومیدانی كار رده جوانان را به مسابقه‌های قهرمانی آسیا در جاكارتای اندونزی اعزام كنیم. تاكنون در بخش زنان هیچ اعزامی در رده جوانان نداشته‌ایم و این یك موفقیت برای ما خواهد بود. چرا كه ما با توجه به این جوانان و نوجوانان می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

نیازاده درمورد لیلا رجبی، پرتابگر تازه ایرانی شده ایران هم گفت: او چند ماهی است كه در بوشهر تمرین می‌كند. ماهرخ مرادی هم كه یكی از پرتابگران خوب ما است كه كنار او تمرین می‌كند. البته قرارداد ما با رجبی به عنوان ورزشكار - مربی است و او در عین اینكه به عنوان ورزشكار تمرین‌های خاص خود را انجام می‌دهد، ورزشكاران ما را تمرین می‌دهد. ما به آینده رجبی با توجه به عملكردی كه دارد، امیدواریم.